Ooan goes turneringsspel

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Mortarion

Re: Ooan goes turneringsspel

Inlägg av Mortarion »

OK. Dags för den första rapporten från GothCon! Förvänta er inga djupare taktiska analyser a la Refabricated, utan snarare mina tankar, misstag och vad jag lärde mig. Generellt insåg jag att jag faktiskt inte har spelat så mycket DE den här editionen och med den här codexen. Och vissa enehter i listan hade jag aldrig spelat med i sin nuvarande inkarnation. Så det fanns mycket att lära!

Match 1 - Kinslayer
Inför GothCon var jag inte helt nöjd med listan jag skulle spela. Den hade med det mesta som jag ville ha, men de olika brädorna blev skeva. Hur enheterna placerades var mer resultatet av att det var det enda sättet jag kunde få in dem än någon mer strategisk tanke. Och detta ledde till en "bra" bräda med massa venoms och reavers och en "dålig" bräda med hellions, scourges och trueborn. I första matchen skulle jag möta eldarer. Jag kollade på listan och tyckte att allt verkade jättehemskt. Så jag bestämde mig för att ta den "dåliga" brädan eftersom det ändå såg mörkt ut. Det jag mötte var:
- Karandras
- 3x10 Striking scorpions med kloexarch
- 2x3 jetbikes
- 2 enheter Dark reapers (en trea och en fyra med exarch)
- En Crimson hunter-exarch

Efter den första reaktionen av "Aargh! Eldarer!" så insåg jag att listan inte sköt så mycket. Visst, dark reapers är elaka mot DE eftersom de ignorerar jink, men det är bara exarchen som skjuter bättre än S5. Det kanske skulle kunna fungera ändå...
Bild
Min motståndare får placera två värdefulla objektiv, chansar på att lägga båda i en deployment zone och lyckas sedan vinna slaget om att få välja den zonen. Uppförsbacke! De första rundorna skjuter jag lite allmänt på ljuseldarerna. Min enda venom försöker slå ut reapers och sänker några samtidigt som kortdistansskyttet ger sig på skorpioner, men 2+ cover gör att de inte dör så mycket. Så fort de tvingas lämna terrängen blir det dock enklare. Splinterbåtar, hellions och scourges lyckas nöta ner skorpionerna rätt bra och avataren dör snabbt av lite blandat skytte så fort han kikar ut ur sin ruin. Dock gör en snabbskjutande reaper-exarch och en Crimson hunter som verkar ha specialförmågan att jag automatiskt missar alla mina jink-saves mot honom att jag tar en hel del förluster jag också. Och med skorpioner från alla håll kan jag inte hålla mig undan från alla, utan de river ner några båtar. I mitten av matchen står Karandras med ett wound kvar tillsammans med en ensam skorpion i min deployment. Jag har Tactical objectives om att döda något i närstrid och tänker att en helt oskadad enhet Hellions med extra drogstyrka borde väl kunna fixa detta. Big mistake! De gör naturligtvis inte en enda wound, förlorar stort, flyr och blir nedsprungna. Sedan är Karandras fria att slå sänder nya saker. Suck! I slutet är dock det mesta dött på båda sidor. Bland det sista som händer är att jag sätter ett wound på de tre jetbikes som vaktar fyrapoängsobjektivet, de missar sitt moraltest och flyr av. Och det gör att matchen slutar 9-11. En liten förlust, men det kunde gått betydligt värre.

Match 2 - DE kan hantera fordon!
När jag såg listan inför match två tänkte jag till skillnad från match ett att "det här borde jag kunna hantera". DE har ju generellt rejäla problem att hantera fordon, men när det rör sig och få men hårda fordon blir det enklare. Och så var det i Chaos-listan jag skulle möta.
- Kharn
- Warpsmith med Mark of Khorne
- 8 Marines med MoK
- 3 Obliterator
- 3 Terminators
- 3 Chaos land raiders
- En eller två enheter kultister

