Davids Flesh tearers-logg

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
theWatchman

Re: Davids Flesh tearers-logg

Inlägg av theWatchman »

Libbe WIP
Fråga: Tanken var att det skulle va fluffmålat all the way, måste han då verkligen vara blå?
17.JPG
17.JPG (157.3 KiB) Visad 1575 gånger

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Ja, tyvärr är det väl nog så. Dock så är ju Mephiston Librarian och han är ju inte blå, så är man cool nog så kanske man får välja färg själv.

Du skulle kunna tona ner det blå och bara ha det på vissa ställen, som typ hooden och axelskydden eller något liknande.
Alexander Merinen

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

theWatchman skrev:Libbe WIP
Fråga: Tanken var att det skulle va fluffmålat all the way, måste han då verkligen vara blå?
[BILD]
Snygg!

BA:s librarians är ju helt Codex Astartes, dvs blå rustning och axelpadden i chapterfärgerna. Det står inget om Flesh tearers, men det troligaste är att de också gör så. De enda librarians med annan färg på rustningen är de som har fått ett ton sten i huvudet och blivit supervampyrer (det finns ju en sådan librarian i varje successor chapter).

Men efter att ha målat upp tre Flesh tearer librarians med blå rustning så tycker jag nog att det funkar rätt bra.

paintner

Inlägg av paintner »

det går itne att våga sig på ett 50/50 schema på libben? ena sidan blå och andra i flesh tearers? eller blir det för mysko?
- black templars @ time of ending -

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Mortarion skrev:
theWatchman skrev:Libbe WIP
[BILD]
Snygg!

BA:s librarians är ju helt Codex Astartes, dvs blå rustning och axelpadden i chapterfärgerna. Det står inget om Flesh tearers, men det troligaste är att de också gör så. De enda librarians med annan färg på rustningen är de som har fått ett ton sten i huvudet och blivit supervampyrer (det finns ju en sådan librarian i varje successor chapter).

Men efter att ha målat upp tre Flesh tearer librarians med blå rustning så tycker jag nog att det funkar rätt bra.
Tackar! :)

Ska fundera ut en bra medelväg tror jag. Det blir defenitivt blått men i lagom mängder.

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

paintner skrev:det går itne att våga sig på ett 50/50 schema på libben? ena sidan blå och andra i flesh tearers? eller blir det för mysko?
Något sånt kanske. Ska lura lite på de.

Tist

Inlägg av Tist »

Tror nog det skulle vara snyggare med bara blått faktiskt, men kanske hålla sig borta från babyblått?
"Monochrome und minimal!"

...und Fluffmongo!

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Snygg libbe.

Gillar staven bäst.

Jag gillar missilhand bättre än bolterhand, men det är väl en smaksak.
Skall han kasta modellerade magiska energibollar också?

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

speedfreek skrev:Snygg libbe.

Gillar staven bäst.

Jag gillar missilhand bättre än bolterhand, men det är väl en smaksak.
Skall han kasta modellerade magiska energibollar också?
Tackar!

Jag övervägde båda men föll för bolterhanden. Blir nog inga energibollar men funderar på gloweffekt både på handen och runt ögonen. Nu vet jag ju att folk här inte gillar gloweffekter men jag ska ändå göra ett försök. :)

ErikJohannesson

Inlägg av ErikJohannesson »

Snyggt! Jag ser verkligen hur han säger 'I'm crushing your head, I'm crushing your head'... :)
Senast redigerad av 1 ErikJohannesson, redigerad totalt 2 gånger.
/Erik Kullberg (fd Johannesson)
"Att inte avsluta sina liknelser är som att bada med flodhästar..."
Spelar (men sällan): CSM (Black Legion), AM (Steel Legion), Craftworld (Saim-Hann), Grey Knights, Inquisition

Skriv svar