Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
stormshaft

Re: Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

Inlägg av stormshaft »

Härligt! :) Ser fram emot detaljerna! :)

Ja FW:s behandling av Custodes lämnar en del att önska. Förstår att det är skitsvårt att lyckas till 100% med en bok med massvis med regler, men det borde inte vara supersvårt att slänga ut en errata för att rätta till sånt som Misericordia (counts as extra hand weapon hade räckt) eller jetbikes med konstiga regler. Tänkte på just Sweeping Fire, det står ju att man får skjuta med alla sina vapen, det borde ju betyda att förutom att skjuta med ett vapen som inte finns (fniss) så får de kasta plasma och krak på fienden.
Knappast något som väger upp deras kostnad och tramslansen, men då har varje figur åtminstone flera skjutattacker även om de är skräp.

Just Misericordia är verkligen udda, beskrivs fluffmässigt som avrättningsvapen mer eller mindre, och om man köper en banner-pinne till Guardian Squad så kan den killen välja att ta ett master-crafted power weapon till pinnen. Är det meningen att det ska vara just Misericordia?

I am confused.

sefiii

Inlägg av sefiii »

ritktigt kul att se, gillar dynamiken på korrpen på din custodes dread.

Kan man kanske få en varning på tråden bara

"symptom kan inbegripa, men inte vara begränsade till"
*en stark längtan att modellera mer dynamiskt
*att gå in på Forgeworld och köpa en massa custodes
* driv att skaffa en ny arme
* samt allvarlig kroppsfara efter att din respektive funnit mer resin hemma gömt i väggarna
http://icantpaint40k.blogspot.se/

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Snyggt jobbat!

Jag gillar posen på honom. Visst, benen är lite udda, men jag gillar udda val som gör att modellerna sticker ut från det statiska som är vanligast.
Det ska bli kul att se när det blir klart!

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

sefiii skrev:ritktigt kul att se, gillar dynamiken på korrpen på din custodes dread.

Kan man kanske få en varning på tråden bara

"symptom kan inbegripa, men inte vara begränsade till"
*en stark längtan att modellera mer dynamiskt
*att gå in på Forgeworld och köpa en massa custodes
* driv att skaffa en ny arme
* samt allvarlig kroppsfara efter att din respektive funnit mer resin hemma gömt i väggarna
Eftersom jag redan drabbats av alla fyra symptomen så har jag på pin kiv inte lagt upp någon varning, vill dra med mig fler i fördärvet :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Fick hem mina tre jetbikes idag så de ligger i såpbadet och drar innan rengöring och limmande.

Annars har de senaste dagarna ägnats åt att washa och drybrusha custodes och contemptorn. Som vanligt stört omöjligt att få till en bra färgåtergivelse med mobilkameran men sanningen ligger någonstans mittemellan gruppbilden och detaljbilderna på ixion hale. När jag ser ixion-modellen blir jag också minst sagt sugen på att hur constantin valdor kommer se ut när han släpps som modell.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Jag tänkte be om smakråd. Jag fortsatte måla lite mer och målade svart på ixions mantel. Ursprungligen hade jag tänkt måla den samma rödfärg som på den tidigare custodesmanteln jag målade men jag tycker det svarta blev en väldigt fin kontrast mot allt guld också. Jag tenderar att ha en väldigt monokrom smak så nu tänkte jag fråga er om råd, tycker ni jag ska måla manteln röd som ursprungsplanen eller låta den vara svart? Verkar som jag fått tag på en till ixion så det kanske blir en röd och en svart? :)

Bild

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Jag använder svart som off-färg till mina custodes. Det ger en bra kontrast tycker jag :)

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

Inlägg av Nurgle »

Det kan absolut funka. Kör på mono! Särskilt bra blir det om plymen är röd eller annan lite mer utmärkande färg.

Sen kan jag tillägga igen att din guldfärg är verkligen fantastisk.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Nurgle skrev:Det kan absolut funka. Kör på mono! Särskilt bra blir det om plymen är röd eller annan lite mer utmärkande färg.

Sen kan jag tillägga igen att din guldfärg är verkligen fantastisk.
Tack och kul att du gillar den! Det bästa med den är att den är rätt enkel, dock kräver den att man har en airbrush :)

Ancalagon skrev:Jag använder svart som off-färg till mina custodes. Det ger en bra kontrast tycker jag :)
Tror jag ska blanda lite. Jag har kört rött hittills på både infanteri, fordon och den första contemptorn men den här contemptorn tänkte jag måla som fw gjort med svarta underben och antingen helt svarta axelskydd eller lite rött på kanterna. Då kan jag köra lite svart på infanteriet också, kul med lite variation.

Användarvisningsbild
Knaperstekt

Inlägg av Knaperstekt »

Riktigt cool modell, Ixom alltså. Mycket detaljer. Ser också ut att vara en bra gjutning. Monokrom eller inte.. hmm.. jag gillar det skitiga röda, men sen så är det ju så enkelt att ombyte förnöjer. Har du chansen på en extra gubbe, så gör som du säger, en av varje :)

Appropå Contemptorns pose, jag tror att när basen är väl på plats kommer det bli hur bra som helst.
Hobby resolution 2018: +++Måla två knights och ställa upp på Armies on Parade+++

Skriv svar