Slem, rost och föruttnelse blandat i en ljuvlig kompott - ögongodis!
Farbror Patan målar och tjötar
Re: Farbror Patan målar och tjötar
Vilken fantastiskt fin armé du har här!
Tack kaptenen! 
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kan bara hålla med alla andra, mycket snyggt, rostigt och slitet. Fina baser med, är det pigment för att få den naturliga "looken"?
Oj vart tog min arbets dag vägen, fastnade lite här bland vädring och Nurgle.
Jag kikat en massa på AK, har ett par av deras pigment och funderar på att utöka. Var det värt att köpa både deras Mud och Heavy Mud set tycker du? Jag lutar åt att beställa deras Heavy Mud, Engines and Metal Weathering och ett par av deras oljebaserade färger.
Jag kikat en massa på AK, har ett par av deras pigment och funderar på att utöka. Var det värt att köpa både deras Mud och Heavy Mud set tycker du? Jag lutar åt att beställa deras Heavy Mud, Engines and Metal Weathering och ett par av deras oljebaserade färger.
Tack Lonestar!
@elaps: tycker AK är väldigt ojämna tyvärr. En del av deras produkter är helt magiska som deras metallpulver. Andra, som en del washar är mest meh. Överlag föredrar jag helt klart MIG productions, men det är som alltid en smaksak.
@elaps: tycker AK är väldigt ojämna tyvärr. En del av deras produkter är helt magiska som deras metallpulver. Andra, som en del washar är mest meh. Överlag föredrar jag helt klart MIG productions, men det är som alltid en smaksak.
Utveckla gärna ang AK vs MIG washerna!?
Sen en liten fundering på den där opr (lr var det orp) från tank art böckerna, försökte söka på det på "the big G" men kamma noll. Vad är det, är det bara highlighting av chiping med oljefärg lr är det ett samlings namn för olika olje tekniker?
Sorry, såklart så ser drönarna coola och realistiska ut som tusan men det känns som jag bara upprepar mig om jag kommenterar dina senaste bilder
Kunde jag spela så skulle mina änglar gärna göra ett försök att i kejsaren och lejonets namn "ta hand om" dina nurglingar. Men då jag vet själv hur mycket det kan betyda att folk gillar det man gör så kan jag ju tala om att om jag ser ditt nick så brukar jag kika och bli inspirerad...
Sen en liten fundering på den där opr (lr var det orp) från tank art böckerna, försökte söka på det på "the big G" men kamma noll. Vad är det, är det bara highlighting av chiping med oljefärg lr är det ett samlings namn för olika olje tekniker?
Sorry, såklart så ser drönarna coola och realistiska ut som tusan men det känns som jag bara upprepar mig om jag kommenterar dina senaste bilder
adde_z skrev:Utveckla gärna ang AK vs MIG washerna!?
Sorry, såklart så ser drönarna coola och realistiska ut som tusan men det känns som jag bara upprepar mig om jag kommenterar dina senaste bilderKunde jag spela så skulle mina änglar gärna göra ett försök att i kejsaren och lejonets namn "ta hand om" dina nurglingar. Men då jag vet själv hur mycket det kan betyda att folk gillar det man gör så kan jag ju tala om att om jag ser ditt nick så brukar jag kika och bli inspirerad...
Alltså, det kanske är jag, men AK:s produkter är så ojämna, eller så har jag haft otur och fått dåliga batcher. Men som exempel, en ler-wash som var tjock som färg, en annan som skulle vara lera, men mest var grön? Mysko... MIG däremot har jag bara positiva erfarenheter av. AK-pulvret är dock helt fantastiskt, i klass med MIG.
OPR beskrivs i Rinaldis Tank art 2. Det handlar om att efter airbrushing gå in med oljefärger och terpentin och lägga små färgändringar och variationer i originalfärgen för att skapa intressanta färgskiftningar. Han gör det på pansar, men jag tycker oljefärger funka fint på monster också. Det torkar så långsamt och med terpentinet kan men gå in och göra trevliga subtila skuggningar och highlights. Har precis börjat prova denna teknik men gillar den skarpt.
Aha ok, då kanske man har haft tur med Ak burkarna man har då.
Vad betyder själva opr förkortningen då? Försökte söka på det med massa olika tillägg med anknytning till skala modeller och tanks osv men kamma som sagt noll. Men då var det lite som jag misstänkte att det är ytterligare en benämning för det jag snappat upp som fading nån annanstans, har även sett det kallas nånting annat också men kommer inte på vad...
Är Tank art böckerna helt outstanding och vilket/vilka nummer har du?
Vad betyder själva opr förkortningen då? Försökte söka på det med massa olika tillägg med anknytning till skala modeller och tanks osv men kamma som sagt noll. Men då var det lite som jag misstänkte att det är ytterligare en benämning för det jag snappat upp som fading nån annanstans, har även sett det kallas nånting annat också men kommer inte på vad...
OPR=oil paint rendering. Rinaldis böcker är faktiskt helt fantastiska. Han tar tekniker från grabbar som exempelvis Stuchinskas och tar det till en nivå till. Har tvåan (allierat WW2) och trean (moderna AFV) är beställd. Ettan är tyvärr slutsåld och jag hann aldrig få tag i den, hoppas den kommer i nytryck. Den handlar om tyskt ww2 pansar.adde_z skrev:Aha ok, då kanske man har haft tur med Ak burkarna man har då.
Är det både målnings steg och vädring så man får hela uppbyggnaden i böckerna lr är det mest bara vädring? Köpte 3 nummer av the weathering magazine och kan tycka att mycket går förlorat när man inte får hela kedjan. Men fantastiska tidningar som jag inte ångrar inköpet av....
Sen vad får vi se härnäst då?
Sen vad får vi se härnäst då?