Once you go black... - En Dark Eldarblogg

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
benmannen

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av benmannen »

Tackar!

Ikväll är det premiärdags för armén! Jag kommer få blanda och mixa lite mellan nya och gamla modeller... Jag äger inte allt i listan i plast än. Jag kommer få möta en tyranidarmé.

Det jag inte har egentligen är en vettig Voidraven Bomber, så jag bytte ut den mot en LansRavager och en liten enhet Hellions. Jag hade bägge sedan förut, Hellons i bitzlådan och Ravagern hade jag uppmålad som en Harlequinsallierad Ravager men var inte nöjd med hur den såg ut eller hur den funkade i listan. Den hade ingen egentlig vettig funktion.

Jag kommer använda den som åskledare och jinka en massa, och då är det fint med lite extra movement, så den kommer få Enhanced Aethersails... Och de ser snygga ut på modellen också. GWs spraygun gjorde susen igen. Otroligt vad den snabbar på målandet. En matt grå ton och några fält med blanklackade svarta ytor.

5 Hellions härnäst. Därefter får jag ta itu med Talosen och Cronosen.

Bild

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

benmannen

Inlägg av benmannen »

Gruppbild på alla färdiga fordon!

Bild
Senast redigerad av 1 benmannen, redigerad totalt 8 gånger.
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Härligt! Ser mycket lovande ut :)

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Inlägg av NilssonHarHund »

Coolt med dubbla segel som representerar enhanced aethersails! Den idén snor jag utan att skämmas.

benmannen

Inlägg av benmannen »

NilssonHarHund skrev:Coolt med dubbla segel som representerar enhanced aethersails! Den idén snor jag utan att skämmas.
Härligt! Så ska en Dark Eldarspelare göra!

De är magnetade om man vill skippa seglen.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Vilka fantastiskt fina segel!

benmannen

Inlägg av benmannen »

Spelade en match ikväll mot en rätt snäll Tyranid arme, en massa skjuta dock, Tyrant till fots med dubbla devourers och två fexar med detsamma. De gillar inte Dark Eldar, men jag rullade +1T på Hellionsen och med mycket Wracks så fick jag FnP här och där ivarjefall.

Vi körde scenariot där man får färre och färre kort varje runda. Jag drog tokdåliga kort runda 1 och klarade ett enda kort av 6 dragna. Så jag fastnade i att jag inte fick dra mer kort. På 6 rundor drog jag bara 7 kort!

Så jag torskade matchen runda 2. Det har hänt förut flera gånger i det här scenariot...

Jag kunde inte klara av mina objektiv. Men så jag fick ge mig på att döda saker istället :)

Det enda aberet att han ställde 80% av armen i ruiner med en Venomthrope inom 6"... Så 2+ cover på typ allt! Hehe. Men skam den som ger sig. Jag deepade ner min Dark Artisanenhet mitt i ruinområdet och "hotade" hela hans arme :) Jag ville testa hur mycket den tål när jag ändå hade förlorat... Och den tålde en heeeeeel del. Den åt upp två biovores, två rätt stora gauntenheter och två canifexer. Jag tror det var allt. Och med It Will Not Die så hade den tagit ett enda wound i slutändan. 4+ FnP är inte illa :)

Matchen slutade 5-15 så stor förlust. Han klarade 13 kort :)

Aegisen suger för min arme, och Trueborn med lansar är inte värt det för att få lite rerolls. Men den ser så cool ut min Aegis... Jag kanske kan testa den med rerolla reserves bara men det är tveksamt on det är värt 75p + en enhet som håller igång den...

Så just nu plockar jag bort den och Trueborn och lägger till några Hellions och en liten Court i en Venom. Jag får lita på bra 3+ reserveslag :)

Men armen såg rätt stor ut uppställd ivarjefall :)
Bilagor
image.jpg
image.jpg (37.02 KiB) Visad 2063 gånger

benmannen

Inlägg av benmannen »

Dags för två matcher idag med listan. Den är lite ändrad igen beroende på vad jag har tillgängligt. Har köpt det mesta men en Reaper är på väg från Forgeworld, och jag skulle vilja spela med lite Beasts men en 10 enhet med 8 Khymeror går på härliga 800kr... Så jag avvaktar lite med den, kaaaanske.

Jag fick tag på en gammal Hamemonculus. Den från England har inte dykt upp än. Men tack till MiniMajs som snabbt postade ut en till mig... Den är nu uppmålad och redo att Deepa in med sin Talos och Cronos.

Fick till lite gloweffekter från hans kub. Och underst kan ni ser hur de galna bröderna ser ut bredvid varann.

Bild

Bild

Bild

Bild

benmannen

Inlägg av benmannen »

Fick lite målat igen.

Den här gången min Cronos. Enkelt färgschema med lite lackdetaljer. Han fick samma hud som Wracksen.

Nu drar vi iväg på en 8 dagars roadtrip. Med mig har jag:

1 Reaper
1 Voidraven bomber
10 Wracks

Allt ska limmas på resande fot. Med dem färdiga så har jag hela min nuvarande lista ihoplimmad!

Bild

Bild

Bild

benmannen

Inlägg av benmannen »

Jag har målat lite mer, 6 Wracks med 2 Ossefactors och en Liquifier Gun...

Och en båt med Wracks crew... Den blir rätt mysig.

Jag har spelat lite matcher och min Wracksbåt med min portalande lord har underpresterat i varje match, men jag har nog portalat för aggressvt. De har inte nått närstrid en enda gång... Och 8 Wracks är ju ändå en mellanmjuk närstridsenhet.

Så jag har börjat kollat på en Grotesqueenhet som ersättare. Jag brukar köra dem med Liquifiers på alla men det blir lite dyrt... På tal om dyrt, det måste vara en av GWs knasigaste minst sålda enheter... De kostar hela 190kr styck! Och alla är samma monopose! Så de kommer behöva konverteras en hel del. Alphaspel hade tre hemma så jag slog till på dem.

Reapern fick jag från Forgeworld och har testat den lite också men den är nästan som att slänga poängen i sjön. Den passar inte in visuellt heller i armen, jag köpte en Voidraven Bombare också men den lider lite av samma problem, den är inte så Haemonculus Covenaktig... Och dyr i poäng men den är ihoplimmad så lite action på plan ska den få.

Men först lite Grotesquelimning.

Här är lite bilder på WracksRaidern!

Bild

Bild

Bild

Bild

Skriv svar