Grot armé
Re: Grot armé
Nice! Gillar lobban och mini-tysken skarpt! 
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!
- The Gretchin
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).
Har gjort en deffkopta, (gröna baronen).

OMG!
jag ställer mig tillsammans med övriga beundrare och vill bara gratulera och peppa dig att fortsätta med den här helt makalösa och underbara armén!
Gröna baronen är ju helt fantastiskt
EDIT: vill du ha hjälp med en liten stegmotor, batteri och on/off switch för rörliga delar är det bara att säga till, vi är nog ett gäng hobbyister med el-vana som kan sätta ihop små paket
(tänkte på rörlig rotor t.ex.)
EDIT2: kanske ska tilläggas att jag är en av elektroniknördarna
jag ställer mig tillsammans med övriga beundrare och vill bara gratulera och peppa dig att fortsätta med den här helt makalösa och underbara armén!
Gröna baronen är ju helt fantastiskt
EDIT: vill du ha hjälp med en liten stegmotor, batteri och on/off switch för rörliga delar är det bara att säga till, vi är nog ett gäng hobbyister med el-vana som kan sätta ihop små paket
(tänkte på rörlig rotor t.ex.)
EDIT2: kanske ska tilläggas att jag är en av elektroniknördarna
Senast redigerad av 1 Truant, redigerad totalt 14 gånger.
Den är helt underbar =)
Snurrande propeller skulle vara hur tufft som helst
Snurrande propeller skulle vara hur tufft som helst
En bild säger mer än 1000 kaniner
Det låter häftigt. Ska man ha batteriet bakom propellern eller vad är det för storlek på passande batterier? Tror du propellern kan få den att röra sig framåt om man har förhållandevis friktions fritt underlag, det vore coolt.
Min tanke var väl att montera in något av typen:Joppreck skrev:Det låter häftigt. Ska man ha batteriet bakom propellern eller vad är det för storlek på passande batterier? Tror du propellern kan få den att röra sig framåt om man har förhållandevis friktions fritt underlag, det vore coolt.
http://www.robotmarketplace.com/products/0-PL1594.html
Denna motor är mer för dekoration (80rpm), vill du få planet att röra sig måste du ta en oväxlad motor, men det är inga problem att kika på.
Och driva det med:
http://www.kjell.com/sortiment/el/batte ... 220-p32230
Laborera lite med att dela ner spänningen till lägre nivåer om motorn roterar för fort. (enkel spänningsdelning med lite motstånd)
som axel kan man använda enkel mässingstav och vill man så bygger man ett lager av Delrin (såkallad POM-plast) det räcker för att metall ska glida fint.
Sen monterar man en microswitch som sticker ut på undersidan som man kan slå på/av.
https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/in ... &toc=20388
Batteriet kan man göra en hållare i plasticard så man kan byta ut det, borde gå att göra en lucka i flygplanskroppens sida man kan fälla ut med den fastsatt på.
Det är lite pillande men mest handlar det om att modda själva planet, att koppla ihop motor och så är enkelt!
http://www.robotmarketplace.com/products/0-GM22.html
Tror du den här kan funka? Den andra hade så konstiga dimensioner, aldrig att den skulle få plats. Om man inte dissekerar den vill säga.
Tror du den här kan funka? Den andra hade så konstiga dimensioner, aldrig att den skulle få plats. Om man inte dissekerar den vill säga.
14 mm i diameter, absolut!
kikade på de billigaste.
med den utväxlingen kommer det som sagt bli dekoration eftersom den kommer köra 39 rpm (vilket nog är ganska lagom)
allt kommer gå ungeför vid no load eftersom bara en rotor på några gram ska på.
ska kika var litiumbatterierna ligger på för Ah för att se livslängden på ett batteri, det ska jag dock inte göra nu för jag är rätt berusad
kikade på de billigaste.
med den utväxlingen kommer det som sagt bli dekoration eftersom den kommer köra 39 rpm (vilket nog är ganska lagom)
allt kommer gå ungeför vid no load eftersom bara en rotor på några gram ska på.
ska kika var litiumbatterierna ligger på för Ah för att se livslängden på ett batteri, det ska jag dock inte göra nu för jag är rätt berusad
- guildmaster
- Kontakt:
Din weathering-teknik är ju asgrym. Har du använt salt-hårsprays metoden på lobban eller har du några andra knep?
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!