En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Kaptenen »

Nurgle skrev: @Kaptenen - verkar som du fick svar på frågan :) Själv har jag redan gått vidare till annat ;)
Briljant! Internetcommunitys när de är som bäst!
- Jag, i någon annans blogg: Det här specifika hobbyproblemet behöver jag hjälp med: X+Y
- Hobbyist jag aldrig träffat: Say No more, här är lösningen: = Z
:wub:

Min sambo vill så gärna komma iväg på en Ikea-helg, nu har även jag motivationen!
(För oss här ute i havet så innebär det antingen upp 06:00 och hem 24:00 med 3 timmar båt enkel resa bara för att komma till fastlandet - eller en tvådagarsresa med övernattning på hotell för att slippa titta på klockan hela tiden.)
Detolf, det ska bli du och jag!

Snyggt att du lägger upp tips på vad du lärde dig när du satte in ljus, nu slipper vi andra åka off-pist! :mrgreen:

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Kaptenen skrev:
Nurgle skrev: @Kaptenen - verkar som du fick svar på frågan :) Själv har jag redan gått vidare till annat ;)
Briljant! Internetcommunitys när de är som bäst!
- Jag, i någon annans blogg: Det här specifika hobbyproblemet behöver jag hjälp med: X+Y
- Hobbyist jag aldrig träffat: Say No more, här är lösningen: = Z
:wub:
- Nån annans blogg: Äsch, vafan, det där var för bra tips för att hoppa över. Jag kör, bara kör!
Kaptenen skrev: Min sambo vill så gärna komma iväg på en Ikea-helg, nu har även jag motivationen!
(För oss här ute i havet så innebär det antingen upp 06:00 och hem 24:00 med 3 timmar båt enkel resa bara för att komma till fastlandet - eller en tvådagarsresa med övernattning på hotell för att slippa titta på klockan hela tiden.)
Detolf, det ska bli du och jag!

Snyggt att du lägger upp tips på vad du lärde dig när du satte in ljus, nu slipper vi andra åka off-pist! :mrgreen:
Det är ju själva poängen med bloggandet - gemensam utveckling :)

Ja, Ikea är ju ett weekendnöje om man bor på öjn. Lycka till och må din shoppingvagn frodas :)

Detolf verkar för övrigt vara det hetaste heta bland alla former av hobbyister världen över. Allt från vår ”bransch” till bilar, plan, actionfigurer, Star Wars etc. Så vi är rätt trendiga nu tydligen som hakar på detta :D

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Vad i h*lvete?

Bild

Det här ska jag montera och måla på en vecka. Hur fan tänkte jag där egentligen?

Bild

Det här är delarna för en byggnad. Skjut mig någon. Jag funderar på att raskt hiva det här och spraya några tomburkar till terräng.

Edit: nä, nu skiter jag i det här och går & tränar istället...
Senast redigerad av 1 Nurgle, redigerad totalt 12 gånger.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Nurgle skrev: Detolf verkar för övrigt vara det hetaste heta bland alla former av hobbyister världen över. Allt från vår ”bransch” till bilar, plan, actionfigurer, Star Wars etc. Så vi är rätt trendiga nu tydligen som hakar på detta :D
Googla Detolf Hamster Cage. It's a thing. :lol:

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

@Kaptenen: Det var det sjukaste :D

Nu har berg anlänt och kan konstatera att det blir rejäla LOS-blockers.

Bild

Inte helt nöjd med det gröna så slängde ut dem i kylan och drog några lager biltemalack på dem. Så ska jag krydda med lite flock deluxe för rätta känslan.

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Mmmm, det där ser ju härligt ut. Vart dukar vi upp picknicken?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Fina berg!
Rejäla, men ändå inte med platta campingplatser ovanpå för typ Tau suits som kan skutta upp men sedan inte bli chargade. Bra grejer!

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

@Gonka Koff - Kils Hagväg 26. Eller i skuggan av Imperieknekten :)

@Kaptenen. Ja de var över förväntan. Väldigt bra målade också för prepainted.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Ånger-ångest!

En ny benämning som väl beskriver mitt nuvarande tillstånd.

”Köp mdf-terräng! Hur svårt kan det vara?”
Rösten är tyvärr min egen för ett antal veckor sedan.

Bild

Det här är sorterade delar för sex containrar. Hur många delar kan det vara? Tvåhundra?

Bild

Radarstationens antenn är klar.

Bild

Och jag har i vart fall lyckats få ihop den stora industribyggnaden.

Eftersom det är första gången jag ger mig i kast med dylika djävulspåfund var jag lyckligt omedveten om den enorma tid det tar att pilla loss alla små, små träbitar, putsa av dem och limma skiten med trälim. Sedan faller skiten isär igen medan jag monterar det.

Min tidplan som gick ut på att montera allt idag gick fullständigt åt fanders. Nu är klockan två och jag har däckat i soffan.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Tjohej!

Det började nääästan komma i mål med all terräng såpass att det är dags att måla det.

Bild

Sen kom Mysbjörn med en hel gigantisk låda. Full med terräng. Som ska monteras.

Bild

Kusin-barnet sitter och bygger i andra rummet.

Bild

Containrar redo att lackas.

Detta är alltså status nu. Halv elva dagen innan turneringen.

Kan ju inte gå annat än bra :)

Skriv svar