Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Flogger »

Captaingallas skrev:Nästa modell påbörjad, en Zoanthrope.
Det är en lite svår modell när det gäller variation, funderar lite på hur jag ska skilja dem åt då jag tänkt skaffa flera stycken.
Just nu lutar det åt att ha olika färger på själva hjärnan, och sen en marker i samma färg att lägga på dess spells så inget kan bli fel.
Undrar hur det skulle fungera med 3x3=9 Zoanthropes som går bananas med psychic powers?

Zoanthrope, 2:a januari 2013.
IMG_4910b.jpg
När den är klar så är jag på 2659+60=2719p

3x 3st i pods där alla har primaris powern i telepathy, som att spela 3 ytterligare doom of malantai ;)

Smart att köra färg på hjärna med färg på korten, har jag inte tänkt på! (dock spelat jag mest mina med codex powers, svårt att tacka nej till warp lance)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Kaptenen »

Flogger skrev: 3x 3st i pods där alla har primaris powern i telepathy, som att spela 3 ytterligare doom of malantai ;)

Smart att köra färg på hjärna med färg på korten, har jag inte tänkt på! (dock spelat jag mest mina med codex powers, svårt att tacka nej till warp lance)
Jo psychic scream eller vad den heter, 3D6 - Ld = wounds, har funderat i de krokarna. 3 sådana, eller t.o.m. 9, blir något helt annat än det vanliga nom nom nom.
Doomen ovanpå det så blir det helt galet. :)
Med lite flyt kan de göra rejäl skada med den, helst ska de nog dock verka i symbios med en annan unit som kan charga det som överlever, för annars är de rökta och 180+40p får inte bli något som bara landar-skjuter-dör.

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Kaptenen »

Har fått en hink grus rakt in i målarmaskinen. Inte bra.
Jag har fastnat på mina Tyraniders "armour", det ser fortfarande ut som på den första testmodellen jag målade och jag vill förändra det på något sätt. Få mer liv i det än enfärgat.

Jag har använt lite Termagants som försökskaniner, och även en Ravener för att få upp skalan lite.
Provade först lite triangelformade ränder från kanterna av skalen, vilket såg ok ut på termagantsen, men det blev inte bra när det blev lite större på en Ravener.
Provade då att göra små ränder runt kanterna, det fungerar på alla storlekar, men vet inte riktigt hur jag vill ha det ännu.
Har väldigt många modeller att renovera, så vill vara 100% nöjd innan jag går över hela armén.

Testgrupp 1, ränder på skalen
bIMG_4925.jpg
bIMG_4925.jpg (54.33 KiB) Visad 10310 gånger
Testgrupp 2, småränder runt kanterna
bIMG_4926.jpg
bIMG_4926.jpg (50.79 KiB) Visad 10310 gånger
Testgrupp 3, lite större modell samt referensgrupp före ränder
bIMG_4927.jpg
bIMG_4927.jpg (47.41 KiB) Visad 10310 gånger
Andra idéer samt Feedback på testerna är varmt välkomna!

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

4000p Tyranids

Inlägg av Ismeno »

Blir ett riktigt lyft tycker jag, gillar highlightsen runt kanterna bäst. Snyggt!

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Kaptenen »

Ismeno skrev:Blir ett riktigt lyft tycker jag, gillar highlightsen runt kanterna bäst. Snyggt!
Bra, jag tror att det är det stuket jag också gillar bäst.
Effekten kommer inte riktigt till fullo förrän det är många modeller som har det på sig, får måla ett gäng till ikväll. :)

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av RUNE »

Testgrupp två, med HL runt kanterna tyckte jag såg bäst ut.
Ränder på skalen ser inte heller illa ut, framförallt när man jämför med referensen. Men ska jag välja en vinnare blir det grupp 2.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Kaptenen »

RUNE skrev:Testgrupp två, med HL runt kanterna tyckte jag såg bäst ut.
Ränder på skalen ser inte heller illa ut, framförallt när man jämför med referensen. Men ska jag välja en vinnare blir det grupp 2.
Tack för feedback!
Jag funderar på en combo på Termagaunts och köra både edge-HL och svaga ränder på dem, influerat av att många ungar i djurriket har mer camo inbyggt i pälsen tills de är stora nog att försvara sig.
Jag tror armén kommer att se enhetligt ut ändå, det är bara en liten detalj.
Typ som att BA har guldiga/gula/blå hjälmar på veterans/assault/devastators.

katzenjammer
Inlägg: 716
Blev medlem: 03 apr 2012, 22:24

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av katzenjammer »

Jag får nog säga att jag gillar första gruppen bäst. Fast alla 3 ser bra ut.
Flesh is a design fault

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Serpent »

Stora gubbarna verkar må bäst av variant 2. Och de små klarar sig bra i vilket som.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Kaptenen »

Det blev en fjärde variant, klurade lite till då jag inte var nöjd, nu har jag hittat ett snabbt sätt att få en mer organisk look i skalen samtidigt som de stora platta ytorna målarmässigt bryts upp. Känner mig nöjd!

Från vänster:
Inget gjort - Ränder - Edge ränder - Rispigt skal
version 1-2-3-4.jpg
(129.7 KiB) Nerladdad 237 gånger

Lite närmare titt på skalet efteråt.
Har snittat det med modellkniv som en tok och sedan bara målat bas-wash-drybrush.
Enkelt att utföra, det kommer att fungera att köra tekniken även på större modeller och jag gillar resultatet.
Före o efter 2.jpg
(146.46 KiB) Nerladdad 237 gånger
(Fokusera på skalet, det här kan vara min första målade tyranid någonsin och det är en söt liten Termagant, ingen Golden Daemon entry)

I framtiden kommer jag att snitta skalen före målning, men det fungerar faktiskt hyfsat bra att göra även på mina målade modeller märkte jag.
Ska prova att köpa en stålborste och se om det går att rispa med den istället för modellkniv, känns effektivare än att göra en rispa i taget som nu.

Skriv svar