Jag väljer min bra bräda. Min motståndaren blir lite förvånad och säger att han trodde att jag skulle välja den andra. Jag blir konfunderad och tänker "Varför då? Där finns ju bara scourges, hellions och... Ah! Trueborns med fyra blasters! Jo, de hade kanske varit bra att ha mot tre land raiders." Dock inser jag snart att den brädan jag valde nog är bättre ändå. Den har två blasters mindre, men mer långdistans-dakka så att jag kan hålla mig borta från honom. Och Reavers kan ju faktiskt ge sig på Land raiders i nödfall.
Bild
Jag får börja och smäller Kharns land raider på första skottet. Jag har nog ihjäl någon obliterator också och kanske någon marine ur Kharns enhet. I hans runda beordrar Kharn fram en ny land raider och lite sporadisk eld kommer tillbaka. Jag jinkar. Jag fortsätter att skjuta tillbaka och smäller snart en Land raider till. I runda tre slänger jag in mina Wracks i hans deployment för att ta ett objektiv. Om han ska få bort både venomen och wracksen borde han vara tvungen att hoppa ut med Kharn och då kan jag slå ut den enheten. Och Kharn är ju inte den som tackar nej till närstrid! Föga förvånande skjuter obbarna ut venomen och Kharn får en snabb närstrid. Sen försvinner dock större delen av hans enhet i ett moln av poison-skytte och lansar. I runda fem har jag wipat honom. Att det inte fanns så många kill points i hans armé gör dock att jag "bara" vinner med 19-1. Riktigt dålig matchup för min motståndare och efter min runda ett fanns det inte så mycket han kunde göra.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Kul läsning och roligt med bilder. Tummen upp! :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Tack! Här kommer fler matcher.

Match 3 - Destroy the destroyers
Efter storvinsten i match 2 misstänkte jag att jag skulle få möte hårt motstånd. Och så blev det! Necrons med en Destroyer cult som main. Så här såg hans lista ut:

- Destroyer lord
- 3x6 destroyers
- 3 heavy destroyers
- 10 warriors
- 14 warriors
- Overlord
- 3 scarabs

Det kändes jobbigt. Men sen började jag fundera lite. Vanliga destroyers är ju bara 2 S5-skott var. De är inte så bra mot fordon. För de får väl inte reroll mot armour med formations-reglerna? *kolla upp* Jo, det fick dom. Äsch! I det läget funderade jag på att ta min dåliga bräda och bara försöka förlora så lite som möjligt. Om jag skulle offra ett val av den bra brädan var det ju tvunget att gå bra. Men efter mycket funderande bestämde jag mig för att ta den bra brädan ändå. Jag har bättre range än honom och med short board deployment kan jag backa en hel del innan han faktiskt får skjuta. Och mina närstridselement borde kunna få honom att bli lite tveksam till att avancera. Alltså - upp till kamp mot necronerna!!
Bild

Han valde lite förvånande att låta mig börja och reservade sedan alla destroyers utom lorden. Efter lite förvirring visade det sig att de hade tänkt att deepa. Det skulle garanterat ge honom första skyttet, men var samtidigt lite farligt då brädet var fullt av impassable terrain. Lurigt! De första rundorna sköt jag lite mot warriors i hopp om att de skulle fly, men höll mig såpass långt borta att han inte skulle kunna skjuta tillbaka. Och necronerna backade undan. I min runda två spred jag ut mig så mycket jag kunde och lastade ut venom-squadsen för att täcka upp så mycket av bordet som möjligt. Om han ville deepa skulle det inte bli enkelt. I hans turn 2 dök alla destroyers utom en enhet upp och landade säkert. De sköt, men jag jinkade och det blev inga större förluster (någon venom har jag för mig). Jag sköt tillbaka och boostade fram med allt närstridigt. En av destroyerenheterna flydde. I hans runda kom den sista destroyerenheten in, men scattrade bort sig och dog. resten av matchen bestod i att jag sakta trängde tillbaka honom med mina närstridselement samtidigt som rätt lite dog på båda sidor. Någon gång i början av matchen fick jag både Overwhelming firepower och DE-objektivet om att döda något i skytte eller assault, men det tog flera rundor att klara någon av dem. One does not simply kill necrons. Märkligt nog dog det dock inte så mycket för mig heller. Incubis drog på sig en väldigt massa eld men i slutändan kom min succubus och en incubus fram till warriors med destroyer lord, slog ihjäl några av dem, fick dem att fly och sprang ner dem. Och mina reavers kom till slut in i närstrid och lyckades komma i baskontakt med båda Cluster caltrops. Nu skulle det dö destroyers!! Två hits. Inga wounds. Suck! Den förvånansvärt oblodiga matchen slutade 11-9 till mig, vilket jag är väldigt nöjd med. För en gångs skull tyckte jag att jag faktiskt spelade bra. Och jag hade förväntat mig en förlust.

