Chaos Karoliner (Renegades of Vraks från IA5)

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
benmannen

Chaos Karoliner (Renegades of Vraks från IA5)

Inlägg av benmannen »

Tjenare, jag sitter och funderar på lite nya 40k projekt, är sugen på att skapa en "laglig" arme för omväxlings skull. Jag har en Harlequinsarme och en Dark Eldar arme med mycket målat. Jag sitter på en helt byggd Chaosarme som är byggd men inte målad. Den lockar inte dock... vet inte vad det är. Jag har börjat köpa på mig lite Elysian Drop Troops. De kom tillbaka i IA 9, men det är en tokdyr arme och inte laglig heller på turneringar. Då skulle jag ha 3 icke officiella armeer.

En av mina favvoarmeer dock är den här nedan. Det är mina Chaos Karoliner. Renegades of Vraks målat i sverigefärger... Jag spelar dem med Imperial Armor 5 listan... Det är en rätt rutten lista men rolig att spela. Så här kommer lite bilder vilket kan få mig att motivera mig till att expandera den lite och kanske köra den som en vanlig IG arme?

Vad tycker ni? Ni kanske kan hjälpa mig välja:

Elysian Drop Troops
Eldar med Harlequintema
Imperial Guard av Chaos Karolinerna

Chaos Karolinerna behöver runt 4-500p målat för att funka som vanliga IG.

Här kommer ett gäng bilder, det finns mycket mer. Jag har inga bilder på alla tanks tex...

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

De sista 2 bilderna är på Tarantulas med twinlinkade Heavy Bolters.
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Ancalagon

Re: Chaos Karoliner (Renegades of Vraks från IA5)

Inlägg av Ancalagon »

Me likey :) Fram för IG arméer som verkligen skiljer sig från mängden. Tycker helt klart du ska köra dem då de faktiskt går att spela i turneringar, och samtidigt är väldigt långt ifrån dina DE :)

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Vad han sa!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Truant

Inlägg av Truant »

Helt sjukt bra, att du ens behöver motivering av oss?

Enkelt att se vad som är vad och ändå en icke-IG *stor like*

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Oj, vilka balla gubbar! Det är klart att du ska fixa den där armén spelbar! som extra motivation kan du ju ha i bakhuvudet ett litet hopp om att ryktena om att nästnästa chaosbok kommer innehålla renegades stämmer.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Jag gillar allt utom den vita randen på luvorna. Tycker att den ger fel sorts enhetlighet till dina "renegades". Jag hade nog kört på "snakebite-nyansen" på luvorna också undantaget Ogryns, där den blå funkar bra.

Men det är klart du ska spela IG.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

benmannen

Inlägg av benmannen »

Tack boys!

Hmm, ja det kanske skulle kunna bli en bra IG lista... Den behöver en hel del fixande för att bli spelbar, men det kanske är ett bra julprojekt :) Då kan jag slänga in mina 3 Valkyries som jag just köpte till Drop Troopsen :)

Randen på huvorna lade jag till som fartränder... Armen är ju lite smygbuskis och såg lite för platt utan vitt. De blev en bra kontrastfärg.

Här kommer lite mer bilder. Först min Salamander och sen Sentinelen.

Bild

Bild

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Randen skulle nog göra sig bättre som smutsigt gul. Skulle nog skapa bra kontrast det också, samtidigt som det passar in i hela temat :)

teknistmajjan

Inlägg av teknistmajjan »

Men awesome mannen. Vafan har jag inte fått information om detta för :)

benmannen

Inlägg av benmannen »

teknistmajjan skrev:Men awesome mannen. Vafan har jag inte fått information om detta för :)
Benmannens grottor innehåller många hemliga gömmor :)

Skriv svar