Sebastians konsoliderade målartråd

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Kaptenen »

ErikJohannesson skrev:
Lottomannen skrev:Du tycker inte de är lite tunna?
:D
En sådan kommentar ligger dig i fatet...
Här har det använts oljefärg ser jag!

Lictor

Inlägg av Lictor »

Nurgle skrev:Haha coolt :) Detta blir som att återuppleva min egen resa men från ett parallellt universum :) Ska bli jätteroligt att följa .
PSTD? ;)

Nu är all basfärg och shades (förutom på huvud och lansarm) klara, nästa steg blir att börja med alla highlights.

Bild

Normalt är jag lite allergisk att måla modeller "efter boken", men den här gången blev det så av diverse anledningar. Tog mig ändå friheten med några små justeringar, klädestyget går i kungligt purpur istället för sedvanliga rött.

Bild

Och passade på att äntligen få användning för Dark Angels-bitsen jag klippt bort från Dark Vengeance, passar perfekt till jetbiken om jag får säga det själv.

Bild

Annars har jag haft enorm nytta av Nurgles tråd för att se vad för färg det ska vara på allt, många bra närbilder där! Det ihop med GWs 360-vy har givit mig ett bra hum om det mesta. Faktum är att jag delvis följt det så slaviskt att jag blev rent ut sagt chockad när jag slutligen plockade fram en bas och såg att den såg ut så här:

Bild

Trodde av någon anledning kallt att man skulle få coola modellerade baser. Nåja, får se vad man hittar på med dem. Vill gärna att de smälter in bra med mina Ultramarines och kanske även IG, men samtidigt ska de ju se "extra balla" ut!
Sebastian Magnusson

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Du menar att jätteguldridare med stora lansar och enorma gyllene örnjetbikes inte är balla nog? :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Lictor

Inlägg av Lictor »

Elevatorlake skrev:Du menar att jätteguldridare med stora lansar och enorma gyllene örnjetbikes inte är balla nog? :)
Den bästa gubben förtjänar den bästa plattan!
Sebastian Magnusson

Lictor

Inlägg av Lictor »

De här jävlarna satt jag och målade på båten till gotland, och sen halva fredagskvällen. Blev ändå inte klar. Highlights på backpacks var iofs det enda som saknades, så tror ingen märkte något, men det är ju lustigt att man inte orkat ta ändan ur vagnen och fixa klart den sista promillen förrän nu.

Bild

Men det har faktiskt tillkommit lite Ultramarines sedan dess också, som jag bara inte hunnit fota upp förrän nu. Den här fina flaggmannen var väl typ det sista jag målade upp innan Westeros i december.

Bild

Bild

Bild

Bild
Sebastian Magnusson

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Jädrar vilken grym banner!

Lictor

Inlägg av Lictor »

Nurgle skrev:Jädrar vilken grym banner!
Tackar!
Sebastian Magnusson

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Retrokungen är i farten alltså... najs!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Lictor

Inlägg av Lictor »

Röde skrev:Retrokungen är i farten alltså... najs!
Haha, tackar!

Här kommer lite fler gammelgossar som nyss blev klara bara för det:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Smygbörjat på lite Devastators alltså. Tyckte det var lite festligt att göra sergeanten med näven i skyn, och jag svär på heder och samvete att det först var i efterhand jag upptäckte att det också blev en liten halvhomage till gammelsergeanten. Jag gav honom i alla fall inte en power fist...

Bild
Sebastian Magnusson

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Som att bläddra i de bästa årgångarna av White Dwarfs.... :wub:

Skriv svar