Match 4 - Kinslayer 2: return of the hellions
I fjärde matchen skulle jag möta andra mörkeldarer. Kombinerat med att man fick minuspoäng för first blood kändes det som att det skulle bli en intressant match. Hans lista var lite lik min, men hade en jätteenhet grotesques i webway portal. Så här såg listan ut:

- Haemonculus med webway
- 9x grotesques
- 10 kabalites i raider med splinter racks
- 5 kabalites i venom
- 2x ravagers med 2 lansar var
- 8 incubis i raider
- 5 scourges med 4 haywire blasters
- 6 reavers med 2 cluster caltrops

Alla båtar som kunde hade night shields. Han körde dessutom en CAD, vilket gjorde att hans trupper hade ObSec. Jag valde att ta min dåliga bräda. Dels för att jag inte vill vara låst i vad jag skulle spela sista matchen, dels för att den antagligen skulle fungera helt OK mot hans deepande grotesques. Det här skulle bli intressant. Vi diskuterade innan och kom fram till att den som först lyckades slå till ordentligt skulle ha en stor fördel.

Bild
Jag funderade lite på att hålla tillbaka på grund av minuset för First blood, men kom fram till att det nog inte var värt det. Däremot kunde man ju gott och väl byta mål om man väl fick en båt att jinka. Och att avancera för mycket kändes onödigt. Men det visade sig att det inte var helt enkelt att slå ut honom ändå. De två första rundorna bestod i att vi sköt på varandra, jinkade och inget dog. I min runda tre lyckades jag dock sänka en båt och sen var det krig. Grotesquerna dök upp och han passade på att avancera med annat eftersom jag skulle ha lite annat att tänka på. Och i min runda sköt jag allt jag kunde på tjockisarna och chargade sedan in med Incubis och hellions. I striden missade jag massor och de få grotesquer som kunde slå tillbaka slog ihjäl massor. Jag förlorade striden och incubis flydde. I efterhand kom jag dock på att jag hade missat ett i styrka på hellions. De hade nämligen styrkebonus från sitt vapen, droger och furious charge. Jag hade bara räknat +2. Hade det spelat någon roll? Kanske. Det får man aldrig veta. Som resultatet nu blev var matchen i princip avgjord. Nästan alla hans enheter var ojinkade och kunde skjuta ner mina saker och ställa sig i bra läge. Grotesquerna slog ihjäl hellions. Incubis blev sedan fearless, chargade tillbaka in och dödade de sista grotarna. Jag försökte bita mig fast i matchen men i och med att han hade snabba båtar med ObSec kunde han diktera matchen rätt mycket. I hans runda 6 hoppade han in med en ObSec-raider på mitt trepoängobjektiv och sedan hann vi inte spela en runda till. Det hela slutade 18-2 till honom. Om det hade blivit en runda till hade jag nog kunnat snygga till siffrorna lite, men det hade fortfarande varit en rejäl förlust. Att jag missade den avgörande striden var viktigt, men det kändes som om min motståndare spelade klart bättre än vad jag gjorde.

Twinkle

Inlägg av Twinkle »

Stort tack för dina battle reports. Kul läsning och fotografier uppskattas. Jag gick och kollade på alla spelbord runda 4 men har redan glömt det mesta jag såg, tog bara ett foto på några tyranider som blev suddigt. Så roligt att läsa det här.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Tack! Kul att de uppskattas.
Här kommer de två sista matcherna:

Match 5 - De kan INTE hantera fordon!
Inför femte matchen visade det sig att jag skulle möta Blood Angels. Det kändes som en bra matchup eftersom jag har känslan av att min lista är rätt bra mot marines, och BA är som marines fast sämre och dyrare. När jag kollade igenom listan kändes det fortfarande bra. Inget speciellt farligt alls, förutom en dreadnought i pod. Hade jag missat något? Sen såg jag kompen... 17. Ah! Då ska listan inte innehålla något hårt. Och jag måste vinna stort även för att drawa. Det jag skulle möta var följande:

