Svenska Rymdkaroliner marscherar fram.
Re: Svenska Rymdkaroliner marscherar fram.
Okey , jag tycker den funkar bra och känns lite mer smutsig än en varm gul .
Jönköpings regementet hade röda skjort armar och kragar .
Jönköpings regementet hade röda skjort armar och kragar .
GoB'are
Robin Uhnegård
Robin Uhnegård
Helt utan att veta om mina förslag funkar eller inte så hade jag funderat på följande:
-Gör byxorna "mörkare" gula och kanten på rocken ljusare gul så där blir en skillnad mellan byxor och vapenrock/axelklaffar.
-Gör laserkarbinen ljustbeige, alltså typ träfärgat som du var inne på. Det kan få karbinen att stå ut lite mer.
-Det silvriga blir väldigt rent och intensivt (kanske var avsikten också) men jag hade nog lagt ett lager svart ink på det.
-Gör byxorna "mörkare" gula och kanten på rocken ljusare gul så där blir en skillnad mellan byxor och vapenrock/axelklaffar.
-Gör laserkarbinen ljustbeige, alltså typ träfärgat som du var inne på. Det kan få karbinen att stå ut lite mer.
-Det silvriga blir väldigt rent och intensivt (kanske var avsikten också) men jag hade nog lagt ett lager svart ink på det.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019
Om kriget kommer, 2019
Hur ska jag göra dem mörkare gul? Är väldigt dålig på o måla gult så all hjälp är uppskattad . Tänkte göra karbinen i trä färg och sen håller jag på o washar mithrill silver (de som är bajonet, magasinet och pipan)
Men all hjälp om att måla gult är VÄLDIG uppskattad .
Men all hjälp om att måla gult är VÄLDIG uppskattad .
GoB'are
Robin Uhnegård
Robin Uhnegård
Gul är en knepig färg att måla. Vill du ha den mörkare så börja med en blandning av golden yellow och mournfang brown, sen mer och mer gult och kanske det sista lagret med en gnutta vitt i.
Du kan prova orange istället för brun, men jag tror det blir mer "eld" av det.
Du kan prova orange istället för brun, men jag tror det blir mer "eld" av det.
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Skall man måla gult så handlar imo allt om vad man har i lagret under.
Spreja allt svart/vitt och sedan måla gult == jobbigt. Man måste ha så sjukt tjockt lager för att motverka grundfärgerna. Plus att de gula färgerna alltid verkar täcka dåligt.
Att gå (svart/vit) -> brun -> begiebrun -> gul(mörk -> gul(ljus)) är mkt lättare.
Spreja allt svart/vitt och sedan måla gult == jobbigt. Man måste ha så sjukt tjockt lager för att motverka grundfärgerna. Plus att de gula färgerna alltid verkar täcka dåligt.
Att gå (svart/vit) -> brun -> begiebrun -> gul(mörk -> gul(ljus)) är mkt lättare.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
så om jag just nu har ett lager av Averland Sunset som ligger över en vit primer, hur ska jag då gå tillväga?
Känns som att jag vill ha det snyggt men eftersom de ska vara till blobb ig så får de inte vara för tidskrävande .
Känns som att jag vill ha det snyggt men eftersom de ska vara till blobb ig så får de inte vara för tidskrävande .
GoB'are
Robin Uhnegård
Robin Uhnegård
Här kommer en liten snabb uppdatering om hur de går för mina soldater inför ÖSM, just nu jobbar jag på pansarfordonen 
OBS!! colorschemet ska ändras!

OBS!! colorschemet ska ändras!

GoB'are
Robin Uhnegård
Robin Uhnegård
Tänkte jag skulle skriva en lite recension av mina matcher i ÖSM:
När jag först kom till Kulturhuset så möttes jag av glada 40k spelare och GoB'are , efter mysig frukost med frallor och kaffe så var det lite snabb information och sen var det dags för Match 1 .Jag fick möta Joakim Wikman , han spelade en centurion stjärna med lite hjälp från tre dread knights .Lyckades få in 5 poäng från den matchen då hans flamers slukade min guardsmen .
match 2 fick jag möta en otroligt snyggt målad Slaneesh demon arme där jag lyckades skrapa ihop 9 poäng , hade en trevlig match och tyckte att det gick bra.
match 3 mötte jag Jon Backman med sin centurion stjärna förlora 0-20
match 4 mötte jag Felix (daskad) där jag skrapade ihop 8 poäng då jag hade tur med min executioner och mina ig klarade många 4++ saves tack vare fore warning och warhymns.
Match 5 fick jag möta Sebastian Berg efter många bra slag och att mina Wyverns dödade Tigerius i runda 1 så slutade de med att de blev 10-10 , ska tilläggas att de var killpoints vilket inte är IGs favorit mission
allt som allt kom jag på 32 av 34 så är ändå nöjd medtanke på att de var min 3 tunnering .
Highlights:
Dreadknighten tar 5 wounds av guardsmen ska då savea med 2+ och slår 4 ettor.
Tigerius squad tar 21 wounds vilket resultera i slay warlord och firstblood.
Slaanesh heralden får perils in the warp , tack vare misslyckat ledarskaproll så slukar warpen honom.
När jag först kom till Kulturhuset så möttes jag av glada 40k spelare och GoB'are , efter mysig frukost med frallor och kaffe så var det lite snabb information och sen var det dags för Match 1 .Jag fick möta Joakim Wikman , han spelade en centurion stjärna med lite hjälp från tre dread knights .Lyckades få in 5 poäng från den matchen då hans flamers slukade min guardsmen .
match 2 fick jag möta en otroligt snyggt målad Slaneesh demon arme där jag lyckades skrapa ihop 9 poäng , hade en trevlig match och tyckte att det gick bra.
match 3 mötte jag Jon Backman med sin centurion stjärna förlora 0-20
match 4 mötte jag Felix (daskad) där jag skrapade ihop 8 poäng då jag hade tur med min executioner och mina ig klarade många 4++ saves tack vare fore warning och warhymns.
Match 5 fick jag möta Sebastian Berg efter många bra slag och att mina Wyverns dödade Tigerius i runda 1 så slutade de med att de blev 10-10 , ska tilläggas att de var killpoints vilket inte är IGs favorit mission
allt som allt kom jag på 32 av 34 så är ändå nöjd medtanke på att de var min 3 tunnering .
Highlights:
Dreadknighten tar 5 wounds av guardsmen ska då savea med 2+ och slår 4 ettor.
Tigerius squad tar 21 wounds vilket resultera i slay warlord och firstblood.
Slaanesh heralden får perils in the warp , tack vare misslyckat ledarskaproll så slukar warpen honom.
GoB'are
Robin Uhnegård
Robin Uhnegård
Mellan all julmat och nyårs champange har de blivit lite målande , lyckades hitta den perfekta färgen för mina Karoliner.
Här är några exempel:

Här är några exempel:

GoB'are
Robin Uhnegård
Robin Uhnegård