Går det att kombinera fluff och effektivitet med Khorne CSM

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Lottomannen

Re: Går det att kombinera fluff och effektivitet med Khorne

Inlägg av Lottomannen »

Väldigt värdefullt när man kör närstridsfokus är ju hastighet. Spawns + juggelord är grymt bra, maulrfiends likaså. Land Raidern hade jag inte tagit med i en lågpoängs-fight. Kan motståndaren ta hand om den så har du lagt 1/3 av poängen i en korg. Om hen inte kan skada den så blir det inte mycket till match, bara att köra runt och tankshocka folk av objektiv.

Vill du spexa till det så kör Crimson Slaughterer-supplementet och Possessed. De kan få 12" movment, det är trevligt :)
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

TompaJ

Inlägg av TompaJ »

Maulerfienden verkar grym och en riktigt cool modell också! 135 poäng är också överkomligt.

Den har alltså tre attacker i grund med två power fists? Och köper jag två lasher tendrils har alla i baskontakt -2 attacker?

Tänkte denna snabba lista och bara pusha framåt!

Chaos Lord (jugge, power axe, mok, melta bombs) /130

8 Berzerkers /162 + Rhino /35

8 Berzerkers /162 + Rhino /35

3 Spawn /90 *med lorden

Maulerfiend (lasher tendrils) /135

749

Och så bara köra på. Förhoppningsvis kan fienden inte stoppa allt med skjutande. Vet inte med rhinos, men det kräver ju ändå lite eldkraft så köra fram, sen hoppa ut tur två och hoppas på det bästa. Både lorden och fiendewn kanske är inne och har bundit upp lite folk då.

Eller vad tror ni om att gå till fots med berzerkers och gömma dem bakom en linje med 16 cultister istället så de får ta assaulten eller lite eld, sen gå in med berzerkers efter?

Wurrkop

Inlägg av Wurrkop »

Om det inte är viktigt att det ur chaos codexen så bygg på SW codexen istället.

Lord = Wolf Guard Battle Leader på Thunderwolf med Power Axe. 115 inte lika bra som meltabombs men fler försök med S6 rend.
Zerkers = 2x8 grey hunters med extra närstridsvapen i rhinos. 2x163 Kan skjuta rapid fire bolters när du hoppar ur transporterna å väntar på att få charga nästa runda.
Spawn = 3x Tunderwolf Cav. 120 kunde även konverteras som zerkers på juggers.
Maulerfiend =/= Arg hellbrute = Murderface i drop pod med deathwind 185 distraktion så dina andra enheter kan ta sig fram.
Sköld och yxdread går också men då utan deathwind. 180 går att få meltabombs på lorden då +5

=746

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Vill du spela Khorne, spela Khorne. Tönta inte runt med andra Codexar för att de är "bättre"... Är det fluff du är ute efter, så betyder det väl dubbelt så mycket?

På så låga poäng är Chaos rätt kul och mångsidiga. Lord på Jugge eller cykel med knasyxa är hur skön som helst.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

TompaJ

Inlägg av TompaJ »

Ja jag gillar inte lojalister ;) så klart det blir rätt codex. Kommer nog få möta sw snart då en kompis bygger en sån lista, då skulle nog de striderna kännad lite konstiga. Men å andra sidan är de kanske mer effektiva så var inget dumt tips.

Men vad tror ni om senaste listan? Cultists för att screena eller rhinos? Eller kanske ett squad berzerkers i rhino, cultists och liten enhet raptors?

elaps

Inlägg av elaps »

Ett tips för att leverera din Zerkers närmare ansiktet på motståndaren är att köra med Huron och inflitrera dem (med lite tur). Typ ta två stora blobs med Zerkers utan transporter och hoppas på att rulla 2 med Hurons infiltrate, om inte, GG Gråt o Gå.

TompaJ

Inlägg av TompaJ »

Känns lite som att allt måste klaffa om man spelar huron.. tror hellre jag har juggevarianten och hoppas få master of deception isf som en bonus.

Tänkte på rhinos. Någon som har bra erfarenhet av att spela dem som mobilt skydd? Tänkte att får man första turen så kan man åka och hoppa ur så stå bakom den. Sen nästa runda åka upp till 18" och börja blockera fiendens movement/åka mot objectives? Eller om det behövs bara åka och ställa sig framför mina zerkers så de är utanför los?

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Bättre i så fall att stå bakom bilen i början, rusha fram den 12" och springa ifatt den med gubbarna.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

TompaJ

Inlägg av TompaJ »

Ok ja det verkar vara effektivare. Men något i mig säger mig att jag inte kommer vara bra eller vill spela rhinos så.. så slänger in en obbe istället för de poängen.
Bild

Har länge varit sugen på att måla någon av dessa som obbar.

Har också funderat lite på stora mängder cultists, men känner att jag inte orkar måla fler från dark vengeance.. alternativ eftersökes, eller idéer på delar jag kan fixa något av. Alternativ eller något coolt sätt att bygga spawns måste jag också komma på.

TompaJ

Inlägg av TompaJ »

Ok ja det verkar vara effektivare. Men något i mig säger mig att jag inte kommer vara bra eller vill spela rhinos så.. så slänger in en obbe istället för de poängen.
Bild

Har länge varit sugen på att måla någon av dessa som obbar.

Har också funderat lite på stora mängder cultists, men känner att jag inte orkar måla fler från dark vengeance.. alternativ eftersökes, eller idéer på delar jag kan fixa något av. Alternativ eller något coolt sätt att bygga spawns måste jag också komma på.

Skriv svar