BSK 2010 - Preliminär information
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander, daskad
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: BSK 2010 - Preliminär information
Med tanke på hur många listor som har fel komp/poäng tycker jag att man kan frångå minusen, eller iaf lätta på dom rejält. Folk får väl helt enkelt rätta till sina missar med minsta möjliga modifikation på listan.
Jag tycker iaf att det skulle vara tråkigt om typ hälften av lagen började på minus i turneringen när man själv börjar på 0.
Jag tycker iaf att det skulle vara tråkigt om typ hälften av lagen började på minus i turneringen när man själv börjar på 0.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Jag tycker folk kan sluta göra fel och kontrollräkna lite själva 
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
Håller med dig också! Men snart hittar väl någon nåt fel med min lista också, och då får jag sluta hålla med digSnot skrev:Jag tycker folk kan sluta göra fel och kontrollräkna lite själva
Som en notis, jag har gjort ett fel, men räddas av summering.
Thunderer 140+Dozers 10 har jag skrivit som Thunderer 145+Dozers 5, det är vad jag får för att skriva listor ur minnet.
Thunderer 140+Dozers 10 har jag skrivit som Thunderer 145+Dozers 5, det är vad jag får för att skriva listor ur minnet.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
det är lite så jag känner också.joppe2 skrev:jag håller med. kompmallen är alldeles för komplicerad. Tänk att vara nybörjare och sätta sig in den och göra en helt rätt lista. Nästan givet att man börjar på -30 poäng.
Känns som om systemet bara gynnar veteran turneringspelare.
"Är du en hardcore spelare som kan allt om mallen? check."
"Är du en spelare som tycker en gruppturnering är bara kul? -20"
Det går inte att sätta ut att man får en vecka på sig att räkna om sin komp med tanke på att den inte alltid är så himla lätt för alla att förstå?
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Kontrollräkna noga eller som vissa lag gjort: Lägg ut listorna i god tid innan så brukar några vänner av ordning att visa på felen.
Är man osäker så är nog det senare näst intill ofelbart. Fast det är väl klart att vara efterklok är det lättaste.
Att ändra på reglerna är inte direkt rättvist mot dem som varit tillräckligt noggranna och levt upp till de skrivna reglerna. Att flera lag gör fel kan bero på två saker: Slarv eller svårläst mall.
Om det är slarv så får man skylla sig själv om det beror på mallen så kanske det är viktigare att få ordning på mallen istället.
/Pär
Är man osäker så är nog det senare näst intill ofelbart. Fast det är väl klart att vara efterklok är det lättaste.
Att ändra på reglerna är inte direkt rättvist mot dem som varit tillräckligt noggranna och levt upp till de skrivna reglerna. Att flera lag gör fel kan bero på två saker: Slarv eller svårläst mall.
Om det är slarv så får man skylla sig själv om det beror på mallen så kanske det är viktigare att få ordning på mallen istället.
/Pär
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
-
the godfather
men en ändring nu kommer ju inte att påverka något... behåll straffen för de som spelar med fel lista, men låt folk ändra tills typ imorn, bara på det som är påpekat.
Att lägga ut listorna är nog ingen garanti för att någon kontrollerar listorna så noga som folk gör nu.
Jag är nog inte säker på att det är så hemskt att några som behöver hjälp med mallen får lite tid på sig att fixa till eventuella felräkningar. Skulle folk verkligen klaga så mycket om BSK inte är en sådan stenhård turnering att nybörjare/oerfarna får lite hjälp?
När det gäller kompen så ändras ju inte så mycket. Uträkningen måste ju ändå ändras...
Jag är nog inte säker på att det är så hemskt att några som behöver hjälp med mallen får lite tid på sig att fixa till eventuella felräkningar. Skulle folk verkligen klaga så mycket om BSK inte är en sådan stenhård turnering att nybörjare/oerfarna får lite hjälp?
När det gäller kompen så ändras ju inte så mycket. Uträkningen måste ju ändå ändras...
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Måste stämma in med egge. Just nu får jag lite samma vibbar som från inträdes-nathziterna förra året. Jag tror framförallt att stämningen blir bättre om alla år en chans.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
Tycker det e skillnad på en felräknad lista och felräknat komp oxå. Kompet påverkar ju inte den faktiska spelbara listan.
Kan alla andra så kan väl jag också, här e min blogg: http://norderi-dekadens.se/