Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
L3go

Re: Captains Corner

Inlägg av L3go »

Röde skrev:\0/
va han sa..

mäkta imponerande att du orkat tröska på genom hela projektet.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Helt fantastiskt! Sjukt skoj att se allting färdigt! :D

Nästan så man måste åka på Gamers Weekend nu så man kan få spela mot det där! Hoppas du tar med dig din prime, fortfarande min favoritmodell ;)

Och tänk att få bli tackad i ett oscarstal.. jag blir nästan lite generad.. inte ska väl jag..ja, jo det var så lite...tack tack.. :wub:
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

bolterochkniv skrev:som en verkställande direktör! hatten av till dej och det här mäktiga projektet!
Röde skrev:\0/
L3go skrev:va han sa..
mäkta imponerande att du orkat tröska på genom hela projektet.
Tack! :D
Flogger skrev:Helt fantastiskt! Sjukt skoj att se allting färdigt! :D

Nästan så man måste åka på Gamers Weekend nu så man kan få spela mot det där! Hoppas du tar med dig din prime, fortfarande min favoritmodell ;)

Och tänk att få bli tackad i ett oscarstal.. jag blir nästan lite generad.. inte ska väl jag..ja, jo det var så lite...tack tack.. :wub:
Tack! Jo det hade varit roligt om du kom dit. Jag har ju inte den blekaste aning om vilka riktiga namn som döljer sig bakom alla alias här, men jag hoppas att stöta på några jag varit i kontakt med här på forumet.
Primen är med i min första kladd på armélista, han ska leda mina Warriors till stordåd!
Jag tycker mellangrabbarna är helsköna. Warriors, Raveners, Shrikes. Dör som flugor, men modellerna är snygga och kommer de bara fram så kan de göra mos av mycket.
De ska med allihop. :wub:

katzenjammer

Inlägg av katzenjammer »

Det är riktigt bra jobbat, både takten och kvaliten. En av de roligaste bloggarna att följa tycker jag, och strålande med lite bilder från det gångna året samt de färdiga 4000poängen.

Det värsta är att jag tänkte hoppa gamers weekend för att slippa målarstressen. Men det vetifan om jag inte måste försöka hinna få ihop 1850p nu...

(Och kul med omnämningen!)
Flesh is a design fault

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Vad de andra sa! ^^
Har varit riktigt roligt att följa detta projekt. (Och det kommer väl kanske mer nu när ny Codex lutar bakom hörnet;)) Ett mycket genomtänkt och väl utfört projekt. Gillar verkligen färgvalet och att du tog dog tid att modda gubbarna såpass mycket trots att det är en så stor armé. Som de rika och berömda brukar säga; Top notch!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Så jäkla häftigt! Din hastighet är en stor inspiration för en slömålare som jag, och vackert blir det också! Nu ser vi fram emot spelbrädet med massor av slimefloder och svampskogar! :)
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Jörgen

Inlägg av Jörgen »

Onekligen mäktig bild med alla figurer uppställda, men det blir väl att starta minst 4000p till nu i januari ;)

PatrikW

Inlägg av PatrikW »

Det måste ju vara fake, en katt kan aldrig ligga så stilla bredvid ett hav av modeller den kan välta ;)

Riktigt bra gjort, vi som bara målat 2-3 gubbar under året får lite prestationsångest =)
Och väldigt skoj att du har dokumenterat och delat med dig till oss andra under projektets gång.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

katzenjammer skrev:Det är riktigt bra jobbat, både takten och kvaliten. En av de roligaste bloggarna att följa tycker jag, och strålande med lite bilder från det gångna året samt de färdiga 4000poängen.

