BSK 2010 - Preliminär information
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander, daskad
Re: BSK 2010 - Preliminär information
Jag ser inte riktigt problemet. Informationen innan listdeadline var tydlig. Minusen är inget som arrangörerna hittat på nu i efterhand. Alla lag visste att om det var fel i listorna som krävde någon åtgärd skulle de få -20 och om kompen var felräknad skulle det ge -10. Denna informationen fanns ute i god tid innan. Alla lag hade samma möjlighet att lägga upp listor för bedömning eller frågor. Arrangörerna (och kompmallens skapare) har varit tillgängliga via forumet och svarat på frågor. Om man inte förstod hur mallen fungerar har man haft möjlighet att fråga även innan deadline. Varje lag består dessutom av fyra personer så man kan kontrollera listorna internt många gånger om.
Jag kontrollräknade våra listor innan jag skickade in dem. Var något liten ändring men ingen större ansträning. Tog kanske max 20min. Borde inte vara så svårt för nån i laget att ta sig den tiden (exempelvis den som känner sig mesta hemma på mallen) annars kan man ju som sagt lägga upp dem på här eller maila någon vänlig själ.)
-
the godfather
det roliga med bsk är att det drar fram nya spelare. i våra 2 lag så har vi 2 som aldrig spelat turnering någonsin! 2 som spelat mindre än 3.
svårt att ställa krav på dessa va?
- speedfreek
Tur att du är så fantastiskt ansvarsfull då...
Jag förstår inte problemet, antingen så gör man rätt och får inga minus, eller fel och får minus...
Det var ju inte direkt nån hemlighet att det skulle finnas just ett minus för att ha räknat fel/slarvat/osv osv...
Finns ju faktiskt en ganska stor comminuty i sverige som inte gör annat än att sitter o pillar med listor till 40k, undrar man nåt så frågar man...
Det var ju inte direkt nån hemlighet att det skulle finnas just ett minus för att ha räknat fel/slarvat/osv osv...
Finns ju faktiskt en ganska stor comminuty i sverige som inte gör annat än att sitter o pillar med listor till 40k, undrar man nåt så frågar man...
Winning is a theme!
twitter: xdanskx
twitter: xdanskx
När kravet är att de antingen lägger upp listorna på forumet och frågar om kompen, frågar någon de känner som spelar mer på turneringar om kompen eller är beredda att ta det minus som arrangörerna har gått ut och sagt skall ges för felaktiga listor tycker jag inte att det är svårt att ställa. Alternativt att de läser igenom mallen själva. Så svårläst är den inte.the godfather skrev:det roliga med bsk är att det drar fram nya spelare. i våra 2 lag så har vi 2 som aldrig spelat turnering någonsin! 2 som spelat mindre än 3.
Om någon hade skapat en tråd på forumet där de hade sagt "Hej, jag har aldrig spelat en turnering innan och förstår inte riktigt hur det här med komp fungerar. Vilken komp skulle den här listan få enligt mallen..." så garanterar jag att folk skulle ha hjälpt den personen.
Jag håller med, har man gjort de felen som ger minus ska man ha det minuset.
Om inte annat kanske det här gör att folk verkligen kontrollräknar sina listor tills nästa år (för ärligt, mycket eller allt hade väl kunnats slippa om man bara kontrollräknat och sen låtit nån annan i laget kontrollräkna också?)
Om inte annat kanske det här gör att folk verkligen kontrollräknar sina listor tills nästa år (för ärligt, mycket eller allt hade väl kunnats slippa om man bara kontrollräknat och sen låtit nån annan i laget kontrollräkna också?)
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.
Tror dock Swen har koll...
-
Bengtsson den yngre
DON'T MENTION THE WAR!theWatchman skrev:BSK är seriöst! Snäppet mer seriöst än andravärldskriget...
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)
Jag är väldigt skeptisk att alla som hade postat sina listor hade fått samma kontroll utav sina listor som det är nu. Faktum är att det är rent lögn att om vi hade postat våra listor innan så hade folk direkt märkt att det var fel. Däremot var det ingen som påpekade fel på våra listor i efterhand - FÖR ATT INGEN SKULLE MÄRKT DET!
Är du ärlig och berättar att du gjort fel: -10
Om du inte är ärlig: -0
Och jag har kontrollerat vår komp. Fler gånger. Men missförstod mallen.
