Kabal of the Obsidian rose
Re: Kabal of the Obsidian rose
Ljuvligt!! När alla är tillsammans så blir det fantastiskt snyggt!
Målningssynergi är det bästa ordet jag kan komma på, när helheten blir större än delarna var för sig.
Snyggt målade var för sig, men tillsammans... fan får dreggel på datorn. Bra jobbat!
Målningssynergi är det bästa ordet jag kan komma på, när helheten blir större än delarna var för sig.
Snyggt målade var för sig, men tillsammans... fan får dreggel på datorn. Bra jobbat!
Ser riktigt grymt ut!
Och då var Incubisarnas båt klar!

Själva raidern är väl inte så mycket att säga om. Den ser ut som de andra. Däremot fick jag tänka lite eftersom det var den sista båten i armén (som den ser ut nu). Vilka av frihandsidéerna skulle vara de sista som fick plats?

Incubi-hjälmarna har ju ett rätt speciellt utseende med skulpterade öron och horn. Jag tänker mig att det inte bara är något som de som har gjort tustningen har satt dit av en slump, utan att hjälmarna är skulpterade för att efterlikna någon mytologisk varelse eller kanske någon sorts demon som mörkeldarerna har stött på i en dimension någonstans. Så jag började klura lite på hur en sådan skulle kunna tänkas se ut.
Jag är både nöjd och missnöjd med bilden. Rent tekniskt blev den bra (tänk på att den är rätt uppförstorad på bilden), men kompositionsmässigt blev den inte riktigt vad jag hade tänkt mig. Jag skulle nog ha "zoomat in" mer, så att man fick med fler detaljer. Och kanske målat någon bakgrund. Men, men... Man kan alltid hitta saker som skulle kunna ha gjorts bättre i efterhand.

Den här bilden är mer om att förmedla en känsla. Jag ville ha något Hellraiser-aktigt. Och idén är stulen rätt av från någon form av Hellraiser-fanart jag hittade på nätet.
Nu är det bara tre Kabalite warriors kvar och sedan är GC-armén färdig!

Själva raidern är väl inte så mycket att säga om. Den ser ut som de andra. Däremot fick jag tänka lite eftersom det var den sista båten i armén (som den ser ut nu). Vilka av frihandsidéerna skulle vara de sista som fick plats?

Incubi-hjälmarna har ju ett rätt speciellt utseende med skulpterade öron och horn. Jag tänker mig att det inte bara är något som de som har gjort tustningen har satt dit av en slump, utan att hjälmarna är skulpterade för att efterlikna någon mytologisk varelse eller kanske någon sorts demon som mörkeldarerna har stött på i en dimension någonstans. Så jag började klura lite på hur en sådan skulle kunna tänkas se ut.
Jag är både nöjd och missnöjd med bilden. Rent tekniskt blev den bra (tänk på att den är rätt uppförstorad på bilden), men kompositionsmässigt blev den inte riktigt vad jag hade tänkt mig. Jag skulle nog ha "zoomat in" mer, så att man fick med fler detaljer. Och kanske målat någon bakgrund. Men, men... Man kan alltid hitta saker som skulle kunna ha gjorts bättre i efterhand.

Den här bilden är mer om att förmedla en känsla. Jag ville ha något Hellraiser-aktigt. Och idén är stulen rätt av från någon form av Hellraiser-fanart jag hittade på nätet.
Nu är det bara tre Kabalite warriors kvar och sedan är GC-armén färdig!
Senast redigerad av 1 Mortarion, redigerad totalt 25 gånger.
Suitably magvändande!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Väldigt snyggt och inspirerande, som vanligt!
Kabal of the Obsidian rose
+1 insisterar på en gruppbild när allt är klart!
Tack. Det kommer att komma en gruppbild när hela GothCon-armén är färdig.
Ska jag komma med kritik så tycker jag det saknas lite på freehanden. Jag tror det är någon form av bakgrund eller inramning som saknas. Det gör att figuren bara ser ditslängd ut i efterhand, lite som klotter, mer än en seriös dekoration. Att jämföra med kabalsymbolen som med sin bakgrund bryter av och ser mera genomtänkt ut, både i sin placering och genomförande.
Men det är bara min åsikt. =p
kan inte ge någon bättre komplimang än att jag fick ett sug att se om hellraiser-filmerna.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Jag antar att du menar på Incubi-bilden? Jag tror att du har en poäng där. Jag skall försöka måla dit någon form av bakgrund, och se om det hjälper. Normalt målar jag alltid bakgrunden först, men något skall jag försöka hitta på. Jag har lite idéer.Tist skrev:Ska jag komma med kritik så tycker jag det saknas lite på freehanden. Jag tror det är någon form av bakgrund eller inramning som saknas. Det gör att figuren bara ser ditslängd ut i efterhand, lite som klotter, mer än en seriös dekoration. Att jämföra med kabalsymbolen som med sin bakgrund bryter av och ser mera genomtänkt ut, både i sin placering och genomförande.
Dock får det vänta lite eftersom den befinner sig på föreningen just nu.