Det värsta är att jag tänkte hoppa gamers weekend för att slippa målarstressen. Men det vetifan om jag inte måste försöka hinna få ihop 1850p nu...
Tack! Joo.. kör på! Kul om du kan vara med!
Jörgen skrev:Onekligen mäktig bild med alla figurer uppställda, men det blir väl att starta minst 4000p till nu i januari ;)
Jag siktar på 2000p till nästa år. Vilket borde gå toklätt. Jag har en 735p Harridan som ligger i lådan, och om GW kör enligt nuvarande trend så kommer det något stort och läskigt till nya boken i Januari också.
Eller nej, jag siktar på att ha 6000p 31a dec 2014, ny bok är nya poänger på mycket så jag kanske behöver måla 2500p enligt nya boken sen. Vi får se.
Lottomannen skrev:Så jäkla häftigt! Din hastighet är en stor inspiration för en slömålare som jag, och vackert blir det också! Nu ser vi fram emot spelbrädet med massor av slimefloder och svampskogar! :)
Tack! Jo någon sorts tyranidig terräng ska göras, men till nya boken kommer får udda sidoporjekt stå på stand by. Det kanske kommer en slajmig tyranid defense-line med anti-air slem kanoner? Då vill jag inte ha lagt tid på att bygga något annat. :D
Ismeno skrev: Har varit riktigt roligt att följa detta projekt. (Och det kommer väl kanske mer nu när ny Codex lutar bakom hörnet;)) Ett mycket genomtänkt och väl utfört projekt. Gillar verkligen färgvalet och att du tog dog tid att modda gubbarna såpass mycket trots att det är en så stor armé. Som de rika och berömda brukar säga; Top notch!
Tack!!
Jag är lite skadad på det sättet, precis som du och många andra här på forumet, vanliga rank-and-file modeller får mycket mer kärlek än vad som kommer att synas på slagfältet, men det känns bra. Som väl spenderad tid.
Målandet för mig är inte en transport mot spelbrädet, det är en stor del av hobbyn.
Karin Boye skrev om det, jag tror bestämt hon menade figurpelshobbyn:

"Nog finns det mål och mening i vår färd -
men det är vägen, som är mödan värd."

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Projekt 1850p Tyrandier till Gamers Weekend Januari 2014

Varning: Lång rant

Nya tag!
Gamers Weekend lockar med gubbspel i avslappnad miljö med nöjet i fokus.
Precis min typ av inställning till spelandet, så jag ska för första gången åka på spelhelg!
Just nu är vi 3 i bilen från Gotland, men det blir nog någon till. Roadtrip! :D

Kraven från arrangörerna för de 1850p är att det bara får finnas 1 enhet av varje sort.
Kraven från mig själv är att det ska vara en rolig och karakteristisk armé att möta.
Jag står ju trots allt för en väldigt stor del av mina motspelares upplevelse av slaget, så här gäller det att steppa upp och leverera!

Så: Vad är en karakteristisk och rolig arme?
Jag vill att den ska innehålla vad man väntar sig när man tänker på armén.
Och inte ostmässigt, utan fluffmässigt. Ärketyper.
Tänk Chaos Space Marines. Ostmässigt tänker du kanske 3 Helldrakes.
Fluffmässigt förväntar jag mig faktiska Chaos Space Marines. Förvridna före detta Spacemarines. Elaka jävlar.

Eldar? Guardians och olika aspect warriors som verkar i synergi med varandra. Mäktiga psykers.
Space Marines? Jo jag vill se en helt vanlig tactical squad på brädet.
Ni fattar poängen.

Så vad kan det finnas för förväntningar på Tyranider?
En sabla massa kryp. Snabba och läskiga. Stora monster. Genestealers.

Där är min utgångspunkt till att under närmsta tiden bygga min 1850poängs lista.
Doom of Malan'tai går fetbort.
Ärligt? En fet zoanthrope som suger i sig allas sinnen?
Är det så tyraniderna vinner slag efter slag? Det är meningen att EN sådan har funnits, på en Craftworld.
Ändå finns det fler sådana ute på brädena än det fanns Crown of Commands i gamla Fantasy.

Tervigon? Jo de är bra, men har inte alla som spelar mot Tyranids mött Tervigons dag ut och dag in i flera år nu?
Är vi inte trötta på att se dem i var och varannan lista? Nej ingen Tervigon i in armé.

Det första jag spikar är att mina 3 Shrikes ska vara med. De får aldrig vara med annars.
Snabba (jumpers), klassika tyranidvapen (scything talons, boneswords) och ovanliga för folk att möta!
Kostar skjortan och dör som flugor, men de ska med!

Bild
3 Shrikes. Årets glaskanoner. Pimpade till 55p styck. På chargen har de 4 attacker var på S5, 4+poison, ignore armoursaves.

Bild
Vingarna ska målas om till att gå i gråsvart istället, likt svärdet, och jag måste tillverka 3 svärd till.

Kommentera gärna med vad du fluffmässigt förväntar dig möta när du tänker på tyranider, vad som är kul att se på planen och vad som är uttjatat att se!

Skriv svar