The Fast and the Fallen - 1750p Wyche Cult

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
mindtrix
Inlägg: 714
Blev medlem: 19 okt 2009, 10:32
Ort: Göteborg

Re: The Fast and the Fallen - 1750p Wyche Cult

Inlägg av mindtrix »

Gillar att båtarna är sponsrade av Adidas=)

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: The Fast and the Fallen - 1750p Wyche Cult

Inlägg av benmannen »

Hahaha, du är den andra som sagt det på kort tid nu...

Ja, det tog lite övertalande, Nike var nära att sponsra retroarmen men det blev Adidas som sopade hem kontraktet!
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: The Fast and the Fallen - 1750p Wyche Cult

Inlägg av benmannen »

Nu är jag inne på v9 av the Fallen. Och armen börjar spela riktigt bra, det skumma är att jag kör ju nästan enbart med de truppval som anses bland de sämsta i armen och de funkar riktigt bra! Det har uppstått en Synergieffekt som är riktigt trevlig. De som är sämst är Hellions, men jag håller dem till ett minmum, en enkel 8a får duga för tillfället. Skulle jag lägga in lite Beasts istället så skulle listan lyfta lite men den funkar bra som det är. Hellions får bli den där enheten som byts ut mot nåt skoj då och då. Kanske en till Venom senare med en liten enhet Trueborn eller en Heavy Support till. Jag skulle vilja få in en Razorwing Jetfighter bara får att det är kul med en flygare men den passar inte riktigt in i listan.

Jag spelade två matcher nyss, en mot en Grey Knights lista... Den hade 25 Termosar och 2 Dreadknights (med jumpacket och flamer). Det såg på pappret illa ut tänkte jag med take på att jag inte har så mycket AP2... Men Wycharna kan binda upp termosarna och de inte är för många och jag får smådakka allt. Han fick börja och hoppade ner i min deploy med bägge knightsen. De stunnade två fordon och sen sköt jag ner dem på typ två rundor. Och efter en skur av 1or av honom så hade jag i princip dakkat ihjäl allt runda tre.

Sen mötte jag lite Blood Angels med Korbulo i täten och typ FnP på nästan alla enheter uppbackade av tre Vindicators. Min tia Wracks i Raider deepade som vanligt tillsammans med Scourges och Hellions. Mandrakes outflankade med Haemonculusen.

Jag fick första rundan och sköt mina två lansar. Hade tokflyt och sprängde hans enda Rhino och sprängde en Vindicator. Efter det var det uppförsbacke för honom. När hans deepande termosar och assault marines vägrade dyka upp så var det typ kört. Runda 4 var det mesta borta och runda 5 allt borta... Min arme skjuter rätt bra märker jag trots avsaknad av Warriors, Trueborn eller Venoms.

Jag börjar få ordning på hur jag ska spela Wycharna. De tar det lugnt och gör inget och sen leker speedbump åt det hårdaste motståndaren har. Cronosen gjorde knappt nåt som vanligt men delade ut två paintokens ivarjefall...

Här är senaste versionen:

THE FAST AND THE FALLEN v9

Lindaz (Succubus): agoniser; splinter pistol; haywire grenades. 90
Haemonculus: venom blade; liquifier gun. 65

10 Mandrakes: Nightfiend. 160

5 Wyches: haywire grenades. 140
• Venom: splinter cannon; grisly trophies; night shields.
10 Wracks: Acothyst; 2× liquifier gun. 205
• Raider: retrofire jets; night shields.
8 Wyches: Hekatrix (venom blade; phantasm grenade launcher); haywire grenades. 191
• Raider: night shields.
8 Wyches: Hekatrix (venom blade; phantasm grenade launcher); haywire grenades. 191
• Raider: night shields.

6 Reavers: Arena Champion; 2× heat lance. 166
7 Scourges: Solarite; 2× haywire blaster. 184
8 Hellions: Helliarch (splinter pistol; power weapon). 143

Cronos Parasite Engine: spirit vortex. 100
Ravager: 3× disintegrator cannon; night shields. 115

1 750 points
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Användarvisningsbild
Blue_Ork
Inlägg: 87
Blev medlem: 21 maj 2012, 17:37
Ort: Linköping

Re: The Fast and the Fallen - 1750p Wyche Cult

Inlägg av Blue_Ork »

Kul minibatreps! Roligt när en ickeoptad lista gör bra ifrån sig. Gärna mer sånt.

kraftman
Inlägg: 646
Blev medlem: 01 jun 2010, 15:11

Re: The Fast and the Fallen - 1750p Wyche Cult

Inlägg av kraftman »

Kul att det funkar så bra med wyches !

Retrofire jets verkar vara ett bra val för tuffa trupper. Synd bara att man inte får charga samma runda dom dyker upp.

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: The Fast and the Fallen - 1750p Wyche Cult

Inlägg av benmannen »

Retrofire Jets är en helt ok uppgradering. Det har nästan alltid varit bättre att komma in från table edgen i vanlig Reserve. Men det är mycket bra att kunna hota med att droppa en stor seg Troop enhet i motståndarens deploy... Så Jetsen får vara kvar!

