RydCon 2011 1-3 Juli

9-11 juli, Ryd

Moderatorer: Mr_riot, egge

Maffo
Inlägg: 31
Blev medlem: 10 maj 2011, 08:53

Re: RydCon 2011 1-3 Juli

Inlägg av Maffo »

Skulle vara kanon. Det går att ta sig från Kalmar till Växjö tidigt på lördag morgon så jag är framme 08.11 eller 09.06. Måste åka tidigt från Öland men det är det värt. Jag ska kolla upp möjligheterna att låna en bil då det skulle vara det smidigaste men går inte det åker jag gärna med.

Användarvisningsbild
Samuel
Inlägg: 304
Blev medlem: 28 aug 2010, 13:06

Re: RydCon 2011 1-3 Juli

Inlägg av Samuel »

Per Pirat skrev:Jag är sugen på att åka om det går någon bil från Götet.
Jag är också sugen! Pär är redan anmäld, så att tvinga med en till och skrapa ihop till en bil kan väl inte vara så svårt?

Per Pirat
Inlägg: 563
Blev medlem: 16 jan 2009, 11:10

Re: RydCon 2011 1-3 Juli

Inlägg av Per Pirat »

Låter fint, folk från gbg kan pma oss eller skriva på Ylva-forumet så slipper vi spamma ner tråden.
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: RydCon 2011 1-3 Juli

Inlägg av egge »

Jag tycker det är kul att det är ett bra gäng som börjar med att anmäla sig tidigt. Det bådar gott. Efter helgen så har jag inlämning utav examensarbete (och ingen tenta under RydCon) så i början av nästa vecka kommer min blogg börja få upp lite RydCon uppdrag.

Tänk på vår Byta bitz kväll också så att ni är väl förberedda!
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: RydCon 2011 1-3 Juli

Inlägg av egge »

Sjukt dåligt skrivet. Rydcon har som regel två delar. En som går till rankingen/svenska40k touren och en där komp och allt annal läggs på som inte går till rankingen/svenska40k touren.

Min tanke är att istället för att ha 1:a best general och sen 1:a best overall o s v är att istället ha 1-3 best general för det kan vara bra att inte lämna in en resultat till rankingen som inte stämmer överens med priserna. Alltså blir det så här när man bestämmer vilka som får vilka placeringar:

1-3 general.
1:a overall.
1:a Best painted
1:a sportsmanship
2:a overall
2:a best painted
2:a sportsmanship
o s v.

På så sätt blir det inget konstigt där en placeringslista som görs för rankingen inte egentligen gäller för rankingen. Alltså; med nuvarande system; om 3:a general kommer 1:a overall så får han just nu inget pris för 3:a general och någon annan kommer 3:a. Men enligt rankingen kommer han ha kommit trea ändå. Genom att ha detta system ovan så slipper vi detta. De som kommer 1-3 best general kommer även vara det i rankingen oavsett vad.

Jag kan inte säga att ingen förstod min förra post...jag var trött och hade suttit och pluggat till min sista tenta innan examen imorgon (som jag antagligen inte klarar) så jag var lite...normal för att vara mig...
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Jony
Inlägg: 432
Blev medlem: 15 mar 2009, 23:11
Ort: Eskilstuna

Re: RydCon 2011 1-3 Juli

Inlägg av Jony »

Tänkte kolla hur det är med målningen, finns det pts att få därifrån till turneringen eller får alla samma så länge det är 3 färger?
Det var lite surt att förlora Svenska touren biljetten från FF-Våren för att jag inte hade målat klart och miste massa pts från den delen :)
Om jag inte skulle hinna med en speed boost på målnings fronten så att säga =)

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: RydCon 2011 1-3 Juli

Inlägg av HeadWar »

Jag tycker att vi har en placeringslista med målningspoäng, och en utan.

the godfather
Inlägg: 1051
Blev medlem: 27 nov 2008, 11:49

Re: RydCon 2011 1-3 Juli

Inlägg av the godfather »

är det nåt man kan lita på vad det gäller egge, så är det att han rör till det...
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: RydCon 2011 1-3 Juli

Inlägg av egge »

HeadWar skrev:Jag tycker att vi har en placeringslista med målningspoäng, och en utan.
:lol: Hur visste du det!?

I best general kommer det ingå en liten del av målningen där du får straff så länge du har en under-ok målningsstandard, ingen gemensam målning för hela armén, bristande WYSIWYG eller en målning som inte passar codexet.

För best overall så kommer det ingå en större del subjektivitet, du kommer inte bli mer straffad om du har gröna blood angels (alltså att det inte straffar dig i jämförelse lika mycket) och kunna ge ungefär 25 poäng.

Mall kommer upp under dagarna.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: RydCon 2011 1-3 Juli

Inlägg av imp »

egge skrev:...eller en målning som inte passar codexet.
Så man får alltså minus om man t.ex. spelar ett sucsessor chapter? Eller om man följer GWs regler och använder specialkaraktärer till ett annat chapter?

Edit: Tycker nog att målning som inte passar codexet, vad nu det skulle vara, passar bättre under overall än best general.

Vad finns det som säger att det inte kan finnas gröna BA-sucsessors? (Förutom du Egge)
Senast redigerad av 1 imp, redigerad totalt 9 gånger.
En bild säger mer än 1000 kaniner

Skriv svar