Lite rapport från Asplund.

Två årliga turneringar i Umeå

Moderator: Dante82

Blom

Re: Lite rapport från Asplund.

Inlägg av Blom »

tack igen :)

Tyvärr suger min lincon lista så då kommer det bli en vanlig Blom plasering runt 30..

Angånde Dark Eldar kompen så vect borde kanske gå ifrån -10 till -12 typ annars funkar kompen som den är nu.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

kmzz0r

Inlägg av kmzz0r »

Tycker han borde kompa ännu sämre, han bara plöjer ju igenom allt han möter :)

Jacke

Inlägg av Jacke »

kmzz0r skrev:Tycker han borde kompa ännu sämre, han bara plöjer ju igenom allt han möter :)
Precis, den där Vect tycks ju vara en ostig jävel.

Måste säga att din lista ser extremt stark ut Blom. Väldigt kul att du äntligen fick den att fungera bra på brädet också. Har de hört av sig från ETC laget ännu?

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Han har T3 och 2++save, men efter 4 woundande träffar har han oftast inget iv-save alls och bara 4+ och 3 wounds.
Ingen eternal warrior och kan inte slå ihjäl en sentinel (eller ger plasmagratater en s4 i hth?)
Håller tyvärr med Blom.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Plasma har S4 mot fordon.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Blom

Inlägg av Blom »

Han har faktist en haywire grande..

Krävs nog lite mer än ett vunnet fantasia för att platsa i ETC tyvärr ;) Dock om det krisar skulle ju mina alver kunna åka ditt utan mig :roll:
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Fusk att kolla codex eller rent av ha spelat med gubben...
Hur ska jag kunna veta att han har en emp...

Användarvisningsbild
Jimmy Johansson

Inlägg av Jimmy Johansson »

Vad spelade asplund för lista?
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte :wub:

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Jimmy Johansson skrev:Vad spelade asplund för lista?
* Lord på mount med extra allt.
* Libbe med Lightning och Hurricane.
- Körde Hurricane en gång och saknade aldrig jaws.
* Meltadread i Pod
* Ganska pimpade Greys med meltor i Pod
- Var episkt värda, men skulle inte funka (lika bra) om VP var med i leken.
* Guards med plasmor i Pod
- Fick vara barnvakt till Libben ibland. Mötte BS förförra FF, så ville kunna vara snabb med honom.
* Meltascouter
- Var nog mer irriterande än bra.
* Rhino med Plasma-Greys
- Var också barnvakter åt Libben.
* LaserRazor med melta-Greys
* Dubbla Cyclone-Greys
* Fyra Dundervargar
- Med lorden sög dom upp all eld och motade ihop/bort folk bra.
* En standard Fa(n)gs enhet

D.v.s. inte det mest orginella, förutom möjligen podarna och plasmorna.

------

Skulle gärna vilja skriva roliga battlereports. Men då jag tog noll bilder under match, och har minne som en guldfisk skulle jag nog bara nudda verkligheten. Så istället blir det en kort summering av ensidiga events där mina tärningar förtjänades att bladas in med guld. Kommer säkert låta sjukt skrytigt att bara rabbla upp allt gött som hände för mig, men skriv en egen battlereport då slöis!

Match 1:
Orker
Meganobs, Nobs, 3 Dödsrulle BWs, KFF, bågar, boys, å nåt mer (nån warboss/Gahzkull antar jag). Allt uppsuttet.

Vi vill hålla våra egna objektiv båda två (fast jag gör det bättre för jag brände flumkortet direkt). Plockar 2 vagnar turn ett och låser fast den tredje bakom poddar. Dundervargar äter upp alla boys och i slutet står en ensam Nob på ett av hans objektiv och jag håller allt annat.

15-1

Match 2:
Chaos
Lash, Zerkar, Abaddon, Raider, Dread å bös (inga obbar). Lätt den snällaste listan jag mötte.

Tror vi båda ville hålla hans objektiv... Jag börjar. Spränger Raider turn ett och stoppar hans Lash med libben i hans tur. Dread & Dundervargar har kramkalas med Abaddon och 2 enheter Zerkar i hela matchen (Motspelaren tar bedrövliga tärningsslag exemplariskt!) och Sorcerer med barnvakter bor under missilregn resten av matchen. Enda Matchen mina scouter kom in å gjorde nåt vettigt.

16-0

Match 3:
Englunds Orker
Gahzkull, 2 Dödsrulle BWs, meganobs, Mongonobs med Warboss, 9 raketbuggies, Boys å Grots.

Nu vill båda hålla mina objektiv. Jag börjar och (tror jag) stoppar båda hans BWs. Hans meganobs slår väl inte direkt episkt och Mongonobsen vägrar joina matchen. Vi är båda defensiva i väntan på Mongisarna och i slutet håller vi ett objektiv var och delar på mitten.

7-7

Match 4:
IG
Jeppaklump, Battlepsykers, 2 Valkar, tusen Chimeror med plasma och melta, 2 Mantikoror, Nån russvariant.

Dawn of War. Jag vill in på hans planhalva och han ska ta KP av mig. Han börjar men jag rullar in. Jag plockar en Mantikora och båda planen (tror jag) turn ett. BS får inte trolla pga Libbe, sen sprängs deras chimera och nästan allt i. Kvarvarande Mantikora är jag toksopig på att få stopp på, men får bara en turns skytte på mina vargar. Stressig sista turn slutar upp i rätt bedrövliga beslut från min sida och absolut inget händer till min fördel. Jag står på hans planhalva med allt utom Fangs och har dödat mer än han.

12-4

Match 5:
IG
Några Battlepsykers (dom jag mötte förförra FF, fast färre nu), 3 Vendettor, 4 Hydror, 2 Medusor, Officer of the Fleet, Kanonmat, Tusen Chimeror.

Lyckades metaspela och anta att flummkortet var vad många hållt på. Så jag körde KP som det kortet gjorde minst mot. Tada, 1-0 till mig ;)

Min sämsta förstarunda. Men en båt går ned, en Medusa tappar pipan och ca hälften av fordonen får inte skjuta. Så rätt ok ändå *host*. Men vafan, så länge halva hans arme skjuter på mina Dundervargar, och min lord missar totalt ett save hela matchen (vargarna tokdog) så spelade det fan ingen roll att mitt skytte helt plötsligt dog. Min libbe scattrar bort sig, tar sen en perils och hans BS får trolla obehindrat. Sista turnen lyckas dom för första gången med sitt trollande, jag klarar enhetens Ld... *doh* Lätt blodigaste matchen. Men jag har några fega gubbar kvar bakom klippor, under mossar, i bilar, bakom sin farsa. Kändes löjligt jämt hela matchen. Lätt scouternas sämsta match. Lätt lordens bästa. Jag tar mest KP (tur det inte var VP).

13-3

---

Som mest tror jag (rätta mig gärna) att jag tappade 4 KP. Vilket oftast var Dundervargar, killarna i Pod, Nåt Rhinohull och Dreaden. Mitt turn 1 skytte höll sig på extremt överstatitisk nivå hela turneringen. Fasen va mycke enklare det går att tänka när man inte är bakis, tror jag ska prova det fler ggr.

Tack för grymt kul och spännande matcher till alla!

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Skulle fråga vad BS betydde, men antar att det är Battle Psykers...

Skriv svar