Kabal of the Obsidian rose
Re: Kabal of the Obsidian rose
Titta på bilden över hela incubi gruppen. Huvudena ser då skitsnygga ut. För att inte tala om svärden, sketsnygga!
-
Flygmaskin
Det ser väldigt bra ut!
Om jag skall komma med någon konstruktiv kritik blir det att jag tycker att de gråblå rustningsdelarna bör ha en mer distinkt blå highlight för att markera tydligare att den har en annan färg.
Svärden är sketatuffa!
Om jag skall komma med någon konstruktiv kritik blir det att jag tycker att de gråblå rustningsdelarna bör ha en mer distinkt blå highlight för att markera tydligare att den har en annan färg.
Svärden är sketatuffa!
Människomat, till exempel spannmål.
Ser bra ut! Håller med flygmaskin att den grå/blå rustningen skulle behöva något för att särskillja sig från det röda, men det är en pettitess i det stora hela! Svärden är verkligen iögonfallande o bra och de benvita hjälmarna poppar upp en ganska mörk figur i övrigt!
Tack. Jag skall nog ta och kolla på den svartgråa partierna för det ser ut som om jag har varit lite slarvig med den sista highlighten. Riktigt så mörka skall de inte vara.
Och så var de sista Incubisarna klara!

De tre sista modellerna.

Två vanliga modeller. Den sista skall få lite Water effect på basen.
(Och egentligen borde jag väl inte posta så närgångna bilder, men tänk på att de är rejält uppförstorade...)

Klaivex. Att göra om en modell så att den skiljer sig från de andra krävde en del jobb med Incubi-modellerna eftersom de bara är gjorda för en pose, bortsett från huvudet. Att ta av sig hjälmen är ju det universella tecknat för ledarskap i 40k, så det var givet. Sen ville jag ändra om posen på något sätt. Jag insåg dock att det skulle bli svårt om han fortfarande skulle hålla vapnet i två händer. Alltså: Enhandsfattning. Men att hålla ett stort tvåhandssvärd i en hand funkar kanske för en Space marine, men absolut inte för en liten Dark eldar. Att hålla det i en vilande pose mot marken eller axeln skulle kanske funka, men då skulle jag inte kunna måla blixtar på det. (Man håller det knappast så när det är aktiverat.) Fast så kom jag på att han kunde hålla det i andra handen. Då såg det dessutom väldigt balanserat ut. Och han kan lätt greppa det vanliga handtaget igen när han skall slå till den stora fienden han kollar på.

En WIP-bild på Klaivexen.
Och till sist en samlingsbild på den färdiga enheten:

Komsi, komsi Sanguinary guards...

De tre sista modellerna.

Två vanliga modeller. Den sista skall få lite Water effect på basen.
(Och egentligen borde jag väl inte posta så närgångna bilder, men tänk på att de är rejält uppförstorade...)

Klaivex. Att göra om en modell så att den skiljer sig från de andra krävde en del jobb med Incubi-modellerna eftersom de bara är gjorda för en pose, bortsett från huvudet. Att ta av sig hjälmen är ju det universella tecknat för ledarskap i 40k, så det var givet. Sen ville jag ändra om posen på något sätt. Jag insåg dock att det skulle bli svårt om han fortfarande skulle hålla vapnet i två händer. Alltså: Enhandsfattning. Men att hålla ett stort tvåhandssvärd i en hand funkar kanske för en Space marine, men absolut inte för en liten Dark eldar. Att hålla det i en vilande pose mot marken eller axeln skulle kanske funka, men då skulle jag inte kunna måla blixtar på det. (Man håller det knappast så när det är aktiverat.) Fast så kom jag på att han kunde hålla det i andra handen. Då såg det dessutom väldigt balanserat ut. Och han kan lätt greppa det vanliga handtaget igen när han skall slå till den stora fienden han kollar på.

En WIP-bild på Klaivexen.
Och till sist en samlingsbild på den färdiga enheten:

Komsi, komsi Sanguinary guards...
Senast redigerad av 1 Mortarion, redigerad totalt 25 gånger.
Mortaion, making elves brütal since 06th may 2012 
Riktigt coola killar. Jag är grymt avis på hur snyggt du fått till svärden.
Riktigt coola killar. Jag är grymt avis på hur snyggt du fått till svärden.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
-
katzenjammer
Riktigt snyggt! Baserna ser riktigt bra ut också.
Flesh is a design fault
Åfyfan vad snygga de blev när de var i klump! Och chefen var ju inte nådig på nåt sätt. Krigsmålningen var verkligen pricken över i:t.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Tack allihopa!