Föressten tröttnar du aldrig på Alver?
Claras DE
Re: Claras DE
Det ser jätte bra ut Clara
Synd bara att det är yttligare en DE amré som ser bättre ut än mina 
Riktiga gotar alver
Väldigt snygga, gillar också de mörka och omålade ögonen men det kanske blir bättre med målade, gör en test modell så får vi se. Kul att se ljusa pistoler, tycker de blev väldigt bra och snygga baser.
Röstar också på båtar i pistol schema som speedie
Röstar också på båtar i pistol schema som speedie
-
Bengtsson den yngre
jag tyckte ögonen såg asballa ut!
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)
Färgade hår (som GW haft på sina displayfigurer ofta under åren i form av Witches till Dark Elf Blood Bowl, vissa Dark Eldar, Necromunda Eschers mm) ser ofta lite för rörigt ut när det finns en hel palett av färger. Din lösning med endast en färg ser mycket bra ut dock och det vet jag inte om jag sett förr. Ska bli kul att se fler bilder varefter armén växer fram. 
- speedfreek
Bara för det så inser jag att jag tycker lite tvärt om...
Jag skulle gilla om håret var bara så lite annorlunda på de olika.
Kanske att man torrborstar dem jättesvagt med ben/grå/vit och sen inkar lite med svart/devlan/ogre så de inte har exakt samma färg.
Bara en idé...
Jag skulle gilla om håret var bara så lite annorlunda på de olika.
Kanske att man torrborstar dem jättesvagt med ben/grå/vit och sen inkar lite med svart/devlan/ogre så de inte har exakt samma färg.
Bara en idé...
Jag målade rotting flesh på ögonen så att endast pupillen blev kvar. Jag ska göra så med resten av gubbarna och kanske måla tatueringar i ansiktet på dem också. Det känns inte helt hundra att sitta och klottra ner ansiktet på dem, men de kanske ser lite väl rena ut annars. Jag klottrade en tatuering på en arm men det såg fruktansvärt mycket ut som en tribal tatuering som visas upp genom att spänna armen och ha linne.. så jag målade över den igen.
Blom: Jag tror att jag skulle bli helt snurrig om jag någon gång skulle spela med något som inte hade T3 S3, så det är bäst att jag håller mig till alver.
Blom: Jag tror att jag skulle bli helt snurrig om jag någon gång skulle spela med något som inte hade T3 S3, så det är bäst att jag håller mig till alver.
- Bilagor
-
- IMG_0167.jpg (223.16 KiB) Visad 1466 gånger
Håret är nog väldigt svårt att torrborsta utan att förstöra ytan, och jag tror att det blir rätt tufft när alla plymer/hår har samma färg, och seglen kommer också vara rosa. Vita båtar till det kommer dock ge allting en ton av polkagris, vilket inte är ett lämpligt tema för en DE-armé.
- speedfreek
Det finns vad jag vet redan två polkagris-DE i turneringssverige, så det kan vara smart att undvika det...
Föressten så gillar den effekt man får av att lämna ögonen svarta/skuggiga som du hade i början, så jag tycker du har kvar det så. Inte för att den varianten med ögon inte såg bra ut, för det för den
Tycker tatueringen ser bra ut, men varje modell kanske inte ska ha tatueringar i ansiktet. Svårt att säga något om tribalen på armen efter man inte fått sätt den, men om du målade över den kanske det är lika bra att hålla sig till ansiktet på vissa eller så.
Och som Pär sa, polkagris DE is th'a shit
Tycker tatueringen ser bra ut, men varje modell kanske inte ska ha tatueringar i ansiktet. Svårt att säga något om tribalen på armen efter man inte fått sätt den, men om du målade över den kanske det är lika bra att hålla sig till ansiktet på vissa eller så.
Och som Pär sa, polkagris DE is th'a shit
Mina DE är rätt polka också, så det går inte att undvika. Och vita båtar blir det antagligen, i alla fall venoms, jag tänker lite att runda former, som venoms och flygplanet, ska vara vita och andra båtar mer åt det mörka hållet, men ändå rätt ljusa.