Jacobis Neon Knights

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Jacobi

Re: Jacobis Neon Knights

Inlägg av Jacobi »

Ett litet tillskott blev det under semestern på landet i frånvaro av badväder. Min gamla lysmask har fått en lillasyster!

Bild
Bild
*Disclaimer - Do not try this at home kids, it takes foreveeeeer...

Bild

Tycker maskarna varit ruskigt kul att spela hittills i 8th. Ser fram emot att testa gimmick-listor med enbart rippers, raveners, zoanthropes, venomthropes, mawlocs och trygons ledda av malanthropes =)

frigobben

Inlägg av frigobben »

Riktigt kul färgschema!

Leffegnu

Inlägg av Leffegnu »

ojoj vilket jobb ni lagt ner =)
Förstår ni flaggar för det tagit en mindre evighet ^^
Däremot är belöningen så mycket goare nu när figuren är färdig, en riktig centerpiece indeed ;D
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Användarvisningsbild
Jacobi

Inlägg av Jacobi »

Tackar! =) Jag tycker färgschemat faller in väl i nya konceptet "distraction mawloc". Dyker upp en dryg tum från din näsa skriker "kramas?!".

Användarvisningsbild
Jacobi

Inlägg av Jacobi »

Plötsligt händer det! Fick ett ryck och tog tag i att både måla färdigt gamla projekt som skrotat alldeles för länge och fick med ett gäng pestzombies i bara farten!

Bild
Första squaden plague marines posar för kameran. Ljuvliga modeller som får de gamla tjockisarna att för evigt gömma sig underst i projektlådan.

Bild
Nurgle obliterators från wargame exclusive. Lite lessen att denna unit inte fick komma med i nya boken. Glad att jag påbörjade dem långt innan jag visste, tror motivationen att ta tag i dem sjunkit annars...

Bild
Fattar inte att jag hade så svårt för de här sötnosarna när de dök upp, tyckte att de inte var grimdark nog antar jag. Nu vill jag ha en hel svärm med glada zombies!

Bild
"Wow, look at all those brains!"
"My, oh my!"

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Haha riktigt tjusigt målat och snygga modeller. Älskar dina obliterators!!!

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Riktigt skön grönfärg du får till, bra nurgle och inte så mycket regnbåge som gw börjar.

Jag är också imponerad att du har tålamod att måla alla detaljerna på obliteratormodellerna :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Naz87

Inlägg av Naz87 »

Tack! Nu vet jag äntligen hur jag ska måla mina poxwalkers!
Obbarna var också riktigt snygga.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Jag måste förresten såklart tillägga att jag i egenskap av flugornas herre välsignar dig och sprider pestens gåvor över dina modeller!

Användarvisningsbild
Jacobi

Inlägg av Jacobi »

Nurgle/Naz/Elevator: Stort tack för era lovord! Gällande mina poxwalkers är det nästan minimum effort för att få till samma färgschema - basa med death guard green, blaska på athonian camoshade och drybrush & highlights med nurgling green - superbasic! De rödgula ögonen ger den lilla kontrasten som jag tycker lyfter resten av målningen.

Pesten fortsätter ligga tung över målarbordet och 5 stycken blightlords (fw cataphractii terminators) blev hastigt stridsklara!

Bild
Bild
Bild
SkrotNisse och hans vänner!

Skriv svar