Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Kaptenen »

RUNE skrev:Jag har bara de gamla Raveners:en/.../ de få gånger som de kommer in i närstrid helt enkelt inte dödar tillräckligt många fiender för att motivera deras poängkostnad
Jag har samma historik på mina. Spring, slå, dö. Jag är därför helt säker på att jag inte har använt dem rätt ännu. :roll:
Jag har bara haft 3 st fram till nu, vilket oftast har varit precis tillräckligt föra att nå fram till närstrid, döda några motståndare och sedan ryka mot insta-killande Power Fists / Klaws.
Suicide missions är inte vad jag vill skicka gubbar för 35p styck på, men det är vad jag gjort.
Jag hoppas nya boken i november gör dem grymma igen, T5 på dem och Warriors hade varit mumma, och så måste jag få upp antalet på min unit så att de kan ta lite stryk innan de käkar upp någon.
Ismeno skrev:Stiligt som vanligt kaptenen! Och med en ny Codex tydligen runt hörnet är det ett väldigt vältajmat projekt. :D
Tack! :D
Jepp otrolig flyt! Om det droppar en ny bok och lite nya monster i november så blir det en skön motivationskick till att få klart 4000p innan året är slut!
MITTZ skrev:shit va du målar!
Snabbt o snyggt!
katzenjammer skrev:Raveners såg sjukt balla ut!
Tack!
Ajvar skrev:måste fråga hur du gör klorna? såna skills vill jag gärna utveckla då jag ser ut att bli tvungen att måla upp min bioshock-CSM armé :-)
Klomålningen är en teknik som vuxit över åren, från början var det bara tre lager på varandra, ingen blend, men jag har lärt mig efterhand.
På resten av armén är det en ganska tidsödande teknik jag använt, wetblending. Jag har mest kollat på Youtubevideos för att lära mig tekniken. Jag kör inte med något medium för förlängd torktid, utan bara mer vatten än vanligt.
På den här Ravenern och de två Hormagaunterna före honom så körde jag dock med airbrush.
Det blev inte lika bra, mest beroende på att jag är ovan vid airbrush, men det gick snabbare.
Eftersom jag tyckte det såg svårt ut att spraya klorna när resten var målat utan stänka ner modellerna, så gjorde jag de blendade klorna först av allt.


Projekt 4000p Tyranider 2013

Lictor OOP
Redan innan så gillade jag modellen, men nu när det troligen är en ny Tyranidcodex runt hörnan så blev jag ännu mera motiverad till att måla upp honom.
Jag är 100% säker på att Lictorn kommer att bli bättre i nästa bok! :lol:


PHOTOBUCKET :cry:
PHOTOBUCKET :cry:
PHOTOBUCKET :cry:


När jag väl satt med honom så gillade jag modellen så mycket att jag valde den långsammare, men vad jag tycker snyggare, versionen på hans carapace där jag blendar från Rakarth Flesh - Ushabti Bone - White Scar istället för att bara lägga lager på lager.
Sista bilden är tillsammans med en 20 år yngre modell, med Kameleontskinnet aktiverat.

Med denna 65p Lictor färdig har jag Totalt 3254 poäng färdigmålat!
Med fyra månader kvar på året så har jag 746p kvar till målet, vilket innebär att jag når 4000p om jag kan få färdigt 190p i månaden framöver.
Några veckor kommer att gå bort pga resor och jobb, men jag bör klara det så länge jag inte bara målar Gaunts.

Nästa modeller på tur är några Genestealers av äldre modell. Även Genestealers tror jag blir grymma igen i nästa bok!
Senast redigerad av 1 Kaptenen, redigerad totalt 20 gånger.

Användarvisningsbild
Blue_Ork
Inlägg: 87
Blev medlem: 21 maj 2012, 17:37
Ort: Linköping

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Blue_Ork »

Grymt bra jobbat och riktigt coola modeller!

