Captains Corner
Re: Captains Corner
Jajemen!Röde skrev:Ta lite bilder vet ja!
Bilder på Top4:

Etta

Tvåa

Trea

Fyra
Det jag tar med mig till nästa gång är att det, utöver att öva ännu mera på målningen, är att det nog är bra att tänka lite mera på Rule of Cool än vad jag gjorde. Kanske på något sätt också få in något freehand, även om jag målar Tyranider.
Hälften av rösterna var från besökare i butiken, häften från en jury, så det är viktigt att sticka ut.
Mitt finlir med tex ompositionerade ben, värmeböjda svansar och repade skal syns bara om du är Tyranidnörd.
Bara att ladda om och göra ett bättre jobb nästa gång!
-
Elevatorlake
Trots att jag sett bilder på ditt diorama tidigare gick jag på illusionen av din utmärkta skuggning igen! 
Jag gillar verkligen din exocrine (om det är så den heter?), osl:en är riktigt snygg.
Den där ork-grejen var duktigt fet, ssr riktigt häftig ut den också!
Jag gillar verkligen din exocrine (om det är så den heter?), osl:en är riktigt snygg.
Den där ork-grejen var duktigt fet, ssr riktigt häftig ut den också!
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Grattis till andra plats, skuggningen på basen är verkligen magisk.
Har du tid/ork/råd tycker jag du ska ta dig till en IPMS-tävling i Stockholm. Där blir man bedömd för bygge och målning, inte hur "cool" en modell är eller om man bländar med led-ljus.
Tycker du gjorde ett grymt coolt diorama och ser fram mot nästa bygge från dig.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Har du tid/ork/råd tycker jag du ska ta dig till en IPMS-tävling i Stockholm. Där blir man bedömd för bygge och målning, inte hur "cool" en modell är eller om man bländar med led-ljus.
Tycker du gjorde ett grymt coolt diorama och ser fram mot nästa bygge från dig.
Håller med Ismeno. Grymt jobbat. Led-lampor och tranfers imponerar så där lagom i det utförandet som ses på bilderna. Det är för tydligt att det är transfers helt enkelt. I min bok vann du. Grattis!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Grattis till andraplatsen och i övrigt: vad dom sa!
Tack alla!
Vad är det för något? Var? När? Hur? Vad?Ismeno skrev:Har du tid/ork/råd tycker jag du ska ta dig till en IPMS-tävling i Stockholm.
http://www.ipmsstockholm.se/home/08-ope ... pril-2016/
En av "de stora" modellbyggarmässorna och tävlingarna i Sverige. Väl värt att ställa upp med dina alster i!
En av "de stora" modellbyggarmässorna och tävlingarna i Sverige. Väl värt att ställa upp med dina alster i!
Sablar! Känner mig som Alladin och vill sjunga En helt ny värld. Herrejisses vad många fina modeller!Ismeno skrev:http://www.ipmsstockholm.se/home/08-ope ... pril-2016/
Tack för länken!
Inte okej!
Logiken är glasklar när en allians av Tyranider & Tau tar sig an en styrka av Astra & Dark Angels på denna plan!

Jag inspekterar planen före strid och klurar ut en oslagbar taktik..
Vi spelar med R'n'R upplägget, 1250p per spelare, gemensamma WCP, AV och MCP, gemensam komp 0.
Mjuka listor där sällan skådade enheter får strida och ingenting blåser den andra av brädet runda 1.
Så tycker vi det är kul att spela!
Jag gillar att plocka med mig rejäla horder. Förra gången vi spelade likadant hade jag 100 Gaunts!
Den här gången valde jag det motsatta till 100 små gribblies som vill in och krafsa, jag tog 16 gubbar med multiwounds och mycket dakka tillsammans med en upp över öronen pimpad close combat Hive Tyrant.

Warrioirs är tillsammans med Carnifexes mina favoritmodeller rent estetiskt, nu fick 8 warriors vara med, det var längesedan!

Hive Tyranten med 145 poäng uppgraderingar blev den best i närstrid som en Hive Tyrant ska vara!
WS8, I8, S7(8 på charge), A5, T6, W4, AP2. Instakill på 6or. Regeneration som ger ett wound tillbaka på 4+ i slutet av min runda, posion fall i fall de skulle ha med något snortufft. Vingar så han blir jump plus får jink.
Hade det inte varit för Dark Angels sneaky hit & run så hade han varit i närstrid hela tiden och inte blivit beskjuten alls.
Som grädde på moset så fick han powern som ger Feel No Pain, vilket behövdes.

Väldigt roligt när brädet i sig gav extra möjligheter!
Alla Helipads fungerar som Drop Zones, deep strike här scattrar inte och allt som hålls i reserv får Deep Strika in.
Skulle något redan stå i cirkeln räknas den som Droppas in som chargande och går rakt in i närstrid.
Släpps en tank blir det tank-shock. Står man på en Helipad i slutet av sin runda kan man bli upplockad och hamna i ongoing reserves.
Det gav action över hela brädet och var väldigt roligt!

Tallarn Rough Riders? Senast sedda på slagfältet november -92.
Självklart ska det vara kameler där det är olja!

Anti-kamel kanoner. 3 kameler dog, 2 panikflydde ner i vattnet, en överlevde fallet och flydde vidare längst med några pipelines!

Warriors med Dödsspottare!

Gröt är gott

Vem är det som trampar på min bro?!
Nej, de kom inte över.

Hive Tyranten gjorde sylt av bikesen i en enda attack. Brave Brave Sir Samael ran away, men kom tillbaka igen och mötte då samma öde. (4 missade 4+ invulsaves...)
En attackbike och en pod fick även de stryk.
Däremellan blev Tyranten pepprad av assaultcannons, lascannons, multimeltas och de där förbenade pintle mounted stormboltersen som alltid är farligast på hela tanken.
Jink, FNP och lyckad regeneration höll honom vid liv, och resten av armén som då inte blev beskjutna.
Mycket flyt med saves, han var grym!
När striden blåstes av så var det jämnt värre! Det blev förlust med 1 poäng för team TauNids.
Vi dödade mest, var jämna i uppdragskort, men höll bara 2 Helipads mot de andras 3 när striden var över och där fick de bonuspoäng.
Det var en rolig match!
Åh, man blir bara lycklig av att se sådant här. Underbart coola bord och spelare som gillar fluff och väljer bort boffer. Gillas!