Tabletop'Crons

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Röde

Re: Tabletop'Crons

Inlägg av Röde »

@ Bulgrim. Nä. En har pinne av förtvivlan och två har hövajerpinnar. Den förstnämnda går med Deathmarks och ostar sig. De andra två går allt som oftast med Gaussblaster Immortals.

Och sa var ett lager XV-88 på plats på 40mm och 60mm baserna. Den är inte alls lika bra som Snakebite Leather men med lite träning kan jag nog få den att vara rätt nära i nyansen... Men det är något som saknas. Den poppar inte på samma sätt som föregångaren gjorde.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Då har jag kladdat dit XV-88 på 46 baser till... J*vla skitfärg om man egentligen vill ha Snakebite Leather.

Ang. Agrax Eartshade. Är det någon mer som har erfarenhet av att den blir blank när den torkat? Förra burken var helt ok. Den nya jag öppnade härom dagen blev blank och jag fick måla om 3 40mm och 2 60mm baser med nedvattnad Devlan Mud i flera lager för att få bort blänket. Och mina burkar devlan Mud är jag ju lite rädd om...

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Army Painters Strong Tone = Devlan Mud ;)

Bild

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Vad Ancan sa! Strong Tone är väldigt bra! (På bruna ytor behöver man vattna ut den lite, annars blir det bara mörkt.)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Är army painters färger vattenburna som GWs? Dvs. inget behov av lösningsmedel och junk?

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Japp.

Jag mixar och matchar friskt mellan AP och GWs färger.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Puh. Alla 51 baser färdiga. Lagt första lagret grönt på Lorden och, efter att ha sträckt lite på ryggen, de tio första Warriors.

:twisted: , vad jag vill måla något annat...

Edit under em...

Första lagret grönt lagt på alla 20 Warriors och på 5 Deathmarks.

Edit under kvällen...

Första lagret grönt på 20 Immortals lagt och påbörjat på två Spyders...

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Starkt jobbat! Själv satt jag uppe till tre i morse och målade kristaller på min Writhknight. 281 stycken med 6 nyanser av grönt eller rött.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Röde skrev:Puh. Alla 51 baser färdiga. Lagt första lagret grönt på Lorden och, efter att ha sträckt lite på ryggen, de tio första Warriors
Gonka Koff skrev:Starkt jobbat! Själv satt jag uppe till tre i morse och målade kristaller på min Writhknight. 281 stycken med 6 nyanser av grönt eller rött.
Sånt här skiljer amatörerna från Nördarna! Härligt! Underbart! Heja heja!! :wub:

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Då har jag lagt ett lager grönt på Spyders. Washat det gröna på Lorden, 5 Deathmarks, 20 Warriors och 20 Immortals. Då ska jag ge mig på lite av varje med knallgrönt som sedan ska washas med mera grönt...

Edit under kvällen...

Börjat måla och washa de knallgröna nyanserna på Lorden, Tomblades och Deathmarks. Målat ögon på alla Warriors och Immortals

Bilder kommer när jag har grejer färdiga alt. under veckan om jag inte har ork att måla efter jobbet...

Skriv svar