Kul att se fler Ultraspelare!
Sebastians konsoliderade målartråd
Re: Sebastians konsoliderade målartråd
Tjusigt! Diggar både Libben och Dreaden. Det klassiska temat är riktigt härligt att se med det gula och röda. Ibland ångrar jag att jag inte körde det när jag rebootade mina Ultras men guld är tjusigt det också!
När jag började med Ultras för 16-18 år sen så var det ju rött och gult som gällde! Det "nya" färgschemat fanns inte då, dock var inte mina gamla modeller så snygga haha!
Tackar!Asphyxate skrev:Tjusigt! Diggar både Libben och Dreaden. Det klassiska temat är riktigt härligt att se med det gula och röda. Ibland ångrar jag att jag inte körde det när jag rebootade mina Ultras men guld är tjusigt det också!När jag började med Ultras för 16-18 år sen så var det ju rött och gult som gällde! Det "nya" färgschemat fanns inte då, dock var inte mina gamla modeller så snygga haha!
![]()
Ja, det var lite samma för mig, sist jag lekte 40k så var det bara det färgerna som fanns, så blev likadant igen efter en liten 20-årspaus.
Sebastian Magnusson
Ja vi målar IG, vi målar IG, vi målar IG....

Efter nån till kväll i löpande bandsprincipens tecken är vi snart 50 gubbar (och 200 ynka poäng) närmare målet.

Efter nån till kväll i löpande bandsprincipens tecken är vi snart 50 gubbar (och 200 ynka poäng) närmare målet.
Sebastian Magnusson
Snygga grejer som alltid.
Och gratulerar till mackorna. Ser även att du har bränsle i bakgrunden till Imperial Guards
Och att vi ses på RauknRumble - kul
Och gratulerar till mackorna. Ser även att du har bränsle i bakgrunden till Imperial Guards
Tackar!Nurgle skrev:Snygga grejer som alltid.
Vårt lags stora ambition för RnR (förutom att hinna måla klart IG) är att inte komma sist så vi riskerar att få med ett nytt brädspel hem
Sebastian Magnusson
Fick några timmar efter att kompisen gått hem där jag hann snickra lite på mina Ultras också.
Börjar känna mig klar med mina första Primaris, ett gäng Aggressors. Fantastiskt kul enhet tycker jag, även om det återstår att se hur effektiva de egentligen är.

Börjar känna mig klar med mina första Primaris, ett gäng Aggressors. Fantastiskt kul enhet tycker jag, även om det återstår att se hur effektiva de egentligen är.

Sebastian Magnusson
Sebastians konsoliderade målartråd
HahaLictor skrev:Tackar!Nurgle skrev:Snygga grejer som alltid.
Vårt lags stora ambition för RnR (förutom att hinna måla klart IG) är att inte komma sist så vi riskerar att få med ett nytt brädspel hem
Edit: riktigt snygga aggressors. Gillar att se old school temat på nya modeller. De lyfter faktiskt.
Ja! Det var samma insikt jag hade tänkt säga om jag inte helt hade glömt det. Det blir en spännande dikotomi med sprillans nya modeller i 20 år gamla färger.Nurgle skrev:Edit: riktigt snygga aggressors. Gillar att se old school temat på nya modeller. De lyfter faktiskt.
En helt annan sak jag kan säga om mina Aggressors i efterhand är att jag äntligen bröt ihop och orkade beställa Micro-sol. För första gången fick jag till axelskydds-transfers som inte ser ut som smörja, och det utan att lagra dem i ättika i en halvtimme innan och skära ett halvdussin små snitt. Klart värt det för alla som tvekar.
Sebastian Magnusson
Jag måste verkligen bli bättre på att skriva upp hur jag gör saker. Så att jag kan bli bättre på att göra saker och inte bara göra samma misstag om och om igen.
Började med en metod för gula örnar, som blev "ok" (1). Gick vidare med en som gav bättre kontraster utan att tappa ljusheten (2). Lyckades få till det riktigt snyggt och prydligt (3). Och nu på mina senaste gubbar är jag tillbaka på typ innan ruta ett (4).

Har haft lite samma historia med mina röda vapen, fått till dem bra nån gång och minns inte vad för shades och highlights jag egentligen kört. Nu senast på mina Aggressors fick jag göra om dem helt från början igen för att de blev på tok för mörka och murriga.
Började med en metod för gula örnar, som blev "ok" (1). Gick vidare med en som gav bättre kontraster utan att tappa ljusheten (2). Lyckades få till det riktigt snyggt och prydligt (3). Och nu på mina senaste gubbar är jag tillbaka på typ innan ruta ett (4).

Har haft lite samma historia med mina röda vapen, fått till dem bra nån gång och minns inte vad för shades och highlights jag egentligen kört. Nu senast på mina Aggressors fick jag göra om dem helt från början igen för att de blev på tok för mörka och murriga.
Sebastian Magnusson