Info Gothcon 2014 *Uppdaterad första post 9/2*
Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas
Re: Info Gothcon 2014
Jag tyckte mig läsa något om att battle brothers inte fick vara battle brothers mer? Vad var det om?
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Rafnir skrev:Fråga: Hur blir det med allierade? Får man ha det med i sin lista? Jag vet inte om ni har svarat det någonstans. Försökt hitta ett svar om det men missat det kanske.
@LillePer, du kanske kan editera in det och fortifications (när det är spikat) i första posten, så kanske det slipper frågas igen om ett par-tre sidorLillePer skrev:Ja du kommer få alliera, dock kommer battle brothers räknas som ett steg sämre.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Så många frågor..
i helgen kommer första posten uppdateras med mer information. Men för att svara på frågan ovan så:
Just nu kommer battle brothers räknas som ett steg sämre allies, dvs allies of convinience.
Detta för att undvika vissa ostsynergier osv och ger folk möjlighet att alliera lite mer utan att det blir dålig komp direkt. (Tex ig+Marines osvosv)
Just nu kommer battle brothers räknas som ett steg sämre allies, dvs allies of convinience.
Detta för att undvika vissa ostsynergier osv och ger folk möjlighet att alliera lite mer utan att det blir dålig komp direkt. (Tex ig+Marines osvosv)
Och det var där jag misstog mig om hur det egentligen var och ber om ursäkt till alla för att jag inte fatta rätta hur kompen funkade.Apocswe skrev:Fast å andra sidan, hade du tagit dig tid och läsa igenom första posten hade denna frågeställning aldrig uppstått.
Med vänlig hälsning,
En vanlig ickearrangerande40kspelaresåingefrågorbehöverskickastillmigifortSättningen.
Jag är inte en elit spelare som spelar på massa turneringar året om, jag är casual spelare så jag har inte koll på alla era egna regler till fullo och jag misstog mig där.Och i tron att jag gjorde rätt så fråga jag.
Men är det så att casual spelare till turneringar inte ska fråga annars klassas dom som idioter, så kanske det här inte e en turnering för dom som vill testa på hur man ligger till i jämförelse med andra spelar i övriga landet.
Man skall inte vara rädd om man bara e casual spelare eller ny i turnerings samanhang när det gäller att fråga. Eller?
Jag får se hur resten av frågorna i den här tråden och svaren är i fortsättningen om man ska fortsätta att sikta på en plats i turneringen. Just nu ser det mest ut som att "har du inte spelat förut eller är casual spelare o inte har full pejl på era regler så ska man inte fråga."
Det var det sista för mig om det här i den här tråden..
Ursäkta att jag ställde frågan och har besvarat era frågor.
Jag vill bara flika in att självklart ska man få ställa frågor. Även om det kan tyckas självklart för oss som spelat länge så finns det klart frågetecken kring hur komp fungerar. Tanken med gothcon är att du ska inte behöva sätta dig in en mall utan du ska bara kunna göra en lista med lite av varje och det ska funka. Enda kravet är att det inte ska vara för "hårt", vilket kompbedömarna kommer förklara för dig om så är fallet.
Men som sagt tidigare, mer information i helgen.
Men som sagt tidigare, mer information i helgen.
Som Per skriver får man självklart ställa frågor om man inte fattar, det jag reagerade på var ditt sätt att besvara dhettneck på, vilket jag tror en del kunde tolka som arrogant. Man kommer långt med ödmjukhet.
Istället för att be honom räkna på sin nästa sm lista eller ifrågasätta hur han som Uppsalabo kan va med och arrangera gothcon, så hade du enkelt kunnat be honom ge ett utförligare svar.
Han e trots allt en av Svea rikes bästa och mest kunniga spelare...
Istället för att be honom räkna på sin nästa sm lista eller ifrågasätta hur han som Uppsalabo kan va med och arrangera gothcon, så hade du enkelt kunnat be honom ge ett utförligare svar.
Han e trots allt en av Svea rikes bästa och mest kunniga spelare...
damn, hade ju tänkt spela Grey Knights med allierade Inquisitors, hade en cool idé men får väl gå tillbaka till ritbordet igen om de inte kan joina varandra 
Min kompis har en battlewagon till orks som han har byggt själv, skulle han kunna ha med den( den är samma storlek som originalet)
Min kompis har en battlewagon till orks som han har byggt själv, skulle han kunna ha med den( den är samma storlek som originalet)
Konverteringar är absolut ok så länge storleken är ganska nära och WYSIWYG på vapen osv följs.