Niklas skitsnack och försök att bygga/måla klart coolt stuff

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Naz87
Inlägg: 646
Blev medlem: 26 jun 2013, 22:55
Ort: Stockholm, Sweden

Re: Niklas skitsnack och försök att bygga/måla klart coolt s

Inlägg av Naz87 »

Älskar högen av nurglings som bara ligger och väntar på att pappa ska bli färdig.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Niklas skitsnack och försök att bygga/måla klart coolt s

Inlägg av Flogger »

Ser fram emot att se mer av Plaguereapern! :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

xedric
Inlägg: 214
Blev medlem: 03 jul 2009, 19:28

Re: Niklas skitsnack och försök att bygga/måla klart coolt s

Inlägg av xedric »

frigobben skrev:Ser väldigt coolt ut! Det kanske har frågats innan, men vad är det vita som används för modelleringen? Jag är ute efter något som används till lite större grejor (lite mer bulkmaterial), som man kanske sedan lägger Green stuff på för att få till själva ytan.
Det vita du ser på GUOn är en självtorkande lera som heter plastiroc köpt på In-ex här i Göteborg http://www.in-exfarg.se/giotto-plastiro ... c-416.aspx Den är köpt av just den anledningen du beskriver: bygga upp bulken för den är billig (32 kr/kg). Plastiroc har jag märkt håller detaljer bättre än jag trodde så jag kommer göra en del detaljarbete på GUOn i lera (för det är stora detaljer) men det kommer även bli en hel del GS på GUOn för jag tycker GS är skönare att skulptera i.

Det vita jag gjort en del detaljer med på exvis flugan är magic sculpt, ett "two-part epoxy putty" http://www.magicsculp.com/
Naz87 skrev:Älskar högen av nurglings som bara ligger och väntar på att pappa ska bli färdig.
Haha! Precis :D Jag hade en tanke att kanske pryda basen på GUOn med en massa nurglingar. Får se om jag orkar. Det känns fluffigt rätt och kan nog bli ganska snyggt.
Flogger skrev:Ser fram emot att se mer av Plaguereapern! :)
Den är nääästan färdigbyggd. Lite GSande kvar bara sen färg. Snaart :P

Användarvisningsbild
Naz87
Inlägg: 646
Blev medlem: 26 jun 2013, 22:55
Ort: Stockholm, Sweden

Re: Niklas skitsnack och försök att bygga/måla klart coolt s

Inlägg av Naz87 »

Tycker absolut du ska köra med Nurglings, ger den där härliga familjära känslan pappa nurgle står för. Har själv ett antal som springer runt på min nurglifierade Defiler.

MITTZ
Inlägg: 921
Blev medlem: 12 mar 2010, 00:34

Re: Niklas skitsnack och försök att bygga/måla klart coolt s

Inlägg av MITTZ »

med tanke på hur många nurglings det verkar vara i högen så fick jag en rätt häftig bild framför mig hur jag trodde du skulle göra...
Såg framför mig hur hel hög med nurglings på basen bakom honom och att de huller om buller sprang över varandra och upp över hasorna och ryggen.

xedric
Inlägg: 214
Blev medlem: 03 jul 2009, 19:28

Re: Niklas skitsnack och försök att bygga/måla klart coolt s

Inlägg av xedric »

Kul överraskning när jag gick till GW här i Gbg igår :D

Bild

Gubben med propellrar är min. Tanken är en demonprins av Nurgle med vingar, men ville göra ngt som var en blandning av Dark Mechanicus och Nurgle (det håller på att växa fram en story kring arméns ursprung som blandar lite nurgle med dark mech. och så finns det en tanke att kanske bygga lite Traitor Guards och en Traitor Knight på samma tema).

Bild

Är så stolt och glad över att jag äntligen målat något! Har svårt att komma igång med målandet för jag är rädd att det inte ska bli bra. Men med det här projektet så känns det som att mitt mentala målarblock försvunnit.

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Niklas skitsnack och försök att bygga/måla klart coolt s

Inlägg av Kaptenen »

Snyggt och Grattis! :mrgreen:

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Niklas skitsnack och försök att bygga/måla klart coolt s

Inlägg av Flogger »

Sjukt läcker figge! Bra jobbat!

Men jag undrar, om du kom två med den läckerheten, vad kom etta? :O
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

xedric
Inlägg: 214
Blev medlem: 03 jul 2009, 19:28

Re: Niklas skitsnack och försök att bygga/måla klart coolt s

Inlägg av xedric »

Flogger skrev:Men jag undrar, om du kom två med den läckerheten, vad kom etta? :O
det glömde jag fråga, men jag gissar att det är dreaden framför som var riktigt snyggt målad. fotot gör den inte rättvisa.

xedric
Inlägg: 214
Blev medlem: 03 jul 2009, 19:28

Re: Niklas skitsnack och försök att bygga/måla klart coolt s

Inlägg av xedric »

Har inte postat på länge men tänkte visa mitt senaste påhitt...

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Skriv svar