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Kaptenen »

Blue_Ork skrev:Grymt bra jobbat och riktigt coola modeller!
Tack! :)

Projekt 4000p Tyranider 2013

Jag fortsätter måla upp grejer från fyndlådan jag köpte, bland annat så fanns där 20+ gamla Genestealers i helt okej skick:

PHOTOBUCKET :cry:


Gubbarna var målade i ganska tunna lager och sen dippade, så jag tog inte ens bort färgen utan skrapade bara lite mould-lines och sprayade honom vit.
Den här första var en testmodell, jag försökte måla honom i en stil som gjorde att han passade in bland de jag redan har.
Efter att ha lagt väldigt lång tid på Lictorn så valde jag snabbare tekniker på den här gubben, mest Drybrush och Wash.


Jag tycker han blev ganska bra, så jag kommer att måla upp ett gäng till framöver på samma sätt.

PHOTOBUCKET :cry:


Och tillsammans med några av de 8 jag har sedan innan:

PHOTOBUCKET :cry:
Senast redigerad av 1 Kaptenen, redigerad totalt 20 gånger.

Flygmaskin
Inlägg: 892
Blev medlem: 18 okt 2008, 11:24

4000p Tyranids

Inlägg av Flygmaskin »

Ju fler gamla modeller du målar upp desto mer kommer jag underfund med att jag faktiskt gillade nidsen mer förr. Designen är mer karaktäristisk än rymdskräckis 1a som många av de nyare modellerna faller in i.
Människomat, till exempel spannmål.

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Kaptenen »

Jag håller med dig till viss del. Jag gillar orginalnidsen, de riktigt gamla.
Mellangenerationen i metall tycker jag överlag är ett magplask, jämfört med den är de nyaste mycket snyggare.
Screamer-killern är tex störtskön, Old One Eye groteskt ful.

Spännande nu när det verkar som om en fjärde generation är på ingång, om ryktena stämmer att flera boxar kommer att uppdateras och följa den linje GW kör på nu för tiden, smockfulla spröt och två möjliga sorters modeller i varje box.

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av stormshaft »

Wow vad inspirerande! :D
Vilket fantastiskt jobb du har gjort, ser fram emot att följa tråden. :)

Angående looken på nya respektive äldre 'Nid-modeller tycker jag i stort att GW fått styr på skutan, De första Termagants i metall var attacksmå och fjöntiga (Zoats var balla!) och då är de nya som är mer i monster-skala mycket bättre.
Men sen har vi Zoanthrope 2.0, och den tillsammans med Hive Tyrant i samma utgåva, är bland de absolut snyggaste modellerna GW någonsin gjort:

Bild

Bild


Back on topic, jobbet du gjort med skalen är svingrymt, funderar på att stjäla det!

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Kaptenen »

@Stormshaft
1: Tack! :D
2: Jag tycker de blandar och ger med Tyraniderna, varje edition har både guldklimpar och floppar, både fluffigt och modellmässigt.
Men det är kul att blanda årgångar med varandra!

Projekt 4000p Tyranider 2013

Fyra stycken Old School Genestealers klara nu idag!

PHOTOBUCKET :cry:


Även om de är gamla så tycker jag de passar in ganska bra i en enhet med nya, bara dessa gamlingar inte står bredvid varandra så att det blir uppenbart att de står i samma pose allihopa.
PHOTOBUCKET :cry:

Jag kör alla Genestealers med Rending Claws och Schyting Talons, även om modellerna inte har det, de äldre är inte ens tillverkade med den valmöjligheten så där åker Wysiwyg ut genom fönstret i vilket fall som helst.
Det gör att de går loss på 16p styck och tillsammans 64p, vilket tar mig till Totalt 3318 poäng och 682p från målet.


Nästa gäng gubbar till målning blir ännu fler gamlingar, en Warrior med Venom cannon, en Ravener och en Zoanthrope.
Benen till Zoantropen fanns, men jag tyckte han såg så läcker ut utan när jag håll på att limma ihop honom att han fick förbli utan och sväva precis som nyare Zoanthropemodeller gör.
PHOTOBUCKET :cry:
Senast redigerad av 1 Kaptenen, redigerad totalt 20 gånger.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Röde »

Zoanthropen är jättesöt.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

4000p Tyranids

Inlägg av Ismeno »

+1 ser ut som nåt från Ghostbusters!


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Lottomannen »

Ravernern var cool, Zoantropen var söt. Warriorn ser ut som en fyraåring som räcker ut tungan :lol:
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Skriv svar