Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Inne på slutspurten...
Ikväll blendar jag de stora klorna, sedan är det bara lite städning av misstag och detaljer på basen samt baskanten kvar!


Bild

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Captains Corner

Inlägg av RUNE »

Måste säga att du fick till ögat riktigt bra. :wub:

(Alla mina försök brukar sluta med en bunte skelande soldater och det funkar liksom inte i ett krigsspel.)
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

RUNE skrev:Måste säga att du fick till ögat riktigt bra. :wub:

(Alla mina försök brukar sluta med en bunte skelande soldater och det funkar liksom inte i ett krigsspel.)
Tack!
Fördelen med bara ett öga är ju att han inte kan skela.. :D

______________________________________________________


Imperial Xenobiologist once believed that the Carnifex abomination known as the Old One Eye of Hive Fleet Behemoth was a unique creature.
They were wrong..

News of a similar beast, an alpha Carnifex, tearing down void shields and ripping tanks apart in the Cryptus System as part of Hive Fleet Leviathan birthed the idea of a new species in the Tyranid race, adding brute force where most needed.

Reports from the Eastern Fringe confirmed the theory, as yet another similar beast revealed itself, this time in the Hive Fleet Gorgon.
A massive, brutal and cunning beast, leading lesser creatures - even other Carnifexes - into battle. A Carnifex Rex.

T'au know him as Da'noh Or'es Y'he and the Eldar call him St'heno Dannan.
To the Imperium, he is Scarface the Gorgon.



Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


__________________________________________


Riktigt kul att måla en stor modell bara för min egen skull, det var längesedan!
Nu ska jag trolla ihop en lista med Scarface the Gorgon som ledare, som ska strida i en batalj på Trettondagen.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Captains Corner

Inlägg av Röde »

Supertuff!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Gullberg_
Inlägg: 67
Blev medlem: 27 nov 2018, 13:21

Re: Captains Corner

Inlägg av Gullberg_ »

Vilket jäkla gäng alltså
Målade figurer / omålade figurer. 102/276

[950] måla upp 2K Astra Militarum
[ ] Måla upp minst 2K marines till Legion VI 30k
[ ] åka på minst 1 turnering
[ ] måla upp 1k till XIIIth 30k
[1] måla 3 Primarker/Karaktärer till 30k

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Captains Corner

Inlägg av RUNE »

Blev toppensnyggt när det var färdigmålat ju!

Och vilket benknäckar gäng! Den gruppen hade jag som utkastare INTE släppt in på Paddys här i Malmö oavsett hur mycket de hade lovat att de skulle sköta sig. :D
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Röde skrev:Supertuff!
Gullberg_ skrev:Vilket jäkla gäng alltså
RUNE skrev:Blev toppensnyggt när det var färdigmålat ju!
Tackar! :D
RUNE skrev:Och vilket benknäckar gäng! Den gruppen hade jag som utkastare INTE släppt in på Paddys här i Malmö oavsett hur mycket de hade lovat att de skulle sköta sig. :D
:lol:
Nej det hoppas jag, tre arga Carnifexar är en sak, tre fulla arga Carnifexar en helt annan!

_________________________________________


Scarface the Gorgon målade jag med vår speldag på Trettondagen i sikte.
Uppdragen är inte avslöjade ännu, men warlorden ska vara en named character och det kommer att vara priser efter varje match!

Min lista ser ut som följer:

Bild
Jag har en briljant övergripande plan för hur listan ska spelas - eller snarare vad jag vill få ut av den fär att ha roligt, men mindre koll på saker såsom stats och specialregler..
Därför övar jag just nu!


Bild
Scarface vs 10 Space Marines.
Bubblewrapsen jag har med mig gör förhoppningsvis att jag får charga med honom.
Det är tusan inte lätt att ha koll på allt!

Impact hits, rerolls, buffar, förmågor....
Potentialen är 16 wounds på chargen.
Det motsatta, när tärningarna inte vill vara med, är såklart 0 wounds eller ännu värre att bli chargad och missa alla chargebuffarna.

Imorgon ska jag träna med de vanliga Carnifexarna, som ser ut som de gör i sin beväpning för att de var så jag limmade ihop dem en gång i tiden, helt och hållet efter Rule of Cool. :D
Senast redigerad av 1 Kaptenen, redigerad totalt 2 gånger.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Captains Corner

Inlägg av NilssonHarHund »

Har kanske sagt det förr men det blir ju skitsnyggt med krackelerade skal. Särskilt på gamle enöga.