Ska testa en Beastenhet med 3 Beastmasters, 3 Khymeror och 4 Razorwings på söndag. Jag brukar bara spela med stora horder med Khymeror men ska ge mig på en annan variant nu. Skulle vilja få in mer Khymeror men saknar poäng.

Acetonar nu 10 till Scourges... De är nästa tillägg. De har visat sig vara mycket bra. 3 Skott var är inte att förakta, och nu kör jag med Blasters istället för Haywire Blasters... Då har alla samma range och Blastersarna kan göra nåt vettigt mot annat än Fordon också.
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: The Fast and the Fallen - 1750p Wyche Cult

Inlägg av benmannen »

Satt och funderade på att jag behövde lite mer Wychar. Med tanke på hur många jag lagt vantarna på med alla Wychar målade och Hellions konverterade så borde jag inte ha många kvar.

Trodde jag.

Jag hittade en stor påse full med runt 40 stycken! Hittade en Lord och 4-5 Kabalite Warriors med Heavy Weapons i samma påsa :) Lådan med Retromodeller verkar bottenlös just nu. Häromdan hittade jag 3 Raiders...

Bild

Idag gick jag ut och köpte en Aegis Defenceline(!) Och byggde på den med en massa vassa saker och avhuggna trofeer... Japp, knasigt med en Wyche Cult med en Aegis, men de har snott en antar jag, eller så är det alla Wracks som har lite konstiga ideer. Deras Zombiehjärnor får lustiga infall ibland.

Den är ivarjefall nästan färdigmålad.

Ska spela en match imorrn och det blir antingen en lista med Heiions bortbytta mot en Aegis med 4 Wracks som dakkar den, eller en liten Beastenhet.

Kort rapport kommer imorrn.
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Användarvisningsbild
Denkan
Inlägg: 964
Blev medlem: 27 sep 2011, 10:20
Ort: Nyköping
Kontakt:

The Fast and the Fallen - 1750p Wyche Cult

Inlägg av Denkan »

Mer zombiehjärnor.... Mmmmm braiiiiins!
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: The Fast and the Fallen - 1750p Wyche Cult

Inlägg av benmannen »

Braaaaaains!

Det får nog bli Aegisen idag. Målade klart den på morgonen och pillade in den i listan. Jag var lite orolig för att den skulle se för Chaosig ut. Att det inte var Dark Eldar som snott den, men med lite blod och mer spikar på den så funkar den hyfsat. Framförallt när Wracksen står och bemannar kanonen...

Såhär ser listan ut nu, lade in Blasters på Scourgesarna också:

THE FAST AND THE FALLEN v9b

Haemonculus: venom blade; liquifier gun. 65
Succubus: agoniser; splinter pistol; haywire grenades. 90

10 Mandrakes: Nightfiend. 160

5 Wyches: haywire grenades. 140
• Venom: splinter cannon; grisly trophies; night shields.
10 Wracks: Acothyst; 2× liquifier gun. 205
• Raider: retrofire jets; night shields.
8 Wyches: Hekatrix (venom blade); haywire grenades. 181
• Raider: night shields.
8 Wyches: Hekatrix (venom blade); haywire grenades. 181
• Raider: night shields.
4 Wracks: Acothyst. 50

6 Reavers: Arena Champion; 2× heat lance. 166
7 Scourges: Solarite; 2× blaster. 194

Cronos Parasite Engine: spirit vortex. 100
Ravager: 3× disintegrator cannon; night shields. 115

Aegis Defence Lines: gun emplacement with quad-gun. 100

1 747 points



Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: The Fast and the Fallen - 1750p Wyche Cult

Inlägg av benmannen »

Så det blev ingen Defenceline. Och ingen Cronos heller. Jag fick möta en Nurglearme på 1500p så jag blev tvungen att slimma lite.

Första gångsn jag mött demoner och Nurgle var sega. Framförallt med en Great Unclean one och en Demonprins med invo OCH 4+ Feel No Pain. Men jag har ju en massa poison. Och Wychar som inte bryr som om hög styrka... Så det började bra med Reavers som jagade 10 Furies. Det gick inget bra. De blev assaultade och efter flera rundors strid så Stog bara min Arena Champion kvar som sen blev splattad av Plaguebearers. Mina Wracks rockade. De pucklade ihjäl 2 Beast of Nurgle (!) och två av de där stora flugorna med Plaguebearers på ryggen. Han körde två st treor av dem och de var aaaaalldeles för snabba. En en singel sån band upp min Succubus och 7 Scourges i 4-5 rundor tack vara att han vägrade faila invo saves... Och sen instakillade min succubus. Trots Cheer-reroll på MIN invo.

Men vi slog ihjäl mycket av varann. Vi körde ett slags dubbelscenario med 6 objektiv och kill points. Bägge bra för honom. Jag vann på objektiv och han vann på kill points. Så i slutändan blev det en drav för jag var 0.5" från att få Linebreaker :) Men ett rättvist resultat.

Rolig match, seg arme att möta men absolut inte osårbar. Bara tålig mot skytte... Och alla spells han kastade i rundan buffade upp honom rätt rejält, han hade tre trollisar... De gjorde rätt stor skillnad.
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Skriv svar