Lottomannens Pyssel

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Lottomannen

Re: Word Bearers-projekt

Inlägg av Lottomannen »

Det borde vara den nya versionen av Devlan Mud?

Sambon har precis åkt iväg på klassfest, så ikväll så blir det powermetal och målning :)
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Flygmaskin

Inlägg av Flygmaskin »

Lottomannen skrev:Det borde vara den nya versionen av Devlan Mud?

Sambon har precis åkt iväg på klassfest, så ikväll så blir det powermetal och målning :)
Jää! Det borde det var. Riktigt bra är den i alla fall.
Människomat, till exempel spannmål.

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Bild

Två färdiga filurer, med lite upphottningar efter förslag från snällt forumsfolk.
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Lottomannen

Sv: Word Bearers-projekt

Inlägg av Lottomannen »

Bild

Det kommer en uppdatering på hur mina marines ter sig så snart jag får någorlunda bilder. Under tiden så är här en bild på min nya leksak.
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Bild

Bild

Nu skall det bara till lite highlights och mer pyssel på basen, sen är den här fulingen klar. Det har gått fantastiskt långsamt med målandet över sommaren, men nu när det började spöregna i går kväll så fick jag genast massor gjort.
Ber om ursäkt för den dåliga kvalitén på fotot. Min studio var köksbordet :)

Nästa projekt: Göra färdigt lite marines, sen blir det till att måla bikes!
S.O.R.K

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Ser bra ut, men tycker bestämt att det saknas en shade till med svart/agrax. Om du utgår från nuvarande och highlightar mer finns risken att det blir lite för tomterött :/

Annars ser det sketabra ut!

MITTZ

Inlägg av MITTZ »

Det blir tokbra!

Kul att se att det rör på sig!

Användarvisningsbild
bolterochkniv

Inlägg av bolterochkniv »

tycker det ser nice ut, även om jag instämmer med dom som vill se ett lager wash till för extra djup i modellen. kanske också ett lager drybrush till på basen (leran är nice!)

sen hade jag nog också kostat på mej lite flejms på några av de större röda ytorna och kanske en del axelskydd.
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Då var ett styck Heldrake ihoplimmad och redo för sprejburken. Men sen då? Vi var uppe och besökte TT2013 på söndagen, och jag spenderade då en del tid med att spana runt på hur folk fraktade fågeleländet. Pratade med en kille från Riot (vars namn jag glömt) som gjorde som jag har gjort hittills, hade den liggande i en GW-låda liknande den som den kom i.

Men finns det några bättre alternativ? Jag har tittat lite på KR-multicase, samt på lite andra ställen, och har inte hittat någon lösning som inte innebär att man får plocka en massa själv. Någon som har bättre tips?
S.O.R.K

snolb

Inlägg av snolb »

Jag har magneter på vingarna. Det borde väl kunna gå att ha magnet på halsen också. Min får iallafall plats i den stora GW-väskan. :P

Skriv svar