Once you go black... - En Dark Eldarblogg

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
benmannen

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av benmannen »

Nu har jag slagit rekord i Venoms. Hela tre stycken, jag brukar aldrig köra med fler än två så det här blir en ny erfarenhet. Långt från Spam förståss, men det känns nästan ostigt :)

Den här kommer färja en liten femma Warriors, och ibland en Court tror jag:

Bild

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Etheru

Inlägg av Etheru »

Så jag har börjat kollat på en Grotesqueenhet som ersättare. Jag brukar köra dem med Liquifiers på alla men det blir lite dyrt... På tal om dyrt, det måste vara en av GWs knasigaste minst sålda enheter... De kostar hela 190kr styck! Och alla är samma monopose! Så de kommer behöva konverteras en hel del. Alphaspel hade tre hemma så jag slog till på dem.
Angående detta så föreslår jag starkt att du köper Crypt Horrors och konverterar med bits från Talos. Ser hemskt bra ut och man slipper monopose figuren. Ogrun Warspears till Legion of Everblight (Hordes) fungerar också finfint att ha som grund ifall du kan hitta sådana billigt. Finns bergis andra fina alternativ men de två vet jag på rak arm :)

benmannen

Inlägg av benmannen »

Crypt Horrorsarna är en mycket bra ide, de blir perfekta som Grotesquer, jag har gjort några stycken till mina Retro Dark Eldar... Det bästa är att man kan bara gå in i butiken och köpa en box :) Grotequerna är mailorder bara :(

Men GWs blev inte så illa fakiskt bara man bygger om dem lite, och jag investerade i en Agonizer till en grotseque vilket kändes som en najs uppgradering... Rampage, poison 4+, ap3, S5 och upp till 9 attacker på assaulten kan göra ont :)
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++

Etheru

Inlägg av Etheru »

benmannen skrev:Crypt Horrorsarna är en mycket bra ide, de blir perfekta som Grotesquer, jag har gjort några stycken till mina Retro Dark Eldar... Det bästa är att man kan bara gå in i butiken och köpa en box :) Grotequerna är mailorder bara :(

Men GWs blev inte så illa fakiskt bara man bygger om dem lite, och jag investerade i en Agonizer till en grotseque vilket kändes som en najs uppgradering... Rampage, poison 4+, ap3, S5 och upp till 9 attacker på assaulten kan göra ont :)
Jovars, GW's Grotesques är inte fula på långa vägar, men i min åsikt är crypt horrors konverteringar både snyggare men framförallt billigare i pengar. 3st för 360kr är trots allt billigare än 3st för 570kr. Räknar man in Talos blir det såklart dyrare men man bör väl ha några stycken hursomhelst ;) En annan bonus är väl att man slipper failcast.

Har bara spelat min Dark Eldar armé en gång och det var inte i denna editionen. Då körde jag med 10st och de plöjde fram rätt ok, dog gjorde de i alla fall inte. Med Agonisers så gör de nog mer skada än de jag hade, och 3st är väl tillräckligt få för att de inte ska framstå som något jättehot så det fungerar nog fint.

benmannen

Inlägg av benmannen »

10 stycken i en enhet! Vilken bautaenhtet!

På tal om Talos så kom jag på att jag glömt posta bilder på min färdigmålade densamma. Jag har spelat Talosen med Twinlinkad Heatlance, men den gör inget i matcherna, de skjuter och slåss mest med Infanteri så Splinterkanonen är bättre...

Och sist så är det en bild på Dark Artisanenheten som de ser ut ihop.

Bild

Bild

Bild

Bild

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Jag gillar verkligen seglet på din Raider. Hur målar du det? Det ser ut som rödlila med wash och sen typ orangeaktig/ljusröd ovanpå det? Eller? Tänkte kanske nåt liknande fast på mantlar.

benmannen

Inlägg av benmannen »

Nurgle skrev:Jag gillar verkligen seglet på din Raider. Hur målar du det? Det ser ut som rödlila med wash och sen typ orangeaktig/ljusröd ovanpå det? Eller? Tänkte kanske nåt liknande fast på mantlar.
Det är väldigt enkelt. Jag grundmålar med Vallejos Model Color Flat Red (#70.957), sen washar med Nuln Oil, sen målar jag två highlights i nivåer, en med Flat Red igen och sen med GWs Wild Rider Red.

Vallejofärgen är väldigt klar och fin, och täcker bra.
Bilagor
IMG_0664.JPG
IMG_0664.JPG (36.84 KiB) Visad 2179 gånger

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Toppen - vallejofärgen har jag ju redan :) Tack!

benmannen

Inlägg av benmannen »

Vips. Lite Grotesquer uppmålade.

Jag investerade i en Aberration med Agonizer. Han är dyr men nog värd det. Kostar lika mycket som en Grotesque till... Ska nog lägga till en till enheten. 4 med en HQ känns helt ok.

Bild

Bild

Bild

benmannen

Inlägg av benmannen »

Listan ändras hela tiden. Såhär ser den ut för tillfället:

1750 Dark Eldar
Haemonculus: liquifier gun; Scissorhand; Armor of Misery; webway portal 145

3 Grotesques: Aberration (agoniser) 140
• Raider: dark lance; night shields 75

5 Kabalite Warriors: blaster 55
• Raider: dark lance; night shields 75
5 Kabalite Warriors: blaster 55
• Venom: splinter cannon 65

8 Hellions: Helliarch 114
6 Hellions 78
6 Reavers: 2× heat lance; 2× cluster caltrops; Arena Champion 156

Ravager: 3× dark lance; enhanced aethersails; night shields 145

Scalpel Squadron
5 Wracks: ossefactor 65
5 Wracks: ossefactor 65

Dark Artisan
Haemonculus: liquifier gun; Scissorhand; webway portal 130

Talos: ichor injector 130
Cronos: spirit probe 125

1748 points

Skriv svar