Gröna gubbar

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
skl

Re: Gröna gubbar

Inlägg av skl »

Fler bilder! Det blev ett långt juluppehåll.

Bild
Länk
Taurox WIP - men tillräckligt färdig för att ha på ett bräde. Stackarn fick vara med när vi spelade apocalypse senast men sprängdes i första rundan. Jag fick iallafall ha kvar den på brädet i form av ett vrak.

Bild
Länk
Framifrån. Notera fastlimmade delar av en sprue. Så går det när delar måste klippas bort för att de har blivit fastlimmade innan modellen målas och det inte går att komma åt bakom ordentligt.

Bild
Länk
Pennan är mäktigare än stompan om du använder den till att bygga tre Vanquisher Battle Cannons.

skl

Inlägg av skl »

Lite målning avklarat. De första 80% på häftiga modeller som jag ser fram emot att använda går sjukt fort att klara av. Stort tack till Ceramite White, utan dig hade detta inte varit alls lika smidigt.

Bild
Länk
Jag behöver en större ljuslåda.

Bild
Länk
Det är definitivt ljuslådan som är problemet. Möjligen kameran.

Bild
Länk
Lite högdagrar på gult och rött, lite frihand för enhetsbeteckningar och allmän uppiffning, sen är vi nog glada och nöjda.

Bild
Länk
Jag är glad att jag fick tag på två vagnar till av den gamla modellen, nu känns det inte lika tråkigt att behöva blanda in nya russar med det nya tornet i samlingen. Känns också som att det passar bra att det blev vanquishers, vad jag har förstått så bygger de inte såna längre.

skl

Inlägg av skl »

Dagens övning! Mest begagnat, men även lite gamla grejer som legat och vilat i en låda i några år.

BildLänk
Kommer bli sjukt roligt att städa efter detta..

BildLänk
Här är gänget..

BildLänk
Trollerigubbe av något slag!

BildLänk
Den förhoppningsvis snart välfyllda burken med färdigstrippade modeller.

BildLänk
Saker som jag aldrig mer tänker ha i munnen.

Burken innehåller en pluton Mordian Iron guard, elva blandade heavy weapon teams, lite ogryns och ratlings, några kul karaktärer och två sentinels. Jag kommer ha att göra ett tag framöver. Bara att jobba på!

Claimh_Solais

Inlägg av Claimh_Solais »

Ett tips är att tvätta ute på en tidning ;)

..fy fan att rengöra vasken nu ..stackare

skl

Inlägg av skl »

Claimh_Solais skrev:Ett tips är att tvätta ute på en tidning ;)

..fy fan att rengöra vasken nu ..stackare
Det var inte riktigt så jobbigt som jag trodde att det skulle bli :)

Tre gamla sergeanter och en lasgunkille som en gång i tiden blivit brutalt kapade här och där ska återställas till användbara modeller. Känns ovärt att anstränga sig för att peta dit lasguns, så lite tuffare vapen får det bli. Det kommer ändå bli några timmars green stuff-pillande.

Bild
Länk
Melta...

Bild
Länk
...och plasma

skl

Inlägg av skl »

Igår hann jag såhär långt innan jag tröttnade och det inte längre gick som jag ville:

Bild
Länk
Meltakillens högerarm blev väldigt bra. Fingrarna ska tweakas lite bara, långfingret är för smalt. Plasmakillen har inte ens fått någon hand än.

Bild
Länk
Samma melta som i förra bilden, men andra armen. Behöver också lite jobb på handen.
Plasmaarmen har i princip bara fått grundformen.

Alla fyra ser fram emot att få åka chimerabil och skjuta kejsarens fiender!

skl

Inlägg av skl »

Jag fick ett infall när jag insåg att jag hade tre chefmodeller till steel legion, varav två redan var smått sönderkonverterade.

Bild
Länk

Bild
Länk

Nu gäller det bara att lista ut vad han ska göra med sina armar. Just nu lutar det åt antingen en kikare eller nån slags kartläsarsurfplatta. Eller möjligen bara stå och hålla på kanterna lite nonchalant.

Skriv svar