- Karlean (terminator-karaktär med någon bonus på reservslag)
- Corbulo
- 9 tactical marines med fist och flamer i rhino
- 10 tactical marines med flamer och heavy flamer i rhino
- 7 terminators med cyclone
- Death company dread med flamer och melta i pod
- 10 assault marines med 2 melta och en fist
- 5 assault marines med plasma pistol

Typ inget långdistansskytte, vilket borde innebära att jag kan hålla mig undan och nöta ner den. Min motståndare var något uppgiven och förklarade att han inte kunde vinna mot DE och det här var tredje DE-armén han mötte på GothCon. Jag valde givetvis min bra bräda.
Bild
Min motståndare bestämde sig för att spela defensivt och lät mig börja och reservade hela sin armé. Min runda ett körde jag omkring lite för att täcka upp bra deep strike-platser. I hans runda ett kom DC-dreaden ner och tvingade min ravager att jinka. Min runda två sköt jag hela armén på dreaden och gjorde en glancing hit. I hans runda två rev dreaden ner Incubis båt. Terminators deepade in på ett av de värdefulla objektiven. Den stora assault marine-squaden fick mishap och hamnade i reserv. Den lilla deepade långt bort från mig. I min runda tre sköt lansarna först ut hans dread och försökte sedan sänka rhinos utan någon större framgång. Poisonskyttet sänkte några terminators. I hans runda tre mishapade assault marinsen in sig i reserv igen. Rhinos parkerade på varsitt objektiv. Den lilla assaultmarine-squaden gömde sig i min deployment zone. Hans terminators sköt ut några incubis. I min runda fyra försökte jag skjuta ut hans rhinos utan att lyckas. Sen sänkte jag några terminators. I hans runda fyra mishappade assault marines igen och den här gången tröttnade de och åkte hem. Corbulo och hans squad hoppade ut ur sin rhino för att försöka sänka de kvarvarande incubisarna tillsammans med skytte från terminators, men det gick inte så bra. I min runda fem insåg jag att jag var tvungen att chansa för att lyckas döda något. Reavers boostade ner i hans deployment, men venoms stannade kvar för att skjuta ut Corbulos squad. Jag fick chansa på att det blev en runda sex så att jag kunde göra en massiv linebreaker med min sideboard då. Lansarna sköt på rhinos, men lyckades givetvis inte sänka någon av dem. Poisonskytte drog ner Corbulos squad och incubis och succubus slog ner resten av tactical squaden i närstrid. Corbulo överlevde dock med ett wound eftersom min succubus missade 5 st 4+ för att döda honom. Så inga tactical-poäng för att döda en IC i närstrid för mig. I hans runda fem dog Corbulo men inget annat hände. Och sen tog det slut. Katastrof!

Jag hade visserligen bara förlorat en raider, men hade inte dödat speciellt mycket heller. Hade det blivit en runda till hade jag kunnat boosta in 3-4 sideboard-enheter i hans deployment och hade 6-7 lansar/blasters plus lite poison att skjuta på 3 terminators. Och ett flygplan med alla missiler kvar mot 5 marines. Men chansningen fungerade inte. Det slutade 10-10 innan komp, vilket ju blev en stor förlust med kompen inräknad. DE kan verkligen inte hantera fordon! Dock helt rätt spelat av min motståndare. Spela defensivt på poäng istället för att storma fram och ge mig lätta mål.

Match 6 - DE kan hantera wounds!
I sista matchen, med hela listan, skulle jag möta daemoner. Det kändes som en dålig matchup eftersom alla daemoner har konstiga regler som jag inte vet vad de gör. Plus att han hade fem dreads i någon skum formation. Eftersom jag spenderade hela förra matchen med att försöka slå ut två rhinos kändes den enheten helt omöjlig att göra något åt. Hans lista såg ut så här:

- 2 Khorne heralder på juggers
- Masque
- 10 horrors
- 3 nurglings
- 15 fleshhounds
- 20 seekers
- 6 screamers
- 2x8 flamers
- 5 Helbrutes med multimelta i en formationsenhet.

