Sebastians konsoliderade målartråd

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Grudge

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Grudge »

Haha, jag ska visa det fotot för min fru nästa gång hon klagar på att min lilla målarhörna tar upp för mycket av matbordet. "Men det är i alla fall inte så här illa, eller hur?" :D

Lictor

Inlägg av Lictor »

Ismeno skrev::D
Underbar dread!
Tackar!
Ancalagon skrev:Man vet att man har för mycket pengar när man köper Realm of Battle plattor som tallriksunderlägg ;)
Tvärtom, efter att ha köpt en Realm of Battle har jag inte råd med några underlägg längre ;)
Grudge skrev:Haha, jag ska visa det fotot för min fru nästa gång hon klagar på att min lilla målarhörna tar upp för mycket av matbordet. "Men det är i alla fall inte så här illa, eller hur?" :D
Då får du det här fotot av min "målarhörna" på vardagsrumsbordet på köpet:

Bild
Sebastian Magnusson

Lictor

Inlägg av Lictor »

Min IG-kompis började känna att han inte fick något målat längre eftersom han inte hade någon press på sig.

Så jag anmälde oss till Rauk'n'Rumble i november utan att fråga först. Två månader kvar att få klart en Brigade Detachment löste det där lilla press-problemet.

Den enda av mina arméer som känns fluffmässigt korrekt att liera med hans är ju mina Ultramarines, men har inte riktigt någon aning vad jag tänkt ta med mig. Så målade klart en till HQ, det har man ju säkert alltid nytta av. Inget särskilt spännande gjort med honom utom att eliminera massa Dark Angels-krafs.

Bild

Bild
Senast redigerad av 1 Lictor, redigerad totalt 15 gånger.
Sebastian Magnusson

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Tjusigt värre! Bra jobbat.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Anganatyr

Inlägg av Anganatyr »

Lictor skrev:Den här Dreaden har suttit 95% färdig hur länge som helst nu och bara myst, fick äntligen tummen ur och fixade klart det sista nu ikväll.

Bild

Bild

Bild
Overkligt snyggt målat! Jag är nybörjare som precis håller på att måla min första armé (ultramarines). Jag har ökentema på mina baser och tycker basen på din dread är supersnygg. Vilka färger har du använt till basen?

Lictor

Inlägg av Lictor »

Röde skrev:Tjusigt värre! Bra jobbat.
Tackar!
Anganatyr skrev:
Lictor skrev:Den här Dreaden har suttit 95% färdig hur länge som helst nu och bara myst, fick äntligen tummen ur och fixade klart det sista nu ikväll.

Bild

Bild

Bild
Overkligt snyggt målat! Jag är nybörjare som precis håller på att måla min första armé (ultramarines). Jag har ökentema på mina baser och tycker basen på din dread är supersnygg. Vilka färger har du använt till basen?
Tack så mycket!

Har en ovana att glömma bort vilka färger jag använder mellan varje modell, men tror jag kört samma som jag brukar göra på baser. Svart grundfärg, en drybrush (eller mer av en wetbrush egentligen, mycket färg på penseln) med XV-88 och sedan en lite lättare drybrush med Karak Stone.
Sebastian Magnusson

Anganatyr

Inlägg av Anganatyr »

Tusen tack Lictor! :)

Lictor

Inlägg av Lictor »

Anganatyr skrev:Tusen tack Lictor! :)
Ingen orsak, alltid en god sak att hjälpa nykomlingar. Säg till om det är något annat jag kan bistå med.

Har suttit och snickrat på min nya chef i pauserna mellan annan gubbmålning, nu börjar jag bli riktigt nöjd med honom. Space Marine-kitsen är ju lite härliga på så sätt att de passar så fint ihop att det ganska enkelt ser ut som en "riktig" modell trots att man plockat bitar från en 4-5 olika kartonger.

Inget ont om Primaris som trupper, men skulle aldrig kunna tänka mig att ha en sådan karaktär där man inte själv får välja utrustning efter vad som är estetiskt korrekt.

Bild

PS Jag går igång på feta svärd.

EDIT: det där lät oavsiktligt kanske lite väl homoerotiskt...
Sebastian Magnusson

Lictor

Inlägg av Lictor »

Eftersom jag är lite bortskämd brukar min fru göra frukostmackor åt mig varje morgon. Eftersom hon är lite konstig brukar hon också måla ett motiv på dem varje gång. Så här nedan följer hushållets senaste målningsprojekt, dagens macka:

Bild
Senast redigerad av 1 Lictor, redigerad totalt 21 gånger.
Sebastian Magnusson

Användarvisningsbild
Knaperstekt

Inlägg av Knaperstekt »

Haha, jag kom genast att tänka på denna:

Bild
Hobby resolution 2018: +++Måla två knights och ställa upp på Armies on Parade+++

Skriv svar