Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Re: Captains Corner

Inlägg av NilssonHarHund »

Coolt! Jag tycker bra foton är en grym stämningshöjare både för oss som betraktar och för den som målat. Det är lite högtidligt när en figur är klar nog att ställas fram för ett seriöst fototillfälle. Hoppas du inspirerar fler att höja kvaliteten.

Att hitta felen man gjort är både bra och dåligt. Bra för att man kan snygga till dem i efterhand och dåligt för att ingen ändå skulle upptäcka det i en normal spelsituation eller i normal upplösning. Skönt då att imgur skalar ner bilden lite automatiskt. :)

Har du skaffas ljuslåda eller någon annan smidig miljö att ljussätta?

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Röde skrev:Prisvinnarklass.
Tack! :D
Grudge skrev:Fantastiskt fina bilder, väldigt inspirerande! Älskar prästen, han ser riktigt elak ut! Gillar verkligen din take på kulten.
Tack tack! Jo nu kommer jag att gå ännu mera in för att göra foton av Kulten och skapa en känsla kring dem, jag blev själv inspirerad! :lol:
Nyss beställde jag tex ett fordon från ett helt annat ursprung än GW som någon ska få åka på!
Elevatorlake skrev:Asfeta, riktigt snygga washer! Otroligt skön prometheuskänsla i de där modellerna vilket är så mycket mer rätt än gws cartoonfärger :)
Tre tummar upp eller hur många en sådan där hybrid nu har.
Tre tummar är korrekt! :lol: Tack!
Hmmm.. Jag har ju inte ens sett Prometheus, borde kanske göra det!
NilssonHarHund skrev:Coolt! Jag tycker bra foton är en grym stämningshöjare både för oss som betraktar och för den som målat. Det är lite högtidligt när en figur är klar nog att ställas fram för ett seriöst fototillfälle. Hoppas du inspirerar fler att höja kvaliteten.

Att hitta felen man gjort är både bra och dåligt. Bra för att man kan snygga till dem i efterhand och dåligt för att ingen ändå skulle upptäcka det i en normal spelsituation eller i normal upplösning. Skönt då att imgur skalar ner bilden lite automatiskt. :)

Har du skaffas ljuslåda eller någon annan smidig miljö att ljussätta?
Tack! Jag håller definitivt med, att göra färdigt en modell, ta foto och sedan placera den på hyllan med de andra färdiga ger en grym endorfinkick, det blir själslig tillfredsställelse på hög nivå!
Nej ännu ingen ljuslåda, jag har bara A3 ark i svart eller vitt som jag lägger bakom, och sedan två kraftfulla dagsljuslampor som jag ställer dit.
Kanske blir en i framtiden, men det här funkar ganska bra just nu!

Här jobbas det på nere i gruvan!
Den fjärde Hybriden blev klar ikväll, så nu har jag inget mera påbörjat. Får se vad jag plockar fram.

Bild
Alla mina Hybrider är från Overkill-lådan, så det är snap-fit och noll posering, dubletter av varje modell.
För att få in lite variation ändå så jobbar jag med dem parvis, med de som är likadana.

Bild
Dessa grabbar är exakt samma modell, så jag har försökt få till lite variation genom några små justeringar:
- Headswap mot ett annat par på den ena
- Lite uppvärmning med ett ljus och tillböjda armar, dock kom jag lite för nära lågan på den ena så klorna smälte lite :roll:
- De grå och bruna på kläderna målat tvärtom

När de står så här bredvid varandra så syns det såklart tydligt att de är lika, men i en större grupp så kommer det nog att se blandat och unikt ut!

Jag har även byggt ett träd.
Ruiner och klippor är easy-peasy, men träd? Jag har aldrig försökt ens... Jag ska bygga en bana med skogar och stränder, en liten paradisö, så jag behöver lära mig.
Efter lite youtubande så kom jag fram till att en stam av tvinnad ståltråd täckt av latexfog nog skulle funka, och att det står på en bit masonitskiva.
Skogen blir lösa träd på en platta, så att man kan flytta runt träden när modeller går in i skogen.

Blad? Där var det avancerat värre när jag kollade runt, grenverk, spraylim, specialflock... :shock:
Men.... en 99 kronors plastgran på Jula? Kan det bli palmblad om man slaktar den och bygger ihop det med ståltråden?

Så: Mitt allra första scratchbyggda träd, materialkostnad c:a 10kr.

Bild
Gänget hade jobbat hårt i gruvan hela året och till slut fått ihop pengar till grabbresan, att de såg ut som 4 stycken Moby Dicks när de guppade runt i vattnet spelade ingen roll, här skulle det samlas D-vitaminer och kraft inför revolten!

Tillbaka till 90-talet då alla spelplaner var vältrimmade gräsmattor! :wub:

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Så vad behöver en Kult för att vara komplett?
- Arga kultister - Check
- Galen präst - Check
- Stor arg kluns som kan puckla på oönskade besökare - Nästa projekt!

Bild

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Fredagsmys: Highligtar en Ogre-rumpa. Speciell känsla!

Bild

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Fredagsmys... ska bli spännande att se slutresultatet på denna.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Det är annat än tacofredag det! :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Elevatorlake skrev:Det är annat än tacofredag det! :)
Men ändå ganska näre.. Ogres are like onions. :lol:

Små framsteg, alla basfärger på plats nu, brallorna klara.

Bild

Bild

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

They have a Cave Troll!

Nära nog! :lol:
Nu har min Kult fått sin Sloth, en stor missförstådd kluns som bussas på ovälkomna inkräktare nere i gruvorna.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Med grabbarna grus

Bild
Svärdsvingande brutta, fanatisk präst, stor stark kluns, trollkarl.. Kultens innersta krets börjar ta sig! :wub:

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Kult!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Du målar så snyggt, så fort. Grymt imponerad!

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Skriv svar