Här har det använts oljefärg ser jag!ErikJohannesson skrev:En sådan kommentar ligger dig i fatet...Lottomannen skrev:Du tycker inte de är lite tunna?
Sebastians konsoliderade målartråd
Re: Sebastians konsoliderade målartråd
PSTD?Nurgle skrev:Haha cooltDetta blir som att återuppleva min egen resa men från ett parallellt universum
Ska bli jätteroligt att följa .
Nu är all basfärg och shades (förutom på huvud och lansarm) klara, nästa steg blir att börja med alla highlights.

Normalt är jag lite allergisk att måla modeller "efter boken", men den här gången blev det så av diverse anledningar. Tog mig ändå friheten med några små justeringar, klädestyget går i kungligt purpur istället för sedvanliga rött.

Och passade på att äntligen få användning för Dark Angels-bitsen jag klippt bort från Dark Vengeance, passar perfekt till jetbiken om jag får säga det själv.

Annars har jag haft enorm nytta av Nurgles tråd för att se vad för färg det ska vara på allt, många bra närbilder där! Det ihop med GWs 360-vy har givit mig ett bra hum om det mesta. Faktum är att jag delvis följt det så slaviskt att jag blev rent ut sagt chockad när jag slutligen plockade fram en bas och såg att den såg ut så här:

Trodde av någon anledning kallt att man skulle få coola modellerade baser. Nåja, får se vad man hittar på med dem. Vill gärna att de smälter in bra med mina Ultramarines och kanske även IG, men samtidigt ska de ju se "extra balla" ut!
Sebastian Magnusson
-
Elevatorlake
Du menar att jätteguldridare med stora lansar och enorma gyllene örnjetbikes inte är balla nog? 
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Den bästa gubben förtjänar den bästa plattan!Elevatorlake skrev:Du menar att jätteguldridare med stora lansar och enorma gyllene örnjetbikes inte är balla nog?
Sebastian Magnusson
De här jävlarna satt jag och målade på båten till gotland, och sen halva fredagskvällen. Blev ändå inte klar. Highlights på backpacks var iofs det enda som saknades, så tror ingen märkte något, men det är ju lustigt att man inte orkat ta ändan ur vagnen och fixa klart den sista promillen förrän nu.

Men det har faktiskt tillkommit lite Ultramarines sedan dess också, som jag bara inte hunnit fota upp förrän nu. Den här fina flaggmannen var väl typ det sista jag målade upp innan Westeros i december.

Men det har faktiskt tillkommit lite Ultramarines sedan dess också, som jag bara inte hunnit fota upp förrän nu. Den här fina flaggmannen var väl typ det sista jag målade upp innan Westeros i december.

Sebastian Magnusson
Jädrar vilken grym banner!
Tackar!Nurgle skrev:Jädrar vilken grym banner!
Sebastian Magnusson
Retrokungen är i farten alltså... najs!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Haha, tackar!Röde skrev:Retrokungen är i farten alltså... najs!
Här kommer lite fler gammelgossar som nyss blev klara bara för det:

Smygbörjat på lite Devastators alltså. Tyckte det var lite festligt att göra sergeanten med näven i skyn, och jag svär på heder och samvete att det först var i efterhand jag upptäckte att det också blev en liten halvhomage till gammelsergeanten. Jag gav honom i alla fall inte en power fist...

Sebastian Magnusson
Som att bläddra i de bästa årgångarna av White Dwarfs....