Om du missförstår mallen = -10.
Vi har skrivit att vi har komp 385 men vi hade tydligen 387
Om du har fel komp och det inte påverkar någon i hela världen: -10
Jag tycker det borde finnas en tolerans på att det kan bli fel. Argumentet att man kan lägga upp listor innan är löjligt för ingen kollar listorna på samma sätt som efter anmälan. BSK har just nu hårdare listregler än ETC. Det är illa. Särskilt när det är så lätt att ändra det.
Ja, jag är bitter. För jag är tydligen en av de idioterna som antog att det var självklart hur mallen skulle räknas och hade fel och får här argumenten att jag får skylla mig själv för att jag kontrollräknade fel på något som inte är helt självklart. Chaos terminator minuset är konstigt i mallen och jag anser inte att det skall vara så att varje person som spelar Chaos måste lusläsa svenska40k.se:s alla trådar för att se att det var mening att det inte skulle tolkas på så sätt som man trodde.
Heter du Erik: -10 till dina kompisar...
Och kontrollräkna löser inte alla problem. Fråga snot, han kontrollräknade alla listor till SnotCon. Och det blev ändå fel. Och han är en av dem som jag anser kan detta med mallen. Undrar hur många av de som anmäler sig till sveriges största turnering kan mallen sämre än honom...
Hur som helst ber jag om ursäkt för min ton. Men jag har hela tiden haft bilden av BSK som en kul lag turnering - inte det hårdaste turneringsklimatet som jag stött på. Det spelar ingen roll att arrangörerna var ute tidigt med informationen. En regel som lämnar noll tollerans till de som är ovana på mallen är ingen bra regel och sänker, enligt mig, stämning på turneringen. Det är helt enkelt surt att kolla igenom listor, kontrollera igen och sedan en sista gång bara för att få kommentarer som idiotförklarar en.
Är du ärlig och berättar att du gjort fel: -10
Om du inte är ärlig: -0
Och jag har kontrollerat vår komp. Fler gånger. Men missförstod mallen.
Om du missförstår mallen = -10.
Vi har skrivit att vi har komp 385 men vi hade tydligen 387
Om du har fel komp och det inte påverkar någon i hela världen: -10
Jag tycker det borde finnas en tolerans på att det kan bli fel. Argumentet att man kan lägga upp listor innan är löjligt för ingen kollar listorna på samma sätt som efter anmälan. BSK har just nu hårdare listregler än ETC. Det är illa. Särskilt när det är så lätt att ändra det.
Ja, jag är bitter. För jag är tydligen en av de idioterna som antog att det var självklart hur mallen skulle räknas och hade fel och får här argumenten att jag får skylla mig själv för att jag kontrollräknade fel på något som inte är helt självklart. Chaos terminator minuset är konstigt i mallen och jag anser inte att det skall vara så att varje person som spelar Chaos måste lusläsa svenska40k.se:s alla trådar för att se att det var mening att det inte skulle tolkas på så sätt som man trodde.
Heter du Erik: -10 till dina kompisar...
Och kontrollräkna löser inte alla problem. Fråga snot, han kontrollräknade alla listor till SnotCon. Och det blev ändå fel. Och han är en av dem som jag anser kan detta med mallen. Undrar hur många av de som anmäler sig till sveriges största turnering kan mallen sämre än honom...
Hur som helst ber jag om ursäkt för min ton. Men jag har hela tiden haft bilden av BSK som en kul lag turnering - inte det hårdaste turneringsklimatet som jag stött på. Det spelar ingen roll att arrangörerna var ute tidigt med informationen. En regel som lämnar noll tollerans till de som är ovana på mallen är ingen bra regel och sänker, enligt mig, stämning på turneringen. Det är helt enkelt surt att kolla igenom listor, kontrollera igen och sedan en sista gång bara för att få kommentarer som idiotförklarar en.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
-
Silversixx
Hur många påpekade kompfel innan deadline respektive efter?xdanskx skrev:Jag förstår inte problemet, antingen så gör man rätt och får inga minus, eller fel och får minus...
Jag är bara nöjd med att jag fick ett syrligt svar bortmodererat!
Jag är däremot lite förvånad över att östgötarna verkar ha olika åsikter, kan vara tecken på undergången...