Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Captains Corner

Inlägg av RUNE »

Jag började spela precis i skarven mellan 2nd och 3rd edition, så 3rd edition blev min första Warhammer 40K upplevelse.
Men jag kan säga att alla de Space Marine modellerna har man liggande i någon låda. :)
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Captains Corner

Inlägg av NilssonHarHund »

RUNE skrev:Jag började spela precis i skarven mellan 2nd och 3rd edition, så 3rd edition blev min första Warhammer 40K upplevelse.
Men jag kan säga att alla de Space Marine modellerna har man liggande i någon låda. :)
Jag också!

Allt var måhända inte bättre förr, men man är nog som mest mottaglig för den första inspiration man fick. Saknar den tidens terräng dock. En gammal hederlig stegad kulle har alltid varit väldigt spelbar.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Captains Corner

Inlägg av Flogger »

2nd edition var snyggaste figurerna! :wub:

Håller på att bygga en hel ork armé med bara 2nd edition figgar. Några lite äldre :)

Men de där plaguebearers är ju moderna, de släpptes ju 2001 ;)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Captains Corner

Inlägg av Nurgle »

Wow - vilket old school tema! Jag tillhör ju den ”yngre” generationen spelare så har väl inte samma nostalgi kring dessa modeller. Det blir ju en ännu starkare anknytning när så är fallet.

Sen för egen del så imponeras jag allra mest över kanterna på kullarna. Gillar verkligen hur tätt skårorna sitter och vilket liv det gjuter i terrängen. Snyggt jobbat!

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Captains Corner

Inlägg av Elevatorlake »

Ska man vara petig har väl nurglarna alldeles för kreativa baser för att vara "äkta" 2nd ed? :) Goblin green och på sin höjd grönt static grass på allt och alla, precis som blodsänglarna på bilderna, det är 2nd ed! :)

Lite nostalgisk blir jag av 2nd ed vilket var den ed jag började spela under men tar mitt förnuft till fånga ganska snabbt igen. Modeller och allt runtomkring är så mycket bättre nu än det var då.

Edit: Iofs skulle gärna screamer-killern kunna få göra en come back men som ett gargantuan monster från fw :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

RUNE skrev:Jag började spela precis i skarven mellan 2nd och 3rd edition, så 3rd edition blev min första Warhammer 40K upplevelse.
Men jag kan säga att alla de Space Marine modellerna har man liggande i någon låda. :)
Har man inte killen som står statiskt bredbent med Old School Flamern i nävarna i en låda någonstans (eller har haft) så är det tveksamt om man är en riktig 40k nörd. :lol:
NilssonHarHund skrev:Saknar den tidens terräng dock. En gammal hederlig stegad kulle har alltid varit väldigt spelbar.
Stegade kullar är alltid rätt!

Flogger skrev:2nd edition var snyggaste figurerna! :wub:

Håller på att bygga en hel ork armé med bara 2nd edition figgar. Några lite äldre :)

Men de där plaguebearers är ju moderna, de släpptes ju 2001 ;)
Cooooolt... lycka till! Hoppas du hittar många gamla pärlor! 2nd eds Ghazkull med Makari är fortfarande bästa Ghazze!
Åh fasen, jag trodde de var äldre.... de är åtminstone metall! :D

Nurgle skrev:Wow - vilket old school tema! Jag tillhör ju den ”yngre” generationen spelare så har väl inte samma nostalgi kring dessa modeller. Det blir ju en ännu starkare anknytning när så är fallet.

Sen för egen del så imponeras jag allra mest över kanterna på kullarna. Gillar verkligen hur tätt skårorna sitter och vilket liv det gjuter i terrängen. Snyggt jobbat!
Tack!
Foamcutter (varm ståltråd) och wiggle wiggle wiggle. :)

Elevatorlake skrev:Ska man vara petig har väl nurglarna alldeles för kreativa baser för att vara "äkta" 2nd ed? :) Goblin green och på sin höjd grönt static grass på allt och alla, precis som blodsänglarna på bilderna, det är 2nd ed! :)

Lite nostalgisk blir jag av 2nd ed vilket var den ed jag började spela under men tar mitt förnuft till fånga ganska snabbt igen. Modeller och allt runtomkring är så mycket bättre nu än det var då.

Edit: Iofs skulle gärna screamer-killern kunna få göra en come back men som ett gargantuan monster från fw :)
Jo jag har uppenbarligen fuskat på dem.. del är modellerna från 2000-talet, dels så är inte baskanterna goblin green.... illa illa, gör om gör rätt.

_______________________________________________


RAUK'N'RUMBLE!

Förra helgen så small det, äntligen var det årets Rauk'n'Rumble!
Min spontana känsla, utan att vi har haft vårt arrangörs-uppföljningsmöte ännu, var att det var bästa RnR hittills!
Allt flöt på toppenbra, detaljer vi bommade på förra året hade bättre lösningar i år och deltagarna kändes väldigt nöjda! :wub:

Baksidan av myntet... f-n vad mycket slit det är bakom kulisserna för att få ihop allt. Före, under, efter.
Veckan tog hårt. Fix hemma under alla kvällarna fram till helgen, sedan 07-01 under Fre-Lör-Sön.
Måndag skulle jag vara ledig och vila ut, men behövdes på jobbet.
Nu en vecka senare är jag ännu seg i skallen, förkyld, febrig och huvudvärkig.
But we made it! :D :D :D

Så här i efterdyningarna - vilket exempelvis innebär att få iväg all terräng och alla underbräden till rätt förråd, få ut infon till alla deltagare med de kompletta resultaten, bolla feedback med Scandic, sortera ner alla papper som ska sparas och sortera bort sådant som ska slängas, gå igenom alla resultaten för att se eventuella spelplaner som aldrig gav jämna matcher och annat smått och gott - så är höjdpunkten att gå igenom alla foton jag tagit!

Likt en krigskorrespondent studsade jag mellan brädena och tog massor av bilder, många nere i grodperspektiv ur modellernas ögonhöjd.
Dessa går jag nu igenom, vilket är väldigt kul! :wub:

En bra bild kan dock förstöras av en dålig bakgrund. Snygg modeller, bra vinkel, bra fokus - crotch/vägg/arm/tapet/spelare i bakgrunden.
Då blir det ingen känsla...
Så jag går bananas och editerar. Ingenting på målning eller på modellerna annat än att sudda ut en och annan bas, men bakgrunderna ändrar jag där det passar.

Här är de första 5 bilderna nere från slagfälten på Rauk!
Ingenting är målat av mig, jag har bara fotat.


Bild
The Sanguinor, leading the Blood Angel's vanguard at the Pillars of Holm


Bild
Reaching the summit of Zementa Mines, he let lose the Cacophony over the mountains


Bild
The primitive construct at Zementa Mines was old and dying - but the machine spirit was strong within, they would bring it back!


Bild
Al Hemse was hers, just as planned


Bild
Death slowly followed it's minions through the gates of Wice City, ever feeding on the minds of the lesser beings

Gullberg_
Inlägg: 67
Blev medlem: 27 nov 2018, 13:21

Re: Captains Corner

Inlägg av Gullberg_ »

Jäkligt cool Sangiunor någon har lirat med!
Hoppas du blir pigg snart kaptenen så vi kan få se mer av dina coola figurer och spelplaner
Målade figurer / omålade figurer. 102/276

[950] måla upp 2K Astra Militarum
[ ] Måla upp minst 2K marines till Legion VI 30k
[ ] åka på minst 1 turnering
[ ] måla upp 1k till XIIIth 30k
[1] måla 3 Primarker/Karaktärer till 30k

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Gullberg_ skrev: Hoppas du blir pigg snart kaptenen så vi kan få se mer av dina coola figurer och spelplaner
Tack!
Det känns som om jag är på bättringsvägen nu, jag tror minsann jag ska börja bygga ihop en version av Old One Eye under dagen. :wub:

_________________________


Tre bilder till från Rauk


Bild
Exploring Lu'meluu cave, the brave men found more than they were looking for


Bild
Tau forces securing the Ghost Towers of Näes, for the greater good


Bild
A Blood Angel's Dreadnought making short work of the enemies at Loystadt Hills

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Gamle Enöga på ingång!
Målet är att få med honom till vår årliga speldag på trettondagen.
Jag har, likt många andra, norpat klorna från Haruspexen som blir över om man bygger en Exocrine istället - i övrigt är han standard.
Basen kommer att bli lite uppbyggd för att han ska se större ut än övriga Carnifexar.


Bild


Besök i kungliga hufvudstaden med jobbet imorgon, men tillbaka på ön igen på torsdag, jag siktar på att börja måla på honom torsdag kväll!
Jag tänkte prova samma teknik som jag använde på min Scythed Hierodule, där jag först målar i gråskala och sedan färgar med glazes och washes, det blev ganska bra på honom och något jag vill testa mera på ännu en stor modell!

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Captains Corner

Inlägg av Nurgle »

Oerhört vackra bilder med fantastiska landskap och bilder. Det är sann konst! Älskar varenda en av dem!

Och håller verkligen med om just detta med skrev- och armbakgrunderna. Förstör hobbykänslan.
Blev så inspirerad att jag bestämde mig för att pilla bort mina egna bakgrunder, så tack för det!

Skönt att ta dig lite ”egentid” eller vad man ska säga med din egen armé nu. Old one eye var för övrigt poppis på turneringen i Westeros. Eller poppis, den fanns med i två listor i varje fall.

Skriv svar