Jag fick som tur var börja. Han scoutade fram med hundarna och heralder. Det här skulle bli blodigt direkt! Dock är min lista rätt bra på att ta ut wounds på nära håll. I kombination med att min motståndare saveade uselt innebar det massa döda daemoner! Efter min turn ett var det bara två skadade heralder och typ 2 hundar kvar av Flesh hound-enheten. Jag testade att skjuta lite lansar på dread-enheten och gjorde ett hullpoint i skada. I hans runda avancerade han med allt. Screamers slashade ihjäl lite hellions. Demon-slumptabellen dödade fyra reavers och snipade ut båda cluster caltrops. Min runda två sköt jag ut kvarvarande hundar och heralder, samtliga seekers, alla screamer och fyra flamers. Där kändes det nästan avgjort. Men det visade sig att de få daemoner som kom fram var rätt elaka. 8 flamerplattor på en open topped-transport gör rätt ont för killarna som sitter i. Och 5 multimeltas är inte kul för DE-båtar även om de är utanför meltarange. Jag lyckades dock slå ut de farliga enheterna rätt snabbt och boostade sedan iväg med allt som kunde. Slumptabellen fortsatte tyvärr att snipa ut alla mina överlevare ur enheter som jag försökte gömma (slumptabellen för daemoner måste vara den tråkigaste regeln GW någonsin hittat på). Den här gången blev det som tur var en turn 6 och den blev helt fantastisk för mig då jag kunde rensa ut de sista daemon-enheterna utom dread-enheten och ta massa objektiv. Så matchen slutade med hans dread-enhet i min deployment zone, massa små överlevande DE-enheter utsprida över planen och Chaosgudarna vilt kastandes popcorn på mörkeldarerna. Dock en betydligt mer spännande match än vad den såg ut att bli efter inledningen. 13-7 till mig. Men hade han fått börja hade jag inte haft en chans. Så DE kan fortfarande inte hantera fordon, men ibland behövs inte det.
Bild
Bilden tyvärr tagen efter runda två...

Till slut så kom jag på 36:e plats. Precis under mitten, vilket var lite synd. Jag hade inte förväntat mig topplaceringar, men övre halvan hade varit kul. Dock kändes det resultatet rätt oviktigt eftersom jag lyckades vinna best painted! Wohoo!!
Det kändes enormt kul av flera anledningar. Dels är det naturligtvis alltid kul att vinna, dels var det rätt länge sedan jag vann någon best painted, så det är kul att känna att man fortfarande kan. Men att ta den med DE kändes extra bra. Sist jag spelade på turnering med dem kom de precis med till Best painted, men hade bland de sämsta målningspoängen där och fick inte speciellt många röster. Så de har velat ha revansch. Och det fick de! Tack till alla som röstade på mig!

Jonke

Inlägg av Jonke »

Kul att läsa matchrapporterna och kul att följa arméns framväxt. Grattis till best painted! Välförtjänt enligt mig.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Tack så mycket!

Till sist kommer här en utvärdering av min GC-armé.

Succubus (Agonizer och Armour of Misery): Rustningen är bra. Tyvärr är innehållet sämre. Hon ska snitta på två AP3-wounds mot vad som helst på chargen, men på GothCon var nog det närmare 0,75. Å andra sidan var det väldigt sällan som hon dog, så det var ju bra. Tyvärr finns det inte så många bättre alternativ. Att "köpa bort" HQ-valet med en Court känns lockande.

Incubis (7+1 i raider): De funkade nog bättre än jag förväntat mig. De är en väldigt nischad enhet, men får de göra sin grej är de bra på det. Deras stora fördel är att alla verkar vara rädda för dem och prioriterar deras båt istället för något som skjuter tillbaka. Egentligen borde jag nog byta ut dem mot grotesques. De är betydligt mer allround.

Kabalites (i raiders med splinter racks): Förmodligen min favorit-enhet. Riktigt stabila men samtidigt måste man hela tiden göra avvägningar med dem. Hur mycket vågar man åka framåt? När jag mötte andra DE insåg jag dock hur mycket bättre de blir med night shields. Jag kanske får ta och köpa det i framtiden.

Venoms (med kabalites i): Pris/prestanda är de svårslagna. Dock inte lika roliga som raiders med splinter racks. Men gör nästan alltid vad de ska.

