Sebastians konsoliderade målartråd

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Lictor

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Lictor »

WiP på Assault Terminators. De fick delta i ett testslag i omålat skick igår och jag ångrar redan att jag inte byggde fler Thunder Hammers. Kan delvis bero på att det enda de fick banka på var Russar dock

Bild
Sebastian Magnusson

Lictor

Inlägg av Lictor »

Nu är de här guldgossarna klara. Tycker äntligen jag fått till bra system för alla färger, möjligen det gula jag behöver slipa lite till på.

Något jag definitivt ska fortsätta med är att spara alla blå highlights till sist, slipper jag problemet med att hälften av det blir avskavt medan jag pillar och målar alla andra färger.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

EDIT: Och lagom till nu kommer man på att sergeanten förstås ska ha halvrött huvud. Urk... tillbaka till målarbordet!
Sebastian Magnusson

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Riktigt tjusigt! Du kan ju göra en halvvariant - ett rött streck över huvudet bara.

Lictor

Inlägg av Lictor »

Stormraven just påbörjad.

Bild

Jag brukar säga att första gången man monterar varje sorts modell så är det en läroprocess, även om man förbereder bra så kommer det komma överraskningar men framöver har man koll på det som behövs göras. Det gäller förstås minst dubbelt om man ska magnetisera saker och därför inte följer manualen.

Det blir en himla massa delar av denna, jag brukar vanligen montera så långt det går innan jag målar. Men med löstagbara torn och magnetiserade vapen så blir det en hel del småpill, särskilt med de transparenta fönstren som man omöjligt kan limma ditt innan allt är färdigmålat. I alla fall om man är så darrhänt som jag.

Det största jag har lärt mig här är att jag inte borde limmat dit Hurricane Bolters. För åtta poäng kändes det galet onödigt att magnetisera dem (och vi vet ju alla att det aldrig någonsin kommer komma en ny Codex eller poänguppdatering som gör dem kassa...) men herrejestanes vad pilligt det är att måla insidan av dem som vetter mot chassit!
Sebastian Magnusson

Asphyxate

Inlägg av Asphyxate »

Hahah lite drygt med tanks speciellt ja! När man målar hela land raiders unassembled för att få med insidan ordentligt och sen får de svårt att passa. xD

Ska bli intressant att se en Stormraven i klassiskt schema också! Terminatorerna blev riktigt fina. :)

När blir det Gille i klassiskt schema?

Lictor

Inlägg av Lictor »

Asphyxate skrev:Hahah lite drygt med tanks speciellt ja! När man målar hela land raiders unassembled för att få med insidan ordentligt och sen får de svårt att passa. xD

Ska bli intressant att se en Stormraven i klassiskt schema också! Terminatorerna blev riktigt fina. :)

När blir det Gille i klassiskt schema?
Tackar!

Har en Guilliman på sprue utan manual som ska bli av någon dag. Men först på tur står all turneringsmålning, och även efter det får jag nog stärka upp med några squads till. Guilliman leder inte vilken liten styrka som helst (förutom på alla turneringar någonsin tydligen)!
Sebastian Magnusson

Lictor

Inlägg av Lictor »

Long time no post!

Blir alltid lite målningsdipp efter turnering, här var det ju Rauk n Rumble som kom emellan, och sen smög sig en Westeros in som en bonus.

Men jag hann faktiskt få klart Brother-Captain Marcellus innan jag susade iväg till Gotland och han känns som en värdig chef för min trupp.

Ju större svärd desto bättre som det brukar heta?

Bild

Magnetiserade förstås pistolhanden på grund av varför inte? Förutom att ge lite flexibilitet i vapenval så öppnar det ju också för möjligheten att när nöden kräver sikta... extra farligt.

Bild

Inser i efterhand att jag oavsiktligt typ byggt Cato Sicarius bortsett jump pack, så då var det ju kul att jag magnetiserat jump packet för transportskäl. Inte för att man någonsin vill spela honom, men ändå...
Sebastian Magnusson

Lictor

Inlägg av Lictor »

Oj, intressant. Bilderna blev väldigt olika beroende på var jag ställde lampan ser jag nu. Skulle säga att bild nummer två var den mest rättvisa av dem.

Har generellt haft en spännande period med modellfotande. När jag började fota för forumet körde jag min superzoomare med trippla fotolampor. Uppgraderade mig sedan till riktig systemkamera och satt väl en hel helg och prövade olika inställningar för bländare, slutare och dylikt i något hundratal foton. Nu har jag blivit lite lat och använder mobilen och vanliga målarlampan, och tycker nog de bilderna blir bättre än de från de äkta kamerorna.

Antar att för en idiot som mig som kan noll om foto funkar det bättre med lite AI-magi från mobilen än att försöka klara det på egen hand med bättre linser, intressant livsläxa.
Sebastian Magnusson

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Ddt är aldrig för sent att ge upp! :)
Allvarligt talat så tycker jag att både foto och måleri är av högsta klass.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Lictor

Inlägg av Lictor »

Lottomannen skrev:Ddt är aldrig för sent att ge upp! :)
Allvarligt talat så tycker jag att både foto och måleri är av högsta klass.
Tack så mycket!
Sebastian Magnusson

Skriv svar