Niklas skitsnack och försök att bygga/måla klart coolt stuff

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
xedric

Re: Niklas skitsnack och försök att bygga/måla klart coolt s

Inlägg av xedric »

Detta projektet har jag roat mig med på senaste...

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Och så här långt är vi nu!

Bild

Så illa kul att bygga stora grejjer :D

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Coolt! Snygga vapen och bra byggt!

frigobben

Inlägg av frigobben »

Wow! Kommer bli grymt!

xedric

Inlägg av xedric »

Tackar!

Det har byggts lite mer på den här godingen. Sidorna har börjat få detaljer och en stor kanon på gång som ska magnetas på ifall jag ngn dag vill bygga fler vapen. Baktill ska det på lite exhaust pipes som är wip.

Bild

Bild

Bild

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Fina grejer! Kul att se!

xedric

Inlägg av xedric »

Lite uppdatering på Plaguereapern. Kanontornet är nästan klart. Bara lite mer GS runt de orangea jättebölderna.

Bild
Bild
Bild

Tre av mina fem Spawns of Nurgle:

Bild
Bild
Bild
Bild

Här kommer en viktig fråga jag gärna tar emot lite feedback på. Ska huvudena vara metal- eller hudfärgade?

Bild

Som ni ser så har de fått robotansikten och ögonen ska målas som linser. Min första idé var att bara ansiktet skulle vara metallfärgat och själva huvudet skulle få samma färg som kroppen. Fast nu funderar jag på om det inte kan vara coolt om hela huvudet är metallfärgat. Vad tror du?

Julen medförde flera trevliga paket fö. En hel del bits som sorterats upp till olika projekt. Det blir not plague ogryns och beasts of nurgle längre fram.

Sen fick jag även en underbar bok av frugan: Abakan 2288 - Kallamity's World of Mecha Design (part 1). Bok full med foton på författarens scratchbyggda och galet snygga mechas. Här är ett smakprov på hans stil:

Bild

Recension med foto och film för den som vill se mer. Jag är så galet sugen på att bygga en walker av ngt slag! :wub: Har börjat skissa på lite idéer men är inte helt nöjd. Vill hitte på ngn cool design som känns "wh40k warhound of nurgle" men ändå unik...

katzenjammer

Inlägg av katzenjammer »

Coola mechas, ska bi kul att se vad du lyckas drömma ihop från den boken.

Och dina spawns är fantastiska!!

Riktigt kul att se lite nytt från dig, älskar din blogg. Sjukt kaxigt att scratchbygga, och du är
Väldigt duktig på det.
Flesh is a design fault

Användarvisningsbild
bolterochkniv

Inlägg av bolterochkniv »

najsa grejer! hur blev den där flugan till sist?
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

xedric

Inlägg av xedric »

@ katzenjammer: tusen tack!

@ bolterochkniv: ja du... den är inte klar är väl det korta svaret :P får komma tillbaks till den en dag snart.

Så länge har jag kommit igång med lite allierade. Det ska bli plaguebearers ledda av en GUO!

För några veckor sedan såg det ut så här

Bild
Bild

Igår kväll fotade jag detta
Bild
Bild

Denna skiss kladdade jag ner på jobbet för ett tag sen. Något sånt tänker jag mig ansiktet. Inte helt säker på hur jag vill göra med horn än. Ena ögat är robot för jag gillar lite metalldelar på mina demoner.

Bild

frigobben

Inlägg av frigobben »

Ser väldigt coolt ut! Det kanske har frågats innan, men vad är det vita som används för modelleringen? Jag är ute efter något som används till lite större grejor (lite mer bulkmaterial), som man kanske sedan lägger Green stuff på för att få till själva ytan.

Skriv svar