Wracks (i venom): Mest med för variationens skull, plus att jag gillar modellerna. Dock hade jag faktiskt lite nytta av dem i några matcher. Men fler kabalites i deras venom hade sannolikt varit bättre. Deras liquifier gun är helt meningslös och ger dessutom kompminus. Den måste bytas ut mot en Ossyfactor.

Hellions (11+1 med agonizer): Coola modeller, men oj va dåliga de är. De funkar tyvärr inte ens som kompsmink. Målningspoängssmink, kanske? Jag har inget emot att spela med modeller som inte är det bästa man kan ha, men problemet med Hellions är att de inte tillför något till armén. Någonstans borde GW insett att en närstridsenhet som slåss lika hårt som en tactical marine och tål som en guardsman inte är en bra idé. Vill man åt skyttet är Scourges bättre på alla sätt.

Sourges (7+1 utan extravapen): De fyller den rollen som jag skulle kunna tänka mig att ha Hellions i om Hellions hade haft bättre regler, nämligen en enhet som man vet inte är speciellt optad, men som ändå kan göra något och som man har med för att den är cool. De skjuter rätt bra, tål OK för att vara DE och kostar inte så mycket. Kan man ha bättre enheter? Oh, ja. Men de är ändå kul.

Reavers (6 med 2 cluster caltrops): De gjorde inte speciellt mycket under GothCon, men jag känner ändå att jag definitivt vill spela mer med dem och kanske ha fler. Bara att veta att man kunde ta i princip vilket objektiv man ville med dem var trevligt. Ska nog testa att använda dem som en mindre skytteenhet någon gång också.

Razorwing (2 lansar och nightshield): Oj, vad den presterade! Missilerna är helt galna och mobila lansar är trevligt. Dock känner jag att jag måste öva mer på placering. Jag måste tänka inte bara på vad den ska skjuta på nu, utan även rundan efter. Och fundera på när det är läge att åka av. Med kill points vågar man nästan inte åka av runda 5+, så man ska ha bra skäl att stanna kvar runda 4, eftersom det sannolikt gör att man bara cirklar omkring för att inte dö resten av matchen.

Ravager (3 lansar och nightshield): Funkade ok. Det är inte så mycket att man vill ha den som att man inte kan vara utan den. Fordon var ju redan det stora problemet för armén, så att ta bort ytterligare lansar kommer inte på tal. Jag kanske måste måla upp lite scourges med Haywire blasters så att jag får något mer som kan slå ut fordon.

Realspace raiders detachment: Mycket sämre än en CAD och ger dessutom kompminus. Enbart om man måste få in massa Fast, men på 1850 och under kan man nog klara sig med tre val. Så Realspace raiders lär inte återkomma.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Den här tråden är ju inte uteslutande för mina DE utan allmänt för mitt turneringsspelande och mina försök att få mina arméer mer spelbara i ett mer turneringsanpassat klimat. Och nu när jag har målat massa DE tänkte jag ta en liten paus från dem och måla annat. (Men jag har massa saker på gång till mina DE, så de kommer snart tillbaka.)

Så istället för att måla mörkröda och svarta eldarer med grönt och guld/gult som kontrastfärger och massa metal-inspirerad frihand tänkte jag måla mörkröda och svarta marines med grönt och guld/gult som kontrastfärger och massa metal-inspirerad frihand. Men marinsen är mer slitna... :D

Först ut några Sanguinary guards som har stått omålade på målarbordet i princip sedan den nuvarande BA-codexen släpptes och de kunde bli fler än fem per enhet. De kändes rätt heta tills den nuvarande marine-codexen släpptes. Då blev det mesta för BA rätt kasst i jämförelse. Och jag är även lite tveksam till hur bra de är i de nuvarande metat med grav, plasma och melta överallt. Men, men... Modellerna är coola!
Bild
Bild
Bild
Bild

Och med den är min gamla enhet nu 8 pers stark!
Bild

Någon gång ska jag måla upp en flagga, mendet finns andra saker som är mer prioriterade.

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Fantastiskt coola! Jag fick en så där reflex... att "sånnadära ska jag också ha!". Inte för att jag har nån armé till dom men, vaddå, det kan man ju fixa ;)
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Tack!

Att inte ha en armé till något är ju ett mindre problem nu för tiden med allies.

Skriv svar