Captains Corner
-
katzenjammer
Re: Captains Corner
Riktigt bra jobbat!! Nästan synd att nya codexen kommer så snart, jag vill ju se harridan!
Flesh is a design fault
Grattis!
Starkt jobbat att dra ett sådant stort projekt i hamn på ett år.
Snyggt jobbat, och grattis! Ett imponerande tempo måste jag säga.
Den magneten måste vara nåt av det starkaste jag sett...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Grattis kapten! Ett fantastiskt arbete du gjort, mycket imponerande. Ett passande spelbräde till armén nu då eller?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tack!katzenjammer skrev:Riktigt bra jobbat!! Nästan synd att nya codexen kommer så snart, jag vill ju se harridan!
Nu verkar det ju som om det blir januari ändå, och någonting måste jag pyssla med resten av året.
Om en låda blandat begagnat inte räknas så har jag faktiskt inte en enda omålad grej, utöver Sherridan the Harridan, så hon står nog på tur.
Rashia skrev:Grattis!
frigobben skrev:Snyggt jobbat, och grattis! Ett imponerande tempo måste jag säga.
Tack alla!Jörgen skrev:Bra jobbat!
Jo jag är nöjd, 4000p Horde-armé är en hel del modeller att måla. Jag är stolt över mig själv!
No shit! Fick tag på ett gäng av en slump, de var till någon anslagstavla som sedan inte behövdes.Serpent skrev:Den magneten måste vara nåt av det starkaste jag sett...
14mm diameter och nästan 2mm tjocka, ska ha sådana till min Harridans vingar, jag tror de klarar även den vikten galant.

Tack! Jag har ett ganska passande spelbord, men inte passande terräng.Ismeno skrev:Grattis kapten! Ett fantastiskt arbete du gjort, mycket imponerande. Ett passande spelbräde till armén nu då eller?
Jag tror ett sidoprojekt utöver att bygga vidare ska vara just Tyranidig terräng, jag vill bara invänta nästa codex först för att se vad för nytt som kommer på den fronten. Tyranid defense line med något anti-air bio-weapon?
Fluffmässigt så omformar tyranidernas sporer naturen på planeten de anfaller, flora och fauna muteras hejvilt för att passa tyraniderna. En tanke jag har är en massa små lösa terrängdelar på tyranidtema, inklusive spawning pools, som jag kan lägga ut på de områden som min armé tydligt kontrollerar.
Utan funktion i spelet och de tas bort om modeller ska gå eller se där, bara för den visuella upplevelsens skull.
Typ som att Zergs Creep utvidgas.
Projekt 4000p Tyranider 2013
4010 poäng klara! WOOOOOOOHOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!
Först en tillbakablick på året i bilder:

Jag hade c:a 2500p att måla om, så i början gick det fort!

Det gick med ganska bra fart in i februari mars, även om mängder av Gaunts var ett farthinder poängmässigt

Lite bortrest och mycket jobb över sommaren

Bra höst trots att det då blev helt nya modeller att måla från scratch

30e November - 4010 poäng klara!! (skön skugga på frigoliten jag satte dit för att skymma gardinerna
)

Översiktsbilder jag tyckte blev bra
Projektet klart!
Oscarstal:
Stort tack till alla som följt mig och peppat mig på vägen, samt inspirerat med egna målarbloggar.
Utan inbördes ordning vill jag speciellt tacka Flogger, Ismeno, Katzenjammer, Frigobben, Jörgen, L3go, Lonestar, Serpent, Röde, Lottomannen och många fler som hejat på och gett feedback samt mina katter och min familj som accepterar att köksbordet är min verkstad.
Tack även till mamma och pappa som alltid stöttat min kreativa sida, till Magnus som visade mig 40k i London 1996 och till de gamla skojarna i föreningen Isen på Hultebo i Stehag som höll lågan vid liv under de mörka åren i slutet på tonåren då figurspelande oftast är något folk döljer sitt intresse för, jag bland dem.
Tillsammans med några fler från vår spelgrupp så lämnar vi ön för Gamers Weekend i Januari, så nu ska jag knåpa ihop en 1850 poängs armé enligt turneringens kriterier, fixa objective markers och faktiskt måla om lite grejer på några av gubbarna som ska med dit!
Heltaggad!
Projekt 1850p Tyranider till Gamers Weekend
1. Sno kaffepinnar på jobbet till att göra fler boneswords. Nu ska Shrikesen flyga! (Melodi: Nu ska blodet flyta! Vildvittror)
4010 poäng klara! WOOOOOOOHOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!
Först en tillbakablick på året i bilder:

Jag hade c:a 2500p att måla om, så i början gick det fort!

Det gick med ganska bra fart in i februari mars, även om mängder av Gaunts var ett farthinder poängmässigt

Lite bortrest och mycket jobb över sommaren

Bra höst trots att det då blev helt nya modeller att måla från scratch

30e November - 4010 poäng klara!! (skön skugga på frigoliten jag satte dit för att skymma gardinerna

Översiktsbilder jag tyckte blev bra
Projektet klart!
Oscarstal:
Stort tack till alla som följt mig och peppat mig på vägen, samt inspirerat med egna målarbloggar.
Utan inbördes ordning vill jag speciellt tacka Flogger, Ismeno, Katzenjammer, Frigobben, Jörgen, L3go, Lonestar, Serpent, Röde, Lottomannen och många fler som hejat på och gett feedback samt mina katter och min familj som accepterar att köksbordet är min verkstad.
Tack även till mamma och pappa som alltid stöttat min kreativa sida, till Magnus som visade mig 40k i London 1996 och till de gamla skojarna i föreningen Isen på Hultebo i Stehag som höll lågan vid liv under de mörka åren i slutet på tonåren då figurspelande oftast är något folk döljer sitt intresse för, jag bland dem.
Tillsammans med några fler från vår spelgrupp så lämnar vi ön för Gamers Weekend i Januari, så nu ska jag knåpa ihop en 1850 poängs armé enligt turneringens kriterier, fixa objective markers och faktiskt måla om lite grejer på några av gubbarna som ska med dit!
Heltaggad!
Projekt 1850p Tyranider till Gamers Weekend
1. Sno kaffepinnar på jobbet till att göra fler boneswords. Nu ska Shrikesen flyga! (Melodi: Nu ska blodet flyta! Vildvittror)
Senast redigerad av 1 Kaptenen, redigerad totalt 1 gånger.
- bolterochkniv
som en verkställande direktör! hatten av till dej och det här mäktiga projektet!
Elias Österlund
"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."
"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."