Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Ismeno

Re: Captains Corner

Inlägg av Ismeno »

Impressive. Most impressive.

Sent from my iPhone using Tapatalk

frigobben

Inlägg av frigobben »

Ambitionsnivån är smått galen på det här. Kul! :)

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Ismeno skrev:Impressive. Most impressive.
Tack! :D
frigobben skrev:Ambitionsnivån är smått galen på det här. Kul! :)
Tack! :D Jo.. emellanåt undrar jag vad jag håller på med.. hundratals små plattor följs av hundratals kaffepinnar. :lol:

Lördag 30e Januari 2016

Mer än halvvägs runt nu!

Bild

Pipkin

Inlägg av Pipkin »

Kämpa på!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Pipkin skrev:Kämpa på!
Tack! :)

Onsdag 3e Februari 2016

Äntligen! Ingen aning om hur många pinnar som gått åt, men plenty:

Bild

Nu ska det målas!

Jag har i veckan tagit ett stort steg för mig. Sålt mina barn. Jag har kommit fram till att jag egentligen inte är så intresserad av att göra min Tyranidarmé större bara för storlekens skull.
Jag har 211 målade modeller, vilket med Wysiwygpoäng tar mig till 5846p.
Jag vill inte måla en låda Termagants till, men gärna en Exocrine eller en Hive Crone eller någon annan modeller jag faktiskt inte har i samlingen, eller någon enstaka modell som jag verkligen känner för att måla.

I vår lokala butik, Skuggspel, kan man sälja begagnat för storecredits, avtalet är gjort och imorgon är det adjö till en del av det omålade berget. Lite ledsamt att sälja, men jag vet att jag inte kommer att måla dem, och då ska jag inte ha dem kvar. Jag ska bli bättre på att in köpa på mig saker utöver pågående projekt framöver!

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Inlägg av NilssonHarHund »

6000p målat räcker. Bra beslut att göra sig av med last som bara stressar och gör hobbyn tråkigare.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Exocrinen är ju ett riktigt bra monster, eftersom det ger dig AP2 med lite räckvidd. Dessutom stort och otäckt.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

NilssonHarHund skrev:6000p målat räcker. Bra beslut att göra sig av med last som bara stressar och gör hobbyn tråkigare.
Tack. Jo det känns så. Jag behöver inte fler gaunts så bättre att släppa dem och med det släppa en tung sten målningstvång. Det känns mycket bättre nu!
Serpent skrev:Exocrinen är ju ett riktigt bra monster, eftersom det ger dig AP2 med lite räckvidd. Dessutom stort och otäckt.
Och nu har jag en! :mrgreen:

Världens bästa lokala butik, Skuggspel i Visby, handlar numera med mer begagnat än nytt. Upplägget är suveränt, alla byter in gamla grejor och får upp till halva nypriset i presentkort i butiken.
Grejorna hamnar snabbt på display och säljs för bra priser, så de ryker snabbt igen.

Jag bytte in följande, där allt var köpt begagnat eller förmånligt i Deathstorm-lådan en gång i tiden och i princip orört, det mesta satt ännu på spröten:
16 Genestealers, 18 Termagants, 5 BA Termies, Captain Karlaen och 1 BA Dread.

Hem kom jag med 350kr i presentkort plus följande som någon annan sålt som begagnat:
1 Exocrine, 1 Broodlord ur Deathstorm-lådan, 1 Hive Guard och 3 FW Meotic Spores.
Känns som om jag både gjorde en ekonomiskt bra affär samt bytte 40 modeller jag inte ville måla mot 6 modeller som jag vill sätta penseln på. Jag är nöjd! :D

Bild
Normalt har jag vit undercoat och är noggrannare med mouldlines än denna byggare, men det får jag jobba mig runt.
Jag vet inte ens hur Meotic sporesen fungerar, jag får nog läsa igenom deras regler ett par gånger till, men jag blev så glad av att se lite ovanliga FW-modeller att jag högg direkt!

Utöver att ha lättat mitt samvete genom ett krympt omålat berg så har jag målat trädäcket, i helgen ska jag hitta på ett sätt att göra repstegar, sen är stora pyramidtemplet nästan klart!

Bild

Bild

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Gjutskägg går fortfarande att skrapa, och modeller går att spraya om. Du vill ju ha samma äckliga gröna nyans, eller hur? Lycka till!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Serpent skrev:Gjutskägg går fortfarande att skrapa, och modeller går att spraya om. Du vill ju ha samma äckliga gröna nyans, eller hur? Lycka till!
Jo jag hoppas det ska gå bra att fixa till, jag har aldrig tidigare målat något jag inte själv byggt ihop, men det går säkert bra. Självklart samma fina gröna! :D

Söndag 7e Februari 2016

Repstegar var bättre i tanken än i praktiken. Jag provade några olika metoder men gillade ingen av dem, så jag gjorde vanliga stegar istället. Jag gjorde dem väldigt enkelt med kaffepinnar limmade på blompinnar, snabbt fixat, men de såg ganska tråkiga ut. För att få lite liv i dem så knöt jag snören runt varje fästpunkt, då blev de faktiskt ganska fina!
Med lite färg på blir de nog kalasbra!

Bild
Spelmässigt tänker jag mig att det helt enkelt tar en movemenfas att klättra upp eller ner.
Börja movementfasen vid en ända av stegen och deploya sen ut gubbarna runt den andra ändan, typ.
Det är en orimligt lång sträcka att klättra på en runda, men då blir det bättre spelbarhet.
Brädet är för spel i vänners lag med Chippa, Dippa och Dricka, så det är viktigare att det flyter bra än att det är regelmässigt klockrent.

För att kunna mäta till byggandet av de mindre pyramiderna så behövde jag bygga upp planen provisoriskt, så här är planen med tillfälliga lösningar:

Bild
Det blev väldigt bra med LoS-blockers som bas till de mindre templen, så jag ska handla tjock frigolit och göra något liknande som baser till dem och sedan får pelarna stå ovanpå frigoliten.
Jag gillar också att det blev olika höjder på alla 3 pyramiderna, så det ska jag också ha när det blir färdigt.

Så lite bilder bara för skojs skull:

Bild
Lite terrasser på de små pyramiderna också och kanske någon bro mellan terrasserna så blir det här nog bra!

Bild
En Tyranidpod har landat och släppt ut en Toxicrene. Den smälter in bra! :mrgreen:

Bild

Det känns roligt att ha kommit så här pass långt!
När de små templen också är klara, som inte ska vara alls lika avancerade och som dessutom går att bygga i ett stycke utan att de blir omöjliga att få in i bilen, så ska det bara ut lite skrafs på marken också. Lite murar och buskar och annat som skapar med djungelkänsla och som gör att det går att hitta cover även på markplan.

Skriv svar