Svenska 40k touren sidetour!

Moderatorer: DHettNeck, GoB40k

Användarvisningsbild
Snot
Inlägg: 1472
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Svenska 40k touren sidetour!

Inlägg av Snot »

Yautja skrev:Hur bökigt är det att ta sig från resecentrum till där turneringen spelas?
ostgotatrafiken är cp och vägrar söka, men det går en buss typ direkt dit, men jag vet inte om den bussen avgår från resecentrum, isf är det ett byte som behövs
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Svenska 40k touren sidetour!

Inlägg av Papa D »

Gonka - it is the only way to eat tomatoes.
Imp - ifrågasätter du mästaren och sanningshalten i dokumentären om mästaren? Dokumentären som bär hans namn, House. Då måste vi gör upp om detta...
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
jastor
Inlägg: 46
Blev medlem: 26 jul 2010, 17:55

Re: Svenska 40k touren sidetour!

Inlägg av jastor »

imp skrev:Morötter är bra för synen =)
Det stämmer inte alls kan jag ju passa på att påpeka!

Det var något som engelsmännen drog till med under andra världskriget för att sälja morötter (ingen ville köpa morötter) och för att lura tyskarna att morötter var anledningen till att dom såg bra i mörkret och kunde upptäcka deras flygplan under nattliga räder när det i själva verket handlade om att dom uppfunnit radarn.

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Svenska 40k touren sidetour!

Inlägg av daskad »

imp skrev:
lurräven skrev:
imp skrev: Morötter är bra för synen =)
Äter man tillräckligt mycket kan man också bli gul och det är ju alltid kul
Gult är fult! Man borde bli orange.
Av tomater kan man tydligen bli rödaktig och enligt den helt sanningsenliga tv-serien House så kan man bli orange om man kombinerar överdrivet intag av morötter och tomater.
Var det inte i Scrubs en gubbe blev orange? ;)
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Svenska 40k touren sidetour!

Inlägg av imp »

daskad skrev:
imp skrev:
Av tomater kan man tydligen bli rödaktig och enligt den helt sanningsenliga tv-serien House så kan man bli orange om man kombinerar överdrivet intag av morötter och tomater.
Var det inte i Scrubs en gubbe blev orange? ;)
Rätt säker på att jag sett det i båda, men lysorange i scrubbs och orangeaktig hudton i house
En bild säger mer än 1000 kaniner

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Svenska 40k touren sidetour!

Inlägg av Blom »

Man ska ta buss 116 för att komma till nya lokeln den går tyvärr inte ifrån rese. Senare under dagen kan jag fixa en beskrivning hur man tar sig ifrån rese till lokelen.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Klicken
Inlägg: 12
Blev medlem: 09 nov 2010, 11:27

Re: Svenska 40k touren sidetour!

Inlägg av Klicken »

Jag, Christoffer Rosenvik, måste tyvärr avmäla mig till turneringen eftersom jag inte lyckades inte en barnvakt på lördag

Användarvisningsbild
Snot
Inlägg: 1472
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Svenska 40k touren sidetour!

Inlägg av Snot »

Jag har en tråkig nyhet speciellt med tanke på hur last minute den är, vi har ingen standin till side-touren pga sjukdom, vilket är extra trist med tanke på hur få matcher den har. Jag ska försöka ragga en ny, men risken finns om det blir ojämnt att nån faktiskt måste stå över varje runda :(
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Svenska 40k touren sidetour!

Inlägg av Jocke Rapp »

Mattias som är stand-in på touren kan ju spela sidotouren om han inte behövs, men svårt att veta i förväg.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Svenska 40k touren sidetour!

Inlägg av Katarsis »

Jocke Rapp skrev:Mattias som är stand-in på touren kan ju spela sidotouren om han inte behövs, men svårt att veta i förväg.
Jupp, jag har anmält mig son frivillig i sidetoruen också. Bara en på fyra att det skiter sig; kommer ju aaaldrig att hända.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Skriv svar