Sebastians konsoliderade målartråd

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Lictor

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Lictor »

Mitt spelbord är alldeles för naket, så håller saaakta på att ge det lite mer terräng. Budade hem en Dreadnought på Tradera för ett tag sedan, hade nog inte tittat supernoga på bilderna för i verkligheten blev det ganska tydligt att den varit... entusiastiskt målad. Det kändes som ett alldeles för ambitiöst strippningsjobb, så den hamnade i skämslådan. Men ihop med en Pringleskartong och lite annat smått och gott så får han en ny uppgift i livet.

Bild

Bild

Att den är luggsliten är snarare till dess fördel när den ska agera staty som stått ute i väder och vind i ett ruinerat stadslandskap.

Bild

Bild

Enda problemet här är att jag stal Pringleskartongen jag hade vigt åt ett annat projekt, så nu måste jag äta mer chips...
Sebastian Magnusson

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Go Dreads statue! Snyggt och billigt. Fira med chips vettja?

Lictor

Inlägg av Lictor »

Hög tid att få till lite objektiv som inte är Tyranidspecifika. Ansträngde mig inte för mycket utan ville göra dem ganska neutrala. Alla fick dock en liten egen touch för att inte blir alltför tråkiga. Hade tänkt måla fina siffror på dem innan jag hittade ett IG transfer shett med perfekta nuffror!

Bild

Hittade i alla fall ett bra användningsområde för några av alla de otal mynt jag misslyckats att lösa in i tid, blir en skön vikt på objektiven.

Bild

EDIT: blev ju jättemörkt ser jag nu, får fuska lite med Photoshop:

Bild
Sebastian Magnusson

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Du tycker inte de är lite tunna?

:D
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

ErikJohannesson

Inlägg av ErikJohannesson »

Lottomannen skrev:Du tycker inte de är lite tunna?
En sådan kommentar ligger dig i fatet...
/Erik Kullberg (fd Johannesson)
"Att inte avsluta sina liknelser är som att bada med flodhästar..."
Spelar (men sällan): CSM (Black Legion), AM (Steel Legion), Craftworld (Saim-Hann), Grey Knights, Inquisition

Lictor

Inlägg av Lictor »

Tvinga mig inte att låsa den här tråden :P
Sebastian Magnusson

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Vi får gjuta olja på vågorna så det här inte spårar ur och någon blir topp tunnor rasande.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Lottomannen skrev:Du tycker inte de är lite tunna?

Tomma tunnor skramlar mest!

Lictor

Inlägg av Lictor »

Tänke som alla andra måla lite Custodes på jetbikes, de är ju den här veckans Knights eller Culexus, något man kan plugga in i valfri Imperium-armé för det där lilla extra.

Men det ska också bli en bra träning i att måla metall. Efter att bara ha kört nmm i ett decennium så är jag ganska kass på allt metallic som inte är det allra mest basala. Hela poängen med det här målandet är ju att pröva nya saker och utveckla sig. Med det sagt tänkte jag också ta inspiration av Nurgles fantastiska guldgossar och pröva måla dem i delar, ett ytterligare litet experiment för mig.

Bild

Testade magnetisera hurricane bolters, gick inget vidare. Till nummer två ska jag ha en mycket mindre tajt passform med green stuffet, när det började komma på några lager primer och färg blev det alldeles för trångt för att enkelt montera dit och bort dem.

Bild

Magnetisering av flygarbasen gick dock betydligt bättre, magneten verkar utan problem klara att hålla hela modellen och guldfärgen passar ju ganska bra om den skulle sticka ut...

Bild
Sebastian Magnusson

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Haha coolt :) Detta blir som att återuppleva min egen resa men från ett parallellt universum :) Ska bli jätteroligt att följa .

Skriv svar