Tänke som alla andra måla lite Custodes på jetbikes, de är ju den här veckans Knights eller Culexus, något man kan plugga in i valfri Imperium-armé för det där lilla extra.
Men det ska också bli en bra träning i att måla metall. Efter att bara ha kört nmm i ett decennium så är jag ganska kass på allt metallic som inte är det allra mest basala. Hela poängen med det här målandet är ju att pröva nya saker och utveckla sig. Med det sagt tänkte jag också ta inspiration av Nurgles fantastiska guldgossar och pröva måla dem i delar, ett ytterligare litet experiment för mig.
Testade magnetisera hurricane bolters, gick inget vidare. Till nummer två ska jag ha en mycket mindre tajt passform med green stuffet, när det började komma på några lager primer och färg blev det alldeles för trångt för att enkelt montera dit och bort dem.
Magnetisering av flygarbasen gick dock betydligt bättre, magneten verkar utan problem klara att hålla hela modellen och guldfärgen passar ju ganska bra om den skulle sticka ut...