Hantverkartime!
Kör stenhårt på magnetisering av allt på tanken. Det började i liten skala, sen ballade det ur lite. Plåtsax, borrbits, skruvdragare, magnetfärg, olika tunna plåtskivor, mängder av magneter i alla tänkbara storlekar & greenstuff.
X timmar senare är allt magnetiserat utom de stora överdelarna som jag fortfarande klurar på bra lösning för att fästa på själva tanken.
Antenner, plåtar, bakstycket, samtliga kanoner, flamers, heavy bolters, turrets etc.
En fascinerande resa i huvudet att planera upp hur allt ska fästas och hänga ihop. Det är som försöka rita ett flödesschema där allt måste hänga samman. En enda miss och hux flux uppstår en massa oplanerat extrajobb, som när en magnet lyckas hamna fel och karvarkniven åker fram.
Ska lägga upp bilder sen på hur det är gjort. Snott en del från tutorials men mycket har jag jobbat fram under resans gång, som att fästa in plåtar i själva turretsarna för att de ska fästa klokt med magneterna i tanken.
Raskt vidare till primat i Desert yellow.
Jag gillar färgen så långt.
Sen startade jag nästa fas i form av att airbrusha wash.
Lessons learned: kör mer färg och inte för hårt blås, eftersom washen då flyr från alla springor. Så ovan såg mest ut som skit. Jag körde på dem igen och nu är stora delar av tanken pepparkaksbruna.
Känns riktigt läskigt att gå ut så hårt på en så stor pjäs som denna tank. Gäller bara ha is i magen och ta det lugnt. Hoppas det blir bra i slutändan.
Pjuh.