Min 40k-resa

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
daskad

Re: Min 40k-resa

Inlägg av daskad »

Kommer det gå att byta batteriet efter att modellen är monterad?
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

JayNil

Inlägg av JayNil »

Japp, det gör det.

JayNil

Inlägg av JayNil »

Trulsante skrev:Bästa tråden på svenska 40k! Blir sjukt imponerad och inspirerad!
Tack för orden. Det blir alltid roligare att driva vidare när man vet att någon läser och uppskattar. :)

Användarvisningsbild
John_F

Inlägg av John_F »

Men hur går det med själva spelet då?

JayNil

Inlägg av JayNil »

Jag läser regelböcker och codexar för att få en känsla för vad jag vill göra. Jag har inte investerat i något speciellt ännu, utan har bara en squad på fem Grey Knights och Razorbacken. Det är svårt att utkämpa några stora slag med de trupperna. :)

JayNil

Inlägg av JayNil »

Liten uppdatering med bilder.

Det finns en del att göra på interiören fortfarande. Vapnet ska målas, lite upputsning, några fler highlights möjligen, men i det stora hela är det den här kvaliteten jag siktar på för interiören. Bakluckan är öppningsbar och då är det kul om det åtminstone är duglig kvalitet på målningsarbetet även invändigt.

Exteriören kommer, som tidigare nämnts, ha en litet mer "Codex Grey"-ton (aningen mer metallisk blå).

Nästa uppdatering blir antagligen på färdigmålad interiör, dragen elektronik och sammansatt Razorback. Efter det börjar det stora arbetet med utvändig målning.

Bild

Bild

JayNil

Inlägg av JayNil »

Arbetet fortskrider.

Har nu dragit elektroniken och passat in allting. Den röda lysdioden i förarhytten lyste inte så starkt som jag hade önskat. Får försöka hitta något sätt att reflektera/sprida ljuset. Eventuellt sätter jag in en lysdiod till och belyser frostad plast bakifrån i frontluckans fönster.

Interiören är färdigmålad och allt utom taket är limmat på plats (bortsett från delarna som är magnetiserade då).

Jobbar som sagt på en lösning med många små gula ljuspunkter på kanontornet. Får se om jag når önskvärt resultat med det arbetet eller om det blir att tänka om med belysningen där.

Frontlyktorna lyser precis som tänkt.

Det här är kanske inte mitt stoltaste lödnings-ögonblick, men å andra sidan är det inga synliga dragningar ändå. :)
Jag hade dessutom glömt hur äckligt ångorna från flussmedlet smakar efter ett tag. Gah. Var lite rädd för att dra iväg ett brandlarm till räddningstjänsten (vet inte hur känslig detektorn i huset är) och lödade med fönstret öppet. Lite kallbrand i fötterna har ingen dött av! Eller, vänta nu...

Lite bilder:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

daskad

Inlägg av daskad »

Snyggt! Älskar din blogg :)))
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Hmm, nån form av genomskinlig plast som belyses från sidan för att sprida ljuset kanske?
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

JayNil

Inlägg av JayNil »

daskad: Tack, tack. :)

Excessus: Ja, det kanske kan funka. Dottern har lite orange "smörpapper" (det ser ut som smörpapper, men heter antagligen något annat). Det skulle kunna funka. Ska testa lite. Ett alternativ som jag funderat på från början var att borra upp den lilla knoppen bakom de båda luckorna i taket på förarhytten. Den röda lysdioden skulle passa perfekt där och jag behöver inte dra om någonting.

Vi får se. :)

Skriv svar