Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby
Re: Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby
Det svarta på manteln på en tribune passar bra i både kontrast till standard rött på custodes och i matchning till färgerna i övrigt
http://icantpaint40k.blogspot.se/
See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.
Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor
See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.
Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor
-
Elevatorlake
Har börjat limma ihop jetbikesen, hittils har två stycken blivit limmade och alla options för vapnen magnetiserade.
Det fick bli med lansar även om det ser lite löjligt ut bara för att gyllene superkrigare på jebikes med lansar är alldeles för mycket metal för att låta bli

Det fick bli med lansar även om det ser lite löjligt ut bara för att gyllene superkrigare på jebikes med lansar är alldeles för mycket metal för att låta bli

Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
-
Elevatorlake
Har blivit så peppad på 8:e att jag målade upp lite eldar av bara farten som jag haft liggande för länge. Nu är det bara att hoppas de får lite halvtaskiga regler så man vågar visa sig med eldar utan att skämmas ihjäl 
Det bästa av allt är att allt på bilden målades på sammanlagt tre kvällar så det är ett färgschema som går snabbt att måla. Dessutom blev det rätt bra. Jag gillar det grå-vita och det blev en bra kontrast med det turkosa och röda. De blodiga händerna har naturligtvis sitt ursprung i the bloody-handed god. Mer fluff än så har jag inte orkat fundera ut

Det bästa av allt är att allt på bilden målades på sammanlagt tre kvällar så det är ett färgschema som går snabbt att måla. Dessutom blev det rätt bra. Jag gillar det grå-vita och det blev en bra kontrast med det turkosa och röda. De blodiga händerna har naturligtvis sitt ursprung i the bloody-handed god. Mer fluff än så har jag inte orkat fundera ut

Snyggt! Kul med lite skitiga alver! Tycker man ser för lite av det.
-
Elevatorlake
TackarGrudge skrev:Snyggt! Kul med lite skitiga alver! Tycker man ser för lite av det.
-
Elevatorlake
Satt någon timme med airbrushen idag också och hann lägga grund på lite modeller.
Jag blev inte helt nöjd med jetbikes men har å andra sidan inga riktiga uppslag på hur jag skulle göra det annorlunda så de får nog vara som de är för stunden.

Jag blev inte helt nöjd med jetbikes men har å andra sidan inga riktiga uppslag på hur jag skulle göra det annorlunda så de får nog vara som de är för stunden.

Sådär ska rymdalver se ut-nice!
-
Laughing God
Schysst färgschema. Håller med om skitiga rymdalver, det är inte ofta man ser och då sticker du ut lite extra.
Du ska verkligen inte skämmas för att sätta fram en Eldar lista. Tycker mig se fler marängkombos än Eldar på första placeringar, både på kompade och okompade turneringar.
Angående bikes, kanske någon röd detalj som craftworld emblem, "fart rand" eller vingarna?
Du ska verkligen inte skämmas för att sätta fram en Eldar lista. Tycker mig se fler marängkombos än Eldar på första placeringar, både på kompade och okompade turneringar.
Angående bikes, kanske någon röd detalj som craftworld emblem, "fart rand" eller vingarna?
"Then the Glitter Hit the Fan…"
-
Elevatorlake
Alltid kul att göra något som är lite annorlunda även om jag lånat/kopierat från Thirdeyenuke även detta färgschema så jätteunikt är det kanske inteLaughing God skrev:Schysst färgschema. Håller med om skitiga rymdalver, det är inte ofta man ser och då sticker du ut lite extra.
Jo, jag kommer göra samma kontrastfärger på de här som jag gjorde på wraithguard/lord längre upp, dvs lite OSL med turkost på vapen och på runorna för farseer/warlock samt röda vänsterhänder på alla. Det var huvarna på jetbikesen som inte blev så spännande som jag hade tänkt mig. Funderar på att kanske börja om och prova någon annat variant men jag får om jag tar mig för det. Den som lever får se
Ska nog göra lite blodstreaks på vingarna också på jetbikes för att få lite mer fart och fläkt (och färg).
Tackar! Jag tycker dina RT-alver är flera strån vassare men de tar lite för lång tid om jag någon gång ska få ihop en hyfsat spelbar lista med grejer jag målat självIsmeno skrev:Sådär ska rymdalver se ut-nice!
-
Elevatorlake
La på lite mer svart på jetbikes för mer kontrast och det blev bättre tycker jag.