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

NilssonHarHund skrev:Har kanske sagt det förr men det blir ju skitsnyggt med krackelerade skal. Särskilt på gamle enöga.
Tack!
Ja jag håller med, det passar väldigt bra till organiska skal, och gammelfarfar själv ska såklart ha det slitnaste skalet i armén!
Vettetusan om jag kan måla upp fler utan att köra krackelerat nu, det vore ett steg bakåt igen. Får köra ett tunnar lager så att sprickorna blir mindre bara.

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

The Orion Wars

Något mysko händer i Orion-systemet på söndag....
9 berömda warlords med var sin styrka åker dit samtidigt.
Fulast trix håller som vanligt Ahriman på med, som kommer dit i två olika arméer!


Bild
Scarface, Snikrot, Ahriman, Straken, Rakarth, Necrosius, Lucius, Ahriman och The Swarmlord


Vad som händer i verkliga livet är att vi är 9 gubbar som bokat upp en lokal och har bataljer hela dagen, där vi ska hinna med 4 matcher.
Hela Rauk'n'Rumble staben är med, det ska bli kul att rulla tärningar tillsammans!
Alla har med sig en namngiven Warlord, där jag representeras av Scarface the Gorgon, kusin till Old One Eye.


Bild
Scarface the Gorgon's Battle Brood


Stommen i min armé är Scarface och hans Carnifex-polare.
Hela syftet med listan var att få ha med dem, jag har inte lirat med honom tidigare och jag ville passa på att få med mina andra 2 närstridscarnifexar när tillfället nu infann sig!

De gör ingen nytta alls i backfield, och de är tre olika enheter så det är svårt att ninja fram dem snabbare på något sätt, så min lösning blev en tre-stegsraket med garnityr.
Jag spelar väldigt sällan, och i princip aldrig för att vinna, men jag vill inte komma med en helt random lista utan en övergripande plan, så lite har jag funderat.

Taktik :D :
Scarface är en karaktär med 9 wounds, så han kan gömma sig bakom en screen av vad som helst.
Hans två polare har fått Spore Cysts, så de är -1 To Hit för shooting.
Framför dem kutar 20 Genestealers. Det kändes lite väl dyrt att köra Genestealers som screen, så framför dem fick jag in 17 Hormagaunts.
För att hålla nerverna i styr så hoppar en Hive Tyrant med vingar med framåt.
Risken finns dock att han blir ett väldigt prioriterat mål för skytte och ryker, så jag tog även med en Broodlord (heja CA18's poändropp) för att peka med hela handen.

Hormagauntsen tänker jag bränna på framåt med "Metabolic Overdrive" runda 1, vilket gör att de får move+advance en gång till, till priset av 1d6 för varje modell där de tar en mortal wound (dör) på 1or. 13-14st av dem bör vara framme och flåsa motståndaren i nyllet efter första rundan.

Hormagauntsen kommer att döden dö, men om två units ödslar ammo på dem så har de gjort sitt jobb.
Flyranten kommer att se läskig ut, så han kommer också att bli beskjuten, vilket är ok.
Det är Genestealersen och Scarface & Co som jag vill ska komma fram i så gott skick som möjligt.

På andra flanken har jag 5 Hive Guards bakom 15 Devilgaunts med en Zoanthrope som barnvakt.
Runda ett är tanken att Hive Guardsen ska vara inom range till något hårt, och skjuta som tusan på det. Först en gång som vanligt, sen en gång till genom Stratagemet "Single Minded Annihilation". De tåler en del skytte på sig tillbaka med sina 3 wounds och T5, så det är ok om även de blir beskjutna.
Zoanthropen med dem får powern "Onslaught", som gör att heavy weapons får gå och skjuta utan att få minus på To Hit, så de kan knata framåt en bit om det behövs.

Om allt går typ som tänkt så kommer Genestealersen att få slåss runda 2, och Scarface & Co senast runda 3.
Om inget går som tänkt så blir det en grön pöl tidigt runda 1. :lol:

Upplägget hade funkat bättre med Kraken, och ännu bättre om jag tryckt in en Swarmlord istället för Flyrant, men nu ska jag ge Gorgon en riktig chans mot varierat motstånd och vi vet alla att Scarface inte hade kännt sig som herre på täppan om Swarmlorden hade varit med - och då hade han underpresterat. Nu kommer han göra hjältedåd!

Skriv svar