... ja jag vet ... två Spartans är rätt mycket i överkant, lär ju inte hända speciellt ofta att man kan använda två.
Men det skiter jag högaktningsfullt i. De är coola.

Precis så lyder svaret när hobbyn ifrågasätts!stormshaft skrev:Men det skiter jag högaktningsfullt i. De är coola.
Hahahaha. Så sant! Tur man har en förstående sambo.Kaptenen skrev:Precis så lyder svaret när hobbyn ifrågasätts!stormshaft skrev:Men det skiter jag högaktningsfullt i. De är coola.![]()
- Är det inte slöseri med pengar att köpa så mycket plastmodeller?
- Flera timmar för att måla en enda modell?! Du skulle kunna göra en hel del annat på den tiden..
- Är det inte väldigt onödigt att ha flera oöppnade boxar med modeller?
- Är det inte lite barnsligt att leka krig med små gubbar sådär?
osv..
Och fina tanks!
Jag har också en väldigt förstående sambo, annars hade hon nog inte varit min sambo.stormshaft skrev:
Hahahaha. Så sant! Tur man har en förstående sambo.![]()
Just spelbiten är väldigt svår för somliga att ta in. Att man sitter och målar som avslappning/hobby är en sak, men att spela med dem... det verkar vara oerhört abstrakt och märkligt.
Mina upplevelser påminner väldigt mycket om dina.Kaptenen skrev:Jag har också en väldigt förstående sambo, annars hade hon nog inte varit min sambo.stormshaft skrev:
Hahahaha. Så sant! Tur man har en förstående sambo.![]()
Just spelbiten är väldigt svår för somliga att ta in. Att man sitter och målar som avslappning/hobby är en sak, men att spela med dem... det verkar vara oerhört abstrakt och märkligt.![]()
För barnen, nu 15 år, så är det fullt naturligt med terrängbyggen och modeller och hobbytidningar i huset.
Mina föräldrar är glada om jag är glad.
Men släkt, kollegor på jobbet och annat löst folk.. De har ofta svårt att förstå det tycker jag.
Jag har en kompis som blev i det närmaste idiotförklarad på sitt jobb när han tog semester för att måla klart modeller och sen åka på turnering.
Själv ser jag större galenskap i att ta semester för att stoppa in hela familjen i bilen och åka till fjällen på sportlovet.
Tjo, ursäkta att det dröjt, FUBAR i real life atm.stormshaft skrev:@Ismeno:
Tack så mycket!
Jag tänkte höra lite om vad du tyckte saknades på mina Mechanicum-robotar?
--------------------------------
Idag landar min Inferno-bok tillsammans med mina sista 15 Breachers, när de är målade så är jag "klar" med mina Fistare. Märklig insikt. Tur man stoppat ner huvudet i 40k-soppan så man inte blir sysslolös!
Oljewash alltså, låter läskigt! Kanske ska prova det då... dina resultat är ju som sagt magiska, och Hissjöns oljecustodes är apsnygga de också.Ismeno skrev:Tjo, ursäkta att det dröjt, FUBAR i real life atm.stormshaft skrev:@Ismeno:
Tack så mycket!
Jag tänkte höra lite om vad du tyckte saknades på mina Mechanicum-robotar?
--------------------------------
Idag landar min Inferno-bok tillsammans med mina sista 15 Breachers, när de är målade så är jag "klar" med mina Fistare. Märklig insikt. Tur man stoppat ner huvudet i 40k-soppan så man inte blir sysslolös!![]()
Jo, tänker att chippingen är riktigt nice, men det blir väldigt skarp kontrast mot grundfärgen. En wash med oljefärger exempelvis hade kunnat dra ihop färgerna mer och även fått nitarna att "poppa" mer. Fridens!