Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Captains Corner

Inlägg av Nurgle »

Tack för en lång och intressant berättelse om RnR. Vilken resa! Jag och säkerligen många andra är oerhört imponerade av er hängivenhet. En stor eloge till er för att ni orkar och gör hobby-Sverige mer spännande!

Fast det senaste slagfältet, hur ska det gå att spela på? Och borde det inte vara fler nyanser av det gråa?
Obs! Skämt med en sarkastisk blinkning. Det är ett sånt bräde man drömmer våta drömmar av att ställa upp sina mödosamt målade pjäser på.

Jag tycker ni ska köra ert race. Som du skrev är detta med att arrangera turneringar inget man tjänar pengar på. Dessutom tar det en del tid. I ert fall enorma mängder. Därför ska ni lägga upp det på det sätt som rimmar med er vision.

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Captains Corner

Inlägg av RUNE »

Ja, vad kan man säga. Vilken fräck modell! Jag gillar verkligen krackeleringseffekten och "glow" effekten är snygg. :wub: Top Notch som vanligt.

Jag är väldigt glad över att alla som är engagerade i R&R orkar att hålla på. Det är ganska lätt att räkna ut att de som lägger ner allt arbete på spelhelgen inte gör det för pengarnas skull utan för att ge alla besökare en fantastisk spelupplevelse. Och folk verkar omfamna konceptet "spelhelg" och tar med sig udda-enheterna och kan se en annan aspekt av spelandet snarare än bara tävlingsaspekten. Jag tycker det är störtskönt och jag hoppas ni orkar hålla på tills jag är 84 år gammal. (Vad? Hoppas kan man. ;) )
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: Captains Corner

Inlägg av holyalex »

makalöst snygga effekter, hoppas du hittar fler modeller att bygga och måla bara för att!

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Captains Corner

Inlägg av NilssonHarHund »

Grymt snygg krackelering och ljuseffekt generellt, både på bone sword och i templet. Lite mer spelbart bord än det andra templet?

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Nurgle skrev:Tack för en lång och intressant berättelse om RnR. Vilken resa! Jag och säkerligen många andra är oerhört imponerade av er hängivenhet. En stor eloge till er för att ni orkar och gör hobby-Sverige mer spännande!
Tack! Du vet själv hur det känns att ha 72 järn i elden som arrangör, och ibland - som nu ikväll när jag sitter och målar trälister svarta - så kan det poppa upp tankar på varför jag inte bara sitter och målar modeller för min egen skull istället för att bygga på mitt 19e underbräde till spelplaner.
Men jag vet hur det känns när RnR väl är igång, det är en speciell känsla att ha 64 glada hobbynördar som fyller ett helt hus och har förbaskat kul tillsammans! Det blir mödan värt i slutändan! :wub:
Nurgle skrev:Fast det senaste slagfältet, hur ska det gå att spela på? Och borde det inte vara fler nyanser av det gråa?
Obs! Skämt med en sarkastisk blinkning. Det är ett sånt bräde man drömmer våta drömmar av att ställa upp sina mödosamt målade pjäser på.
:D Jag fick faktiskt en kommentar om att en snubbe inte ville spela på det brädet, för att han tyckte inte hans modeller gjorde det rättvisa. Det var en komplimang som är svårtoppad!

Nurgle skrev:Jag tycker ni ska köra ert race. Som du skrev är detta med att arrangera turneringar inget man tjänar pengar på. Dessutom tar det en del tid. I ert fall enorma mängder. Därför ska ni lägga upp det på det sätt som rimmar med er vision.
Precis så har tankarna gått!
Okej, folk vi ha ditten och datten, och om målet var att bli större och locka fler spelare så hade vi behövt lyssna mera.
Men då hade vi tappat vår egen själ och drivkraft, vi vill göra vår grej, sen tror vi så benhårt på den att vi tror att vi kan fylla vårt event med likasinnade, det gäller bara att hitta dem!
Det betyder inte att vi inte lyssnar, bara att vi lyssnar selektivt.
Saker som att maten tog slut förra året, eller att några bräden var svårtolkade, är saker som vi åtgärdat till i år.
Mer tävlingsinriktat, fler deltagare, skippa lagspelet eller en 4e match på sen lördag är saker som vi inte tagit med oss, då det inte ligger i linje med vad vi vill att Rauk'n'Rumble ska vara.
Sämsta möjliga sits att sätta oss själva i skulle vara att lyssna så mycket på andras åsikter att vi till slut arrangerar en spelhelg som vi inte själva vill vara med på, där vill vi inte hamna och det försöker vi vara tydliga med.

RUNE skrev:Ja, vad kan man säga. Vilken fräck modell! Jag gillar verkligen krackeleringseffekten och "glow" effekten är snygg. :wub: Top Notch som vanligt.
Tackar! :D
RUNE skrev:Jag är väldigt glad över att alla som är engagerade i R&R orkar att hålla på. Det är ganska lätt att räkna ut att de som lägger ner allt arbete på spelhelgen inte gör det för pengarnas skull utan för att ge alla besökare en fantastisk spelupplevelse. Och folk verkar omfamna konceptet "spelhelg" och tar med sig udda-enheterna och kan se en annan aspekt av spelandet snarare än bara tävlingsaspekten. Jag tycker det är störtskönt och jag hoppas ni orkar hålla på tills jag är 84 år gammal. (Vad? Hoppas kan man. ;) )
Jo det har blommat ut till något vi är väldigt stolta över! Vad jag vet så är vi ännu ensamma om konceptet i Sverige - en spelhelg på ett hotell med mat och boende i paketpris, med det sociala i fokus - men det vore roligt om det smittade av sig och fler spelhelger som inte är tävlingsinriktade poppade upp, det känns som något många uppskattar!

