Kabal of the Obsidian rose
- speedfreek
Gillar den rutiga brädan och baserna med "lagom" med bös på.
Re: Kabal of the Obsidian rose
Jag skulle tro att Kabal of the Obsidian Rose är en av de mer populära officiella kabalerna. Jag har sett flera som målar i det färgschemat.Jonke skrev:Du har fått konkurrens
Achsåå, jag trodde den var egenpåhittad. Det förklarar saken.Mortarion skrev:Jag skulle tro att Kabal of the Obsidian Rose är en av de mer populära officiella kabalerna. Jag har sett flera som målar i det färgschemat.Jonke skrev:Du har fått konkurrens
För övrigt har din mycket lyckade målning av venomens vindruta fått mig att bestämma mig att måla vindrutorna på alla mina eldar-bilar.
En ravager med Night shield och Grisly trophies färdig!

Angående nose-art:en så tänkte jag göra något liknande gamla bombplan. Eftersom ravagers fluffmässigt agerar som någon slags fordons-assassins så försökte jag göra någon form av lönnmördare på bilden. Tekniskt sett är jag nöjd med den men den kanske blev lite cheesy. Nördpoäng till den som kommer på vilken bild jag har hämtat väldigt mycket inspiration från...

Angående nose-art:en så tänkte jag göra något liknande gamla bombplan. Eftersom ravagers fluffmässigt agerar som någon slags fordons-assassins så försökte jag göra någon form av lönnmördare på bilden. Tekniskt sett är jag nöjd med den men den kanske blev lite cheesy. Nördpoäng till den som kommer på vilken bild jag har hämtat väldigt mycket inspiration från...
Elektra, Daredevils mentalt instabila flickvän?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
@Serpent: Inte vilken person, det hade varit för enkelt. Nördpoäng kan man inte dela ut hur som helst...
Vilken specifik bild.
Men det är inte Elektra på bilden jag tänker på, även om det finns en hel del likheter.
@Röde: Nope.
Vilken specifik bild.
Men det är inte Elektra på bilden jag tänker på, även om det finns en hel del likheter.
@Röde: Nope.
De tre sista hellionsen är äntligen klara.

De nymålade modellerna.

En modell som jag är väldigt nöjd med posen på, fast som inte syns så bra på bild. Den är riktigt dynamisk i verkligheten. Dock inget som jag kan ta alltför mycket credit för eftersom den knappt är konverterad. Den enda konverteringen är att få håret att blåsa åt rätt håll. (Av någon märklig anledning blåser håret på alla wyches åt höger (sett framifrån).)

En Helliarch. Om man verkligen skall vara rebell bland de mörka gothalverna så skall man vara blond!

Och den sista modellen.

Hela enheten är klar! Modellerna är verkligen grymt coola. Synd bara att de är så ushliga speltekniskt (i vart fall utan Baronen).

De nymålade modellerna.

En modell som jag är väldigt nöjd med posen på, fast som inte syns så bra på bild. Den är riktigt dynamisk i verkligheten. Dock inget som jag kan ta alltför mycket credit för eftersom den knappt är konverterad. Den enda konverteringen är att få håret att blåsa åt rätt håll. (Av någon märklig anledning blåser håret på alla wyches åt höger (sett framifrån).)

En Helliarch. Om man verkligen skall vara rebell bland de mörka gothalverna så skall man vara blond!

Och den sista modellen.

Hela enheten är klar! Modellerna är verkligen grymt coola. Synd bara att de är så ushliga speltekniskt (i vart fall utan Baronen).
Har de inte fått litet lyft med alltid cover save och hammer of wrath. För de har fleet va? Så de är snabba även utan "hoppomrull"