Vilken utrustning Dödskompaniet ska ha har varierat en del mellan codexarna. När jag först spelade med listan i WD-codexen var det jump packs som gällde och de kunde inte ta några vapen-options, men hade rending. Så i den ursprungliga listan hade jag sju stycken ledda en en chaplain. På den tiden var sju marines med feel no pain och rending bland det elakaste man kunde ha. När nästa codex släpptes blev jump pack helt galet dyra till dem, men de kunde köpa vapen och blev av med rending. Så då målade jag upp ett nytt dödskompani till fots. Och så kom nuvarande codexen och då är det jump packs som gäller igen. Men eftersom mitt gamla dödskompani med jump packs inte hade några specialvapen, så blev det till att fixa lite sådana. Och när jag ändå höll på byggde jag en vanlig modell till.

Fyra nya dödskompanister. Precis som med de tidigare modellerna är slitaget mycket mer överdrivet på dessa. Om man stormar fram mot fientliga positioner utan en tanke på att skydda sig blir rustningen lite sliten.

Den vanliga modellen.

En power mace. Från början tänkte jag göra en power flail, men när jag byggde den så insåg jag hur opraktisk/orealistisk den skulle bli. De spikade kulorna skulle skära av kedjorna och förmodligen slå sönder jump packet så fort den användes. Så det fick bli en power mace istället.

En första fisten. Eller counts as power fist. Precis som på alla mina andra modeller i power armour så har jag "Flesh tearers" som fistar. Stora cirkelsågblad.

Och den andra "fisten". Från början tänkte jag att modellen skulle stå och skrika ut sin ilska mot skyn, men när jag byggde den insåg jag att det såg rätt coolt ut om han stod sammanbiten och kollade på fienden.

Och den nu förstärkta enheten.