Captains Corner
Re: Captains Corner
Blev riktigt häftigt! Påminner om skalbaggarna i starship troopers.
För min del får de gärna använda en runda för att röra sig in i Coherency igen...
Apnajs!
Apnajs!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Supersnyggt! Gillar verkligen ljuseffekterna, du har definitivt lyckats där. Kan inte tänka mig att du inte vinner.
- NilssonHarHund
Mycket imponerande hantverk. Vinn!
Riktigt coolt! Mjuka övergångar och som flera andra har sagt gör skuggorna från stenarna väldigt mycket för effekten.
Tack alla!!
På lördag ska jag ner i stan och lämna in mitt bidrag och på söndag får vi se hur det går i tävlingen!
Jag har inte sett några av de andras bidrag ännu, men det är en hel del duktiga målare som ska vara med.
Spännande!

Cellplast med lite högre densitet än vanlig vit frigolit är bra grejer. Trälim binder ihop skivorna ganska bra, de är lätta att forma och det går utmärkt att stabilisera bygget med rejäla spikar.

Den storslagna höjden på berget behövdes för att täcka rökmaskinen som står vertikalt inuti. Jag fick operera om den lite och plocka ur rökvätskebehållaren och ha den bredvid, den behövde stå horisontellt. Platåberg är inte så realistiska, men väldigt spelvänliga!
Träplattan framtill är en lucka till rökmaskinens styrknapp.

Min nya Dremel och jag kämpade på en bra stund för att göra klippaktig textur på alla sidorna. Inget jag provat tidigare, men jag tyckte det blev ganska bra!

Trälim och sand. En 20kg säck sand kostar typ 50kr på ByggMax, den räcker väldigt länge!
Dels så ger sanden en textur men den ger även en hård yta som skyddar den lättstötta cellplasten.

Penselmålad svart och sedan Drybruschad i grått följt av lite nyanser av grönt, rött, ljusbrunt och mörkbrunt för att få lite liv i luckan. Det går ganska mycket svart färg, så jag köpte en hink svart väggfärg på Rusta istället för dyr hobbyfärg. Den fungerade bra! Mattan under är också från Rusta, en balkongmatta för 149kr. Ett bra pris med tanke på vad 40k-mattor kan kosta!

Ikväll har jag byggt ihop 5 mindre terrängbitar, jag tror faktiskt att det räcker.

Med alven Iiiiip för skala

Nocturne är känt för sina vulkanutbrott och sina många stora vilda djur, så jag kände att de 2 akvarietillbehören passade bra in. Deras plattor kommer att räknas som skog.
Om du vill se när vulkanen ryker så kan du klicka på bilden här:

På lördag ska jag ner i stan och lämna in mitt bidrag och på söndag får vi se hur det går i tävlingen!
Jag har inte sett några av de andras bidrag ännu, men det är en hel del duktiga målare som ska vara med.
Spännande!

Cellplast med lite högre densitet än vanlig vit frigolit är bra grejer. Trälim binder ihop skivorna ganska bra, de är lätta att forma och det går utmärkt att stabilisera bygget med rejäla spikar.

Den storslagna höjden på berget behövdes för att täcka rökmaskinen som står vertikalt inuti. Jag fick operera om den lite och plocka ur rökvätskebehållaren och ha den bredvid, den behövde stå horisontellt. Platåberg är inte så realistiska, men väldigt spelvänliga!

Min nya Dremel och jag kämpade på en bra stund för att göra klippaktig textur på alla sidorna. Inget jag provat tidigare, men jag tyckte det blev ganska bra!

Trälim och sand. En 20kg säck sand kostar typ 50kr på ByggMax, den räcker väldigt länge!
Dels så ger sanden en textur men den ger även en hård yta som skyddar den lättstötta cellplasten.

Penselmålad svart och sedan Drybruschad i grått följt av lite nyanser av grönt, rött, ljusbrunt och mörkbrunt för att få lite liv i luckan. Det går ganska mycket svart färg, så jag köpte en hink svart väggfärg på Rusta istället för dyr hobbyfärg. Den fungerade bra! Mattan under är också från Rusta, en balkongmatta för 149kr. Ett bra pris med tanke på vad 40k-mattor kan kosta!

Ikväll har jag byggt ihop 5 mindre terrängbitar, jag tror faktiskt att det räcker.

Med alven Iiiiip för skala

Nocturne är känt för sina vulkanutbrott och sina många stora vilda djur, så jag kände att de 2 akvarietillbehören passade bra in. Deras plattor kommer att räknas som skog.
Om du vill se när vulkanen ryker så kan du klicka på bilden här:

Klart att du ska göra en rykande vulkan! Så cool!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Islandur!!!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Nej, nej dumsnut... Han skriker- Isildur!Serpent skrev:Islandur!!!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Tack!
Nu är bidraget till målartävlingen inlämnat!
Omröstningen i butiken pågår hela dagen, resultatet kommer inte förrän ikväll.
Jag såg två av de andra bidragen när jag lämnade in mitt, tufft motstånd!
Knights med inbyggda LED-lampor så att ögonen lyser!
Jag vet inte vad juryn har för riktlinjer (det är både jury och folkets röst) men lysande ögon ser jäkligt läckert ut och Knights i sig är snygga modeller!
Jag ska ner i eftermiddag och se alla bidragen och såklart rösta i folkets val.
Ska bli kul att se alla bidrag!
Roligt att en sådan här grej blev av, det bor trots allt bara 20.000 i Visby, ändå finns det en stark 40k-community med tre olika föreningar!
Nu är bidraget till målartävlingen inlämnat!
Omröstningen i butiken pågår hela dagen, resultatet kommer inte förrän ikväll.
Jag såg två av de andra bidragen när jag lämnade in mitt, tufft motstånd!
Knights med inbyggda LED-lampor så att ögonen lyser!
Jag vet inte vad juryn har för riktlinjer (det är både jury och folkets röst) men lysande ögon ser jäkligt läckert ut och Knights i sig är snygga modeller!
Jag ska ner i eftermiddag och se alla bidragen och såklart rösta i folkets val.
Ska bli kul att se alla bidrag!
Roligt att en sådan här grej blev av, det bor trots allt bara 20.000 i Visby, ändå finns det en stark 40k-community med tre olika föreningar!