Tale of Four Gamers: Lost in the Securu Sector

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Silversixx

Re: Tale of Four Gamers: Lost in the Securu Sector

Inlägg av Silversixx »

Kulten är riktigt härlig!

Användarvisningsbild
bolterochkniv

Inlägg av bolterochkniv »

kul med mer templars!
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

benmannen

Inlägg av benmannen »

Här kommer lite bilder från min match mot Ogges CSM. Han körde inte en så snäll lista på 750p... Fluffmyset åkte ut genom fönstret när det kom till kritan :)

Lord med Burning Branden (!!!)

20 Nurgle CSM... Liiiiiiiiiiite T5 killar alltså som toppade det hela med 4 plasmor

5 Nurgle Havocs med 4 Autocannons

HellBrute

Det var typ det. Jag körde min lista som jag postat tidigare, alltså Eldar + Tau alliansen.

Det började dålig med att jag dödade 1 CSM på två hela rundors skjutande! Han klarade alldeles för många 3+ saves. Och hans lord grillade järnet med Branden... Den är inte att leka med, den skapar typ en dödszon på 26" från den lordjäkeln, och är förståss extra elak på låga poäng. Så mina killar brann och brann och dog och dog och sprang så fort de kunde från honom och hans enhet. Men blev alla grillade till slut.

Jag hade en runda där han faktiskt missade ett gäng st 3+ saves i rad och det stod 2 Marines kvar som tog en charge från min Krootenhet och vann mot den... Men jag hade flyt och klarade moralslaget. Inte ett wound fick jag in på runt 40 attacker. Sen stod vi där i 4 rundor tills de till slut gnagde ihäll Marinsen. Men då var det försent. 4 Havocs stog uppe i en ruin och dakkade sönder det mesta...

Min Tau HQ suit gjorde en riktigt snygg grej! Han hoppade fram en runda och flameade en stor blaffa CSM med hans lord. Ogge klarade alla saves, vilket var många, typ 5-6st. Sen sköt han sin Missile Pod, och rullade dubbel ett på to wound. Suck, men då kan det inte gå värre ivarjefall om jag assaultar dem tänkte jag förhoppningsfullt :) Inga problem för marinesen. De Overwatchade. Träffade och woundade med tre plasmor (!). Pang, shield dronen missade sin 4+ invo och Min HQ dog... Snyggt!

Men vi jämnade ut det hela lite trots allt, Hellbruten blev ihjälglansad, och det slutade runda 5 vilket var till hans fördel.

Jag hade ett objektiv, han höll två och hade lite småpoäng också. Så en vinst till Chaoset!
Bilagor
bild 3.JPG
bild 3.JPG (175.07 KiB) Visad 1515 gånger
bild 2.JPG
bild 2.JPG (177.4 KiB) Visad 1515 gånger
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Användarvisningsbild
fredrik

Inlägg av fredrik »

Innerst inne är han en optande WAAC powergamer, den där Ogge. ;)

Snygga bilder i alla fall!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

@benmannen: Tyvärr har vi behövt införa lite restriktioner på bilagor: http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=6&t=8333
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Grymt snyggt bräde!

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Super snyggt bord!

Ogglas

Inlägg av Ogglas »

Hur gör man en snäll lista som bara ska bestå av nurgle marines?

Användarvisningsbild
LillePer

Tale of Four Gamers: Lost in the Securu Sector

Inlägg av LillePer »

Ta lite nurgle raptors. Nurgle chosen. Eller inte köra autocannon havocs och plasma marines som år de 2 bästa valen. (Efter plaugemarines)

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Ogglas skrev:Hur gör man en snäll lista som bara ska bestå av nurgle marines?
De de ser väldigt Pre Heresy ut så skulle man ju kunna spela dem med Vanilla Marine Codex istället...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Skriv svar