Sen är det klart, när tärningarna väl börjar rulla så tänds ju en viss tävlingsinstinkt, och jag tror att alla som åkte hem med en pokal var väldigt nöjda med att få göra det, även om det inte var syftet från början. :)

holyalex skrev:makalöst snygga effekter, hoppas du hittar fler modeller att bygga och måla bara för att!
Tack! Jag har ett, än så länge hemligt, gigantiskt projekt som ligger och väntar på mig när Rauk'n'Rumble är över. Det ser jag fram emot!
NilssonHarHund skrev:Grymt snygg krackelering och ljuseffekt generellt, både på bone sword och i templet. Lite mer spelbart bord än det andra templet?
Tack!
Jo det är enklare att spela på. Det är en svår balans.. udda och häftig terräng vs spelbarhet.
Överlag så har vi förenklat en hel del i år, målet är att alla matcher ska komma minst till runda 3!
8th ed hjälper till ganska mycket med det, den gigantiska gråzon som 7th hade är nästan helt indelat i svart eller vitt nu - på gott och ont - men det blir mer snabbspelat!

_____________________________________


Inte mycket målat på modellfronten, fullt upp med att fixa inflör RnR.
På min lott ligger tex att snickra ihop våra hemmagjorda arrangörspriser och bonuspriser.

Här är mina verk för Arrangörernas Målarpriser:


Bild

__________________________________


Imorgon förmiddag ska jag och Roger samla vuxenpoäng.
Söndag 10:00, samling för att spela 40k!

Årets version av Pillars of Holm ska testas, så att eventuella buggar, frågor och loopholes kan rätas ut innan spelplanen med sin terräng och sitt uppdrag stämplas redo för RnR!

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Captains Corner

Inlägg av Röde »

Superfina priser.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Röde skrev:Superfina priser.
Tack! :)

__________________________


Idag blev det fight!
2500 poäng Tyranider mot 2500 poäng Orker, en bye bye till Ork Index fight!

Sammanfattning:
Tyraniderna kan få ihop en elak gunline om 2 Exocrines, 6 Hivegurads, 1 Dakka Flyrant, 1 Dakkafex och 1 Tyrannofex får stå still bakom en linje av gaunts, en fullpimpad close combat Hive Tyrant Warlord är tuffare än tåget och 5 stycken som kan lägga Smite utan någon som kan stoppa det gör ont!

Syftet med dagens strid var att testa ett bräde inför Rauk'n'Rumble, vilket var lyckat.


Lite bilder:


Bild
Morkanaut med 4 Deffdreads som sällskap. Hårda snubbar.


Bild
Den tunna gröna linjen!
Dagens hjälte: Termagaunten som slickar på sin puffra. Ensam överlevande efter att en allt mer desperat Gorkanaut skjutit allt han hade på gauntsen för att få bort dem och kunna charga in i de stora skyttemonstren där bakom. Denied!


Bild
En busslast med Burnaboyz..
Mina Genestealers var väldigt tuffa när de käkade upp meganobz. Inte lika tuffa när en buss med 12 burnaboyz rullade upp för en drive-by rundan efter.
Aj.


Bild
Warlorden levererar igen! Inte en dag missad på gymmet, vilket ger resultat! Han är grym!

_________________________


Nu ska jag göra något så kreativt som att editera en film vi gjorde idag om hur Deployment går till på dagens bräde, vi hade iaf väldigt kul! :D
Jag lägger upp en länk till den när den är klar och ligger uppe!

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Alternativ Deployment, vi hade kul! :D

Bild

Länk till videon

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Tack Broder Nurgle för att du uppmärksammade mig på att Photobucket tagit förnuftet till fånga och öppnat upp bilderna igen, utan avgift.
En fin liten stämpel, men nu blev det plötsligt liv i flera år av bildblogg igen, roligt!

Det är lite som att höra sin egen röst inspelad att åka tidsmaskin i bloggen, det känns skumt att se 5 år gamla modeller med detaljer som jag då var rackarns stolt över, men som jag nu skulle gjort annorlunda - plus att jag uppgraderat både kamera och ljussättning rejält sedan dess.
Men det är kul ändå att titta bakåt!


ThrowBackSaturday till Tryggve the Trygons födelse, 2013.


Bild

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Ikväll gjorde jag klart två nya kullar inför Rauk'n'Rumble.
Jag skulle ta en bild på dem och lägga upp i vår arrangörsgrupp, det är sista planen att göra klar terrängen till.
Plötsligt vällde en känsla av 2nd edition över mig!

Istället för en simpel bild på kullarna med mobilen så grävde jag fram gammal terräng och gamla figurer och fick till en photoshoot i gammal fin White Dwarf 1992 style!
In the Grim Dark Future, there is only Green Green Grass of home and pastellfärger!


Har vi några 2nd ed nostaligiker här kanske? :wub:


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Kullarna är 2 av 4 terrängbitar som jag hade kvar att göra, de sista 2 hoppas jag hinna under morgondagen.
Bara 13 dagar kvar till Rauk'n'Rumble